[B4 1.9 TDI 1Z Avant] Brak mocy na niskich obrotach
[B4 1.9 TDI 1Z Avant] Brak mocy na niskich obrotach
Panowie przy ruszaniu i jezdzie na niskich obrotach tj. do 2tys obrotów samochód jest zauważalnie mułowaty,dodam że kiedyś był bardziej żwawszy.Napisze co było robione:wymiana uszczelki pod głowicą,wymiana rozrządu,przewodów przy n-75,zmiana dawki i katu wtrysku na prawidłowe wartości,ale nadal nic to nie dało,nie mam dostępu do Vaga,ani nie znam w okolicy nikogo kto by się na tym znał wiec proszę o pomoc w diagnozie problemu.
- to znaczy jaka wartość miałeś ustawioną, wg mnie masz za małą dawkę paliwa. Mój znajomy był u "mechanika" uszczelniał pompę wtryskową ustawiał zapłon, po regulacji auto słabe. Podpięliśmy VAG-a, okazało się że ów mechanik ustawił dawkę paliwa na 8 mg/skok czyli wg niego najwyższą a ma być na odwrót czyli około 3 mg.rewolwer pisze: dawka była dobrze ustawiona, jezdziłem tym samym modelem i lepiej ciągnął od dołu
dawka odczytana przez VAGa na jałowych obrotach jest to dawka jaką ECU odczytuje z pozycji nastawnika a więc jeśli do utrzymania 900obr potrzeba np. 4mg/R a nastawnik będzie przesunięty w stronę chłodnicy (czyli na -) to aby uzyskać te 4mg/R nastawnik przesuwa się na wyższą wartość np. 8mg/R a jak nastawnik jest przesunięty w stronę części wysokiego ciśnienia (czyli na +) to aby uzyskać potrzebne 4mg/R nastawnik wychyla się np. tylko do 2mg/R (bo gdyby nastawnik wychylił się na 4mg/R to dawka byłaby w tym przypadku 6mg/R i obroty by były trochę wyższe)
kabelek do diagnostyki można kupić już za ok 40zł (wpisz na allegro "obd usb") albo samemu zrobić i możesz sobie sam zrobić diagnozę <ok>
kabelek do diagnostyki można kupić już za ok 40zł (wpisz na allegro "obd usb") albo samemu zrobić i możesz sobie sam zrobić diagnozę <ok>