Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9 TDI 1Z Avant] Brak mocy na niskich obrotach

ODPOWIEDZ
rewolwer
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 125
Rejestracja: 26 paź 2008, 14:16
Lokalizacja: Jaworzno

[B4 1.9 TDI 1Z Avant] Brak mocy na niskich obrotach

Post autor: rewolwer » 25 paź 2009, 12:01

Panowie przy ruszaniu i jezdzie na niskich obrotach tj. do 2tys obrotów samochód jest zauważalnie mułowaty,dodam że kiedyś był bardziej żwawszy.Napisze co było robione:wymiana uszczelki pod głowicą,wymiana rozrządu,przewodów przy n-75,zmiana dawki i katu wtrysku na prawidłowe wartości,ale nadal nic to nie dało,nie mam dostępu do Vaga,ani nie znam w okolicy nikogo kto by się na tym znał wiec proszę o pomoc w diagnozie problemu.

Awatar użytkownika
Niki20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6758
Rejestracja: 03 gru 2008, 17:47
Imię: Dominik
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Harta/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Niki20 » 25 paź 2009, 12:03

A kata masz?? EGR zaślepiony??

rewolwer
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 125
Rejestracja: 26 paź 2008, 14:16
Lokalizacja: Jaworzno

Post autor: rewolwer » 25 paź 2009, 12:48

Egr zaślepiony co do kata to nie wiem.

Awatar użytkownika
Niki20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6758
Rejestracja: 03 gru 2008, 17:47
Imię: Dominik
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Harta/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Niki20 » 25 paź 2009, 13:29

Sprawdź może jest już tak zabity, że spaliny nie mają którędy uciekać.

przemik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 608
Rejestracja: 10 sie 2007, 11:16
Lokalizacja: Konskie/Warszawa

Post autor: przemik » 27 paź 2009, 14:16

Ta turbina juz w swojej chrakterystyce tak ma ze do 2000 obr mało sie dzieje...

Dobrze byloby wykonac diagnostyke tzn log dynamiczny grupy 011 - zaobserwowalibysmy jak ksztaltuje sie cisnienie doladowania.

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Ross
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 689
Rejestracja: 17 sty 2008, 20:09
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Ross » 27 paź 2009, 15:54

stawiam na to, ze wczesniej miales większa dawke paliwa. I teraz czujesz różnice...

rewolwer
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 125
Rejestracja: 26 paź 2008, 14:16
Lokalizacja: Jaworzno

Post autor: rewolwer » 27 paź 2009, 16:57

Co do zrobienia logów to niestety nie znam nikogo w mojej okolicy kto by miał sprzęt i znał się na rzeczy,a dawka była dobrze ustawiona,jezdziłem tym samym modelem i lepiej ciągnął od dołu

greg.ko
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 12
Rejestracja: 18 gru 2007, 16:10

Post autor: greg.ko » 29 paź 2009, 22:03

rewolwer pisze: dawka była dobrze ustawiona, jezdziłem tym samym modelem i lepiej ciągnął od dołu
- to znaczy jaka wartość miałeś ustawioną, wg mnie masz za małą dawkę paliwa. Mój znajomy był u "mechanika" uszczelniał pompę wtryskową ustawiał zapłon, po regulacji auto słabe. Podpięliśmy VAG-a, okazało się że ów mechanik ustawił dawkę paliwa na 8 mg/skok czyli wg niego najwyższą a ma być na odwrót czyli około 3 mg.

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 29 paź 2009, 23:14

dawka odczytana przez VAGa na jałowych obrotach jest to dawka jaką ECU odczytuje z pozycji nastawnika a więc jeśli do utrzymania 900obr potrzeba np. 4mg/R a nastawnik będzie przesunięty w stronę chłodnicy (czyli na -) to aby uzyskać te 4mg/R nastawnik przesuwa się na wyższą wartość np. 8mg/R a jak nastawnik jest przesunięty w stronę części wysokiego ciśnienia (czyli na +) to aby uzyskać potrzebne 4mg/R nastawnik wychyla się np. tylko do 2mg/R (bo gdyby nastawnik wychylił się na 4mg/R to dawka byłaby w tym przypadku 6mg/R i obroty by były trochę wyższe)

kabelek do diagnostyki można kupić już za ok 40zł (wpisz na allegro "obd usb") albo samemu zrobić i możesz sobie sam zrobić diagnozę <ok>

Awatar użytkownika
Ross
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 689
Rejestracja: 17 sty 2008, 20:09
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Ross » 30 paź 2009, 00:31

rewolwer pisze:.......a dawka była dobrze ustawiona,jezdziłem tym samym modelem i lepiej ciągnął od dołu
czyli na ile ??

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl