[80 B4 2.0 16V ACE] czujnik wentylatorow
[80 B4 2.0 16V ACE] czujnik wentylatorow
Hey witam wszystkich mam problem z wentylatorami chlodnicy silnik grzeje sie do ok 100stopni a wentylatory sie nie wlanczaja. znalazlem czujnik na chlodnicy i jak wypiolem wtyczke wlancza sie tylko jeden wentylator (2 biegi wtyczka 3 pinowa) czy jest jeszcze jakis drugi czujnik od drugiego wentylatora bo na chlodnicy nie bylo(wentylator sprawny). a co dziwniejsze mimo ze wentylatory nie chodza temperatura dalej nie rosnie i plyn sie nie zagotowal.
Ostatnio zmieniony 17 maja 2007, 20:46 przez omen-25, łącznie zmieniany 1 raz.
wentylator cd..
W tym wątku cos niecos napisano o podobnym problemie
viewtopic.php?t=3631&highlight=wentylator
Polski Klub Audi 80 :: Zobacz temat - [80 B4 1.9TDI] czujnik włączenia wentylatorów chłodnicy
Ponadto po wrzuceniu hasła do szukajki, znajdziesz wiele innych pokrewnych problemów i ich rozwiązań..
Pozdr. Adam.
viewtopic.php?t=3631&highlight=wentylator
Polski Klub Audi 80 :: Zobacz temat - [80 B4 1.9TDI] czujnik włączenia wentylatorów chłodnicy
Ponadto po wrzuceniu hasła do szukajki, znajdziesz wiele innych pokrewnych problemów i ich rozwiązań..
Pozdr. Adam.
Witam ponownie przecztałem tamtego linka jak i chyba z 100 innych tematów ale i tak nie mogę sobie poradzić. Wygląda to tak wymieniłem termostat czujnik na chłodnicy i nadal mi się grzeje. W czasie jazdy po mieście temperatura wody wynosi ok 100-105 stopni zrezalem sobie w między czasie czujnik temp oleju i pokazuje ok 120 stopni. Rano jak ruszam a jest zimny to po chwili (ok4 km) olej ma już 90~100 stopni i jak zajrzajem pod maskę to górny wąż od chłodnicy gorący że dotknąć nie można a dolny co idzie od pompy wody do chłodnicy zimny dopiero puzniej się nagrzewa.
Dodam jeszcze że układ był strasznie zawalony kamieniem te mniejsze węże prawie nie miały przeswitu i je przeczyszcilem. Ktoś mi doradził żebym przeczyscil układ proszkiem do odkamieniania pralek bo cały układ może być zawalony kamieniem i dlatego tak się grzeje co o tym myślicie?
Dodam jeszcze że układ był strasznie zawalony kamieniem te mniejsze węże prawie nie miały przeswitu i je przeczyszcilem. Ktoś mi doradził żebym przeczyscil układ proszkiem do odkamieniania pralek bo cały układ może być zawalony kamieniem i dlatego tak się grzeje co o tym myślicie?
Witam dziśiaj w akcie desperacji postanowiłem odkamienic układ więc zalalem go woda destylowana i nasypalem "kamiksa" chwilę go pogrzalem poczym spuścilem wszystko i przeplukalem cały układ. Zalalem nowym płynem i wyruszyłem na testy. I tak w trasie pięknie prętkosc od 80 do 140 i płyn trzymał równe 90 a olej 100-105. No to jadę na miasto 2 czerwone światła i k... Płyn troszkę ponad 100 a olej 120. Już nie mam siły moze to być pompa wodna( za mala wydajność) i jak ją sprawdzić. A i czy to normalne że najpierw nagrzewa się górny wąż od chłodnicy a ten dolny zimny dopiero po jakimś czasie robi się gorący?
Tak to normalne, u mnie dolny wąż robi się najpierw lekko ciepły a po okolo 6-10 minutach gdy otwiera sie termostat robi się gorący. Sprawdź bardzo dokładnie odpowietrzenie układu. Gdy wymieniałem termostat miałem małe problemy z odpowietrzeniem (uszkodzona śruba odpowietrzająca), silnik szybko dostawał wysokiej temperatury a dolny wąż był zimny...omen-25 pisze: A i czy to normalne że najpierw nagrzewa się górny wąż od chłodnicy a ten dolny zimny dopiero po jakimś czasie robi się gorący?
Tak jak sam napisałeś, sprawdź pompę wodną w jakim jest stanie. (najlepiej ją wymontować)
Ja u siebie w trakcie jazdy temp płynu mam okolicach 90 stopni, olej ma około 100 stopni - podobnie powinno być u Ciebie.