Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 2.0 16V ACE] czujnik wentylatorow

Wszystko co znajduje się w komorze silnika.
ODPOWIEDZ
omen-25
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 46
Rejestracja: 02 maja 2007, 21:55
Lokalizacja: gniezno

[80 B4 2.0 16V ACE] czujnik wentylatorow

Post autor: omen-25 » 17 maja 2007, 20:26

Hey witam wszystkich mam problem z wentylatorami chlodnicy silnik grzeje sie do ok 100stopni a wentylatory sie nie wlanczaja. znalazlem czujnik na chlodnicy i jak wypiolem wtyczke wlancza sie tylko jeden wentylator (2 biegi wtyczka 3 pinowa) czy jest jeszcze jakis drugi czujnik od drugiego wentylatora bo na chlodnicy nie bylo(wentylator sprawny). a co dziwniejsze mimo ze wentylatory nie chodza temperatura dalej nie rosnie i plyn sie nie zagotowal.
Ostatnio zmieniony 17 maja 2007, 20:46 przez omen-25, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Omen
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 320
Rejestracja: 23 mar 2007, 07:06
Lokalizacja: RJS

wentylator cd..

Post autor: Omen » 18 maja 2007, 09:31

W tym wątku cos niecos napisano o podobnym problemie :arrow:
viewtopic.php?t=3631&highlight=wentylator
Polski Klub Audi 80 :: Zobacz temat - [80 B4 1.9TDI] czujnik włączenia wentylatorów chłodnicy
Ponadto po wrzuceniu hasła do szukajki, znajdziesz wiele innych pokrewnych problemów i ich rozwiązań..

Pozdr. Adam.

omen-25
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 46
Rejestracja: 02 maja 2007, 21:55
Lokalizacja: gniezno

Post autor: omen-25 » 21 maja 2007, 22:30

Witam ponownie przecztałem tamtego linka jak i chyba z 100 innych tematów ale i tak nie mogę sobie poradzić. Wygląda to tak wymieniłem termostat czujnik na chłodnicy i nadal mi się grzeje. W czasie jazdy po mieście temperatura wody wynosi ok 100-105 stopni zrezalem sobie w między czasie czujnik temp oleju i pokazuje ok 120 stopni. Rano jak ruszam a jest zimny to po chwili (ok4 km) olej ma już 90~100 stopni i jak zajrzajem pod maskę to górny wąż od chłodnicy gorący że dotknąć nie można a dolny co idzie od pompy wody do chłodnicy zimny dopiero puzniej się nagrzewa.
Dodam jeszcze że układ był strasznie zawalony kamieniem te mniejsze węże prawie nie miały przeswitu i je przeczyszcilem. Ktoś mi doradził żebym przeczyscil układ proszkiem do odkamieniania pralek bo cały układ może być zawalony kamieniem i dlatego tak się grzeje co o tym myślicie?

PABLO
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1028
Rejestracja: 23 gru 2006, 10:27
Lokalizacja: LUBLIN

Post autor: PABLO » 22 maja 2007, 21:21

A ja bym proponował zalać dobry płyn do chłpodnic(np.Glixol). Pojeżdzić troche i znowu wymienić. Glixol ma takie właściwości że Ci rozpuści kamień

omen-25
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 46
Rejestracja: 02 maja 2007, 21:55
Lokalizacja: gniezno

Post autor: omen-25 » 24 maja 2007, 01:04

Witam dziśiaj w akcie desperacji postanowiłem odkamienic układ więc zalalem go woda destylowana i nasypalem "kamiksa" chwilę go pogrzalem poczym spuścilem wszystko i przeplukalem cały układ. Zalalem nowym płynem i wyruszyłem na testy. I tak w trasie pięknie prętkosc od 80 do 140 i płyn trzymał równe 90 a olej 100-105. No to jadę na miasto 2 czerwone światła i k... Płyn troszkę ponad 100 a olej 120. Już nie mam siły moze to być pompa wodna( za mala wydajność) i jak ją sprawdzić. A i czy to normalne że najpierw nagrzewa się górny wąż od chłodnicy a ten dolny zimny dopiero po jakimś czasie robi się gorący?

ponczo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 530
Rejestracja: 10 kwie 2007, 19:53
Lokalizacja: W-ch

Post autor: ponczo » 24 maja 2007, 08:59

omen-25 pisze: A i czy to normalne że najpierw nagrzewa się górny wąż od chłodnicy a ten dolny zimny dopiero po jakimś czasie robi się gorący?
Tak to normalne, u mnie dolny wąż robi się najpierw lekko ciepły a po okolo 6-10 minutach gdy otwiera sie termostat robi się gorący. Sprawdź bardzo dokładnie odpowietrzenie układu. Gdy wymieniałem termostat miałem małe problemy z odpowietrzeniem (uszkodzona śruba odpowietrzająca), silnik szybko dostawał wysokiej temperatury a dolny wąż był zimny... :-/
Tak jak sam napisałeś, sprawdź pompę wodną w jakim jest stanie. (najlepiej ją wymontować)
Ja u siebie w trakcie jazdy temp płynu mam okolicach 90 stopni, olej ma około 100 stopni - podobnie powinno być u Ciebie.
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Komora silnika”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl