[B4 AAH] zmiana silnika z A6 C4
[B4 AAH] zmiana silnika z A6 C4
Witam
Niestety ale zmuszony jestem do zmiany silnika w swoim aucie.Chyba przyszedł czas na niego słabe cisnienie sprezania na wszystkich cylindrach po 8 -silnik AAH 2.8v6.Znalazłem silnik AAH ale siedzi w A6 C4.Pytanie do Was czy pasuje mimo tych samych oznaczeń AAH i czy musze również zmieniać komputer,czy moge pozostac przy swoim.
Niestety ale zmuszony jestem do zmiany silnika w swoim aucie.Chyba przyszedł czas na niego słabe cisnienie sprezania na wszystkich cylindrach po 8 -silnik AAH 2.8v6.Znalazłem silnik AAH ale siedzi w A6 C4.Pytanie do Was czy pasuje mimo tych samych oznaczeń AAH i czy musze również zmieniać komputer,czy moge pozostac przy swoim.
Troszke to trwa ale np musialem przełożyc wtryski od swojego gdyż w A6 C4 miały inne mocowanie ( w moim sa po dwa miejsca na wsuwki o w A6 C4 w tych wtryskach jest tylko 1 miejsce ), kolektory wydechowe również nie pasuje wiec też przekładam.Troszkę martwie sie o te wtryski czy to nie zmieni pracy silnika.No i cały czas jestem ciekaw czy bedzie to ładnie pracować na moim komputerze a nie od A6 C4....?
- siwusek216
- Forum Audi 80
- Posty: 695
- Rejestracja: 29 lip 2007, 11:28
- Lokalizacja: Myslowice
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
A czy silnik ABC z C4ki podejdzie do 80tki? Może ktoś robił tego typu operacje?
Martenzi, skończyłeś przekładkę silnika? Nie było więcej problemów poza tymi o których już pisałeś?
Bo mam na oku taki silnik: http://moto.allegro.pl/item823450215_si ... lskie.html
Jest zaledwie kilka kilometrów od mojego miejsca zamieszkania, jeszcze w samochodzie i sprzedający pozwoli zmierzyć ciśnienie sprężania. Nawet rok produkcji (93') tej C4 jest ten sam co mojej B4.
Tylko ciekawe czy sprzedający nie uzdrowił go na sprzedaż moto-doktorem...
Podobnie jak Adaś Lee z tematu do którego dał link siwusek216, kupiłem swoje Audi za tanio żeby wszystko było tip-top.
Martenzi, skończyłeś przekładkę silnika? Nie było więcej problemów poza tymi o których już pisałeś?
Bo mam na oku taki silnik: http://moto.allegro.pl/item823450215_si ... lskie.html
Jest zaledwie kilka kilometrów od mojego miejsca zamieszkania, jeszcze w samochodzie i sprzedający pozwoli zmierzyć ciśnienie sprężania. Nawet rok produkcji (93') tej C4 jest ten sam co mojej B4.
Tylko ciekawe czy sprzedający nie uzdrowił go na sprzedaż moto-doktorem...
Podobnie jak Adaś Lee z tematu do którego dał link siwusek216, kupiłem swoje Audi za tanio żeby wszystko było tip-top.
Silnik odpalił bez problemów .Tak jak napisaliście wtryski wsadziłem od swojego i jest ok.
Komputer tez chyba pasuje bo silnik chodził.Choć odpaliłem tylko na krótko bo bez wody i na wolnych obrotach chodzi idealnie.
Jeżeli aldi pytasz o roznice to oprócz tych o ktorych pisalismy mały kłopot miałem z przewodem podcisnienia ktore odchodzi od serwa.U mnie od silnika odchodził z tyłu a A6C4 niestety jest z przodu i musiałem delikatnie przerobic plastikowy przewód.
Przepraszam ze tak żadko pisze ale calymi wieczorami dzialam przy aucie a później sily brak.
Mam jeszcze jeden problem gdzyż już nie pamietam z tego wszystkiego czy B4 AAH z autocheckiem jest kontrolka od oleju? mi wydaje sie że miałem a teraz przy odpalaniu nie mam ale nie jestem pewien.Czy pomyliłem przewody na czujnikach czy poprostu jej nie mialem.Jeżeli ktos ma takie samo autko jak ja to prosze niech zerknie i napisze.
I pytanko standardowe tak jak aldi napisales u mnie w starym silniku cisnienie 7,5 na cylindrach to malo teraz kupilem motor ktory wymieniam i ma po 11 11,5 jak uwazacie odczuje roznice i czy takie cisnienie jest w normie a moze tez niskie ???Pozdrawiam
Komputer tez chyba pasuje bo silnik chodził.Choć odpaliłem tylko na krótko bo bez wody i na wolnych obrotach chodzi idealnie.
Jeżeli aldi pytasz o roznice to oprócz tych o ktorych pisalismy mały kłopot miałem z przewodem podcisnienia ktore odchodzi od serwa.U mnie od silnika odchodził z tyłu a A6C4 niestety jest z przodu i musiałem delikatnie przerobic plastikowy przewód.
Przepraszam ze tak żadko pisze ale calymi wieczorami dzialam przy aucie a później sily brak.
Mam jeszcze jeden problem gdzyż już nie pamietam z tego wszystkiego czy B4 AAH z autocheckiem jest kontrolka od oleju? mi wydaje sie że miałem a teraz przy odpalaniu nie mam ale nie jestem pewien.Czy pomyliłem przewody na czujnikach czy poprostu jej nie mialem.Jeżeli ktos ma takie samo autko jak ja to prosze niech zerknie i napisze.
I pytanko standardowe tak jak aldi napisales u mnie w starym silniku cisnienie 7,5 na cylindrach to malo teraz kupilem motor ktory wymieniam i ma po 11 11,5 jak uwazacie odczuje roznice i czy takie cisnienie jest w normie a moze tez niskie ???Pozdrawiam
- siwusek216
- Forum Audi 80
- Posty: 695
- Rejestracja: 29 lip 2007, 11:28
- Lokalizacja: Myslowice
Ja miałem na jednym 4,5, 5 i tak dalej, najwięcej było 10,5. Zdecydowałem się na zmianę silnika ze wględu na kilkukrotne przegrzanie go. Powiem Ci, że teraz przy 11 na wszystkich nie widzę większej różnicy, jakaś tam może jest, ale raczej odczuwalna dopiero jakbyś miał 2 takie auta obok siebie i przesiadł się z jednego do drugiego.Martenzi pisze:I pytanko standardowe tak jak aldi napisales u mnie w starym silniku cisnienie 7,5 na cylindrach to malo teraz kupilem motor ktory wymieniam i ma po 11 11,5 jak uwazacie odczuje roznice i czy takie cisnienie jest w normie a moze tez niskie ???
11,5 jak na silnik w tym wieku to uważam bardzo dobry wynik jest. Nic tylko teraz się cieszyć i jeździć
Pozdrawiam