Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 AAH] zmiana silnika z A6 C4

Wszystko co tyczy się silników V6
ODPOWIEDZ
Martenzi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 24 paź 2009, 16:36

[B4 AAH] zmiana silnika z A6 C4

Post autor: Martenzi » 26 paź 2009, 16:58

Witam
Niestety ale zmuszony jestem do zmiany silnika w swoim aucie.Chyba przyszedł czas na niego słabe cisnienie sprezania na wszystkich cylindrach po 8 -silnik AAH 2.8v6.Znalazłem silnik AAH ale siedzi w A6 C4.Pytanie do Was czy pasuje mimo tych samych oznaczeń AAH i czy musze również zmieniać komputer,czy moge pozostac przy swoim.
Pozdrawiam Martenzi

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 26 paź 2009, 17:11

Silnik podejdzie tylko bedziesz musiał przełozyc łapy mocujace od swojego starego silnika.

Martenzi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 24 paź 2009, 16:36

Post autor: Martenzi » 18 lis 2009, 22:45

Troszke to trwa ale np musialem przełożyc wtryski od swojego gdyż w A6 C4 miały inne mocowanie ( w moim sa po dwa miejsca na wsuwki o w A6 C4 w tych wtryskach jest tylko 1 miejsce ), kolektory wydechowe również nie pasuje wiec też przekładam.Troszkę martwie sie o te wtryski czy to nie zmieni pracy silnika.No i cały czas jestem ciekaw czy bedzie to ładnie pracować na moim komputerze a nie od A6 C4....?
Pozdrawiam Martenzi

zwierzak213a2

Post autor: zwierzak213a2 » 19 lis 2009, 10:50

Trzeba bylo zalozyc caly kolektor ze starego silnika i po problemie . To sa te same silniki roznia sie tylko osprzetem . Moim zdaniem komp napewno bedzie ok tylko wstaw ten dolot z wtryskami badz same wtryski ze starego silnika .

Awatar użytkownika
siwusek216
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 695
Rejestracja: 29 lip 2007, 11:28
Lokalizacja: Myslowice

Post autor: siwusek216 » 20 lis 2009, 14:57


zwierzak213a2

Post autor: zwierzak213a2 » 20 lis 2009, 21:08

Tak sa roznice ale to wszystko mozesz podmienic ze swojego starego motoru jesli chodzi o silnik AAH . jesli chodzi o inna wersje 2.8 o innym oznaczeniu to problemow moze byc wiecej .

Awatar użytkownika
Multifonika
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Motostacja
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Multifonika » 26 lis 2009, 16:11

A czy silnik ABC z C4ki podejdzie do 80tki? Może ktoś robił tego typu operacje?

Martenzi, skończyłeś przekładkę silnika? Nie było więcej problemów poza tymi o których już pisałeś?

Bo mam na oku taki silnik: http://moto.allegro.pl/item823450215_si ... lskie.html
Jest zaledwie kilka kilometrów od mojego miejsca zamieszkania, jeszcze w samochodzie i sprzedający pozwoli zmierzyć ciśnienie sprężania. Nawet rok produkcji (93') tej C4 jest ten sam co mojej B4.
Tylko ciekawe czy sprzedający nie uzdrowił go na sprzedaż moto-doktorem...
Podobnie jak Adaś Lee z tematu do którego dał link siwusek216, kupiłem swoje Audi za tanio żeby wszystko było tip-top.
Części samochodowe online - Motostacja

Martenzi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 24 paź 2009, 16:36

Post autor: Martenzi » 27 lis 2009, 17:15

Silnik odpalił bez problemów .Tak jak napisaliście wtryski wsadziłem od swojego i jest ok.
Komputer tez chyba pasuje bo silnik chodził.Choć odpaliłem tylko na krótko bo bez wody i na wolnych obrotach chodzi idealnie.
Jeżeli aldi pytasz o roznice to oprócz tych o ktorych pisalismy mały kłopot miałem z przewodem podcisnienia ktore odchodzi od serwa.U mnie od silnika odchodził z tyłu a A6C4 niestety jest z przodu i musiałem delikatnie przerobic plastikowy przewód.
Przepraszam ze tak żadko pisze ale calymi wieczorami dzialam przy aucie a później sily brak.
Mam jeszcze jeden problem gdzyż już nie pamietam z tego wszystkiego czy B4 AAH z autocheckiem jest kontrolka od oleju? mi wydaje sie że miałem a teraz przy odpalaniu nie mam ale nie jestem pewien.Czy pomyliłem przewody na czujnikach czy poprostu jej nie mialem.Jeżeli ktos ma takie samo autko jak ja to prosze niech zerknie i napisze.
I pytanko standardowe tak jak aldi napisales u mnie w starym silniku cisnienie 7,5 na cylindrach to malo teraz kupilem motor ktory wymieniam i ma po 11 11,5 jak uwazacie odczuje roznice i czy takie cisnienie jest w normie a moze tez niskie ???Pozdrawiam
Pozdrawiam Martenzi

Awatar użytkownika
siwusek216
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 695
Rejestracja: 29 lip 2007, 11:28
Lokalizacja: Myslowice

Post autor: siwusek216 » 27 lis 2009, 20:21

Martenzi pisze:czy B4 AAH z autocheckiem jest kontrolka od oleju?
Jest ale przy odpalaniu się nie zapala tylko w razie braku ciśnienia, sprawdzić można masując przewód czujnika ciśnienia.

Awatar użytkownika
Adaś Lee
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 297
Rejestracja: 25 sie 2009, 14:59
Lokalizacja: Olkusz
Kontakt:

Post autor: Adaś Lee » 28 lis 2009, 17:51

Martenzi pisze:I pytanko standardowe tak jak aldi napisales u mnie w starym silniku cisnienie 7,5 na cylindrach to malo teraz kupilem motor ktory wymieniam i ma po 11 11,5 jak uwazacie odczuje roznice i czy takie cisnienie jest w normie a moze tez niskie ???
Ja miałem na jednym 4,5, 5 i tak dalej, najwięcej było 10,5. Zdecydowałem się na zmianę silnika ze wględu na kilkukrotne przegrzanie go. Powiem Ci, że teraz przy 11 na wszystkich nie widzę większej różnicy, jakaś tam może jest, ale raczej odczuwalna dopiero jakbyś miał 2 takie auta obok siebie i przesiadł się z jednego do drugiego.

11,5 jak na silnik w tym wieku to uważam bardzo dobry wynik jest. Nic tylko teraz się cieszyć i jeździć :-)

Pozdrawiam

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki V6”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga