[b4 1.9tdi 1z] problem z chłodzeniem silnika
- hudy
- Forum Audi 80
- Posty: 4865
- Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
- Imię: Robert
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Alwernia
- Kontakt:
[b4 1.9tdi 1z] problem z chłodzeniem silnika
witam.Panowie potrzebuję porady na temat dziwnej sytuacji jak u mnie się pojawiła.Jakiś czas temu wymieniłem termostat jednak po założeniu nowego po 2-3 dniach sytuacja się powtórzyła czyli temperatura znów utrzymywała się na 70- 80 stopniach.Pewnie będę na dniach znów wymieniał termostat.Jednak nie o to chodzi.zauważyłem że temperatura wzrośnie na wskaźniku do ok 60 stopni, górny i dolny wąż od chłodnicy są już bardzo gorące a chłodnica robi się gorąca tylko w górnym prawym rogu (przy górnym wężu) reszta górnej części chłodnicy jest lekko ciepława a cały dół jest zimy i to utrzymuje się do momentu jak na wskaźniku jest ok 80 stopni.czemu chłodnica robi się w części ciepła w w części zimna no i czy nie powinna robić się ciepła od dolnego węża czy mnie się może coś pomieszało ??
Co do wskazan temperatury to moze wskaźnik oszukuje. A co do chlodnicy, to jak silnik sie nagrzewa i termostat jest sprawny, to dony wąż powinien być zimy a górny robi się ciepły i od niego pewnie też chłodnia górą robi się ciepła. Gdy silnik osiąga temp około 85-90st otwiera sie termostat i dolny wąż robi się gorący i woda zaczyna krążyć po calej chlodnicy.
- hudy
- Forum Audi 80
- Posty: 4865
- Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
- Imię: Robert
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Alwernia
- Kontakt:
to widocznie ja cos pomieszałem bo wydawało mi się że to pierw ten dolny jest ciepły.ale mniejsza z tym.widocznie termostat mam do wymiany bo na wskaźniku jest ok 60 stopni a górny wąż i chłodnica zaczyna być gorąca ale dziwi mnie to czemu jednocześnie dolny wąż jest gorący mimo że dół chłodnicy jest zimy?? druga sprawa jak sprawdzić czy wskaźnik dobrze pokazuje - było to gdzieś na forum ale za chiny nie mogę tego znaleźć...
- hudy
- Forum Audi 80
- Posty: 4865
- Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
- Imię: Robert
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Alwernia
- Kontakt:
termostat jest chyba do wymiany bo za wcześnie lekko przepuszcza jednak głównym winowajcą jest czujnik lub wskaźnik.dziś pokazywał chyba każdą temperaturę po czym podczas jazdy spadł na sam dół już sie nie podniósł.winny może być wskaźnik bo mam trochę problemów z zimnymi lutami.zegarek mi nie świeci i teraz ten wskaźnik.jednak najpierw muszę sprawdzić czujnik.może ktoś wie pod które kabelki trzeba sie wpiąć miernikiem by to sprawdzić?? znalazłem coś takiego:
- hudy
- Forum Audi 80
- Posty: 4865
- Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
- Imię: Robert
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Alwernia
- Kontakt:
tylko wskaźnik temperatury płynu zaczął wariować.wskaźnik paliwa jest ok.w internecie znalazłem opis który mówi by sprawdzić ten czujnik należy podpiąć miernik pod pin 1 i 3 ale u nas widzę żę są tylko 3 piny a wszędzie pokazane są cztery?? patrzę na zły czujnik czy co?? patrzę na ten szary który jest za niebieskim od strony przedniej szyby... spinam wszystkie piny i na żadnym nie pokazuje jaki ma opór tylko na dwuch z nich coś miernik sie rusza jednak dziwnie szaleje pokazuje od 2 do 200 ciagle skacze w górę i w dół...
łukasz pierwsze pytanie czy rozbiersłeś licznik?
ja miałem ten sam problem wymieniałem żarówki podswietlenia i przepaliła mi sie ścieżka zasilająca (czegoś tam) i musiałem rozkopać cały licznik , po tym wszystkim miałem takie same jaja z temperaturą w liczniku a ze mam dojscie do kompa to go podpiołem i komputer popokazywał stałom temperature a wskaznik sobie skakał -co sie okazało ze srubki mocujące ten wskaznik do płyty licznika sie poluzowały a widze tez masz tdi-ka aco z tym sie wiąrzom drgania
wiec speawdz sobie licznik bo moim zdaniem to jest najszybciej i trwa to chwilke
albo termostat jest ciągle otwarty i dobrze ci chłodzi silnik i dlatego nie umiesz uzyskać temperatury(czyli jest do bani)
ja miałem ten sam problem wymieniałem żarówki podswietlenia i przepaliła mi sie ścieżka zasilająca (czegoś tam) i musiałem rozkopać cały licznik , po tym wszystkim miałem takie same jaja z temperaturą w liczniku a ze mam dojscie do kompa to go podpiołem i komputer popokazywał stałom temperature a wskaznik sobie skakał -co sie okazało ze srubki mocujące ten wskaznik do płyty licznika sie poluzowały a widze tez masz tdi-ka aco z tym sie wiąrzom drgania
wiec speawdz sobie licznik bo moim zdaniem to jest najszybciej i trwa to chwilke
albo termostat jest ciągle otwarty i dobrze ci chłodzi silnik i dlatego nie umiesz uzyskać temperatury(czyli jest do bani)
- hudy
- Forum Audi 80
- Posty: 4865
- Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
- Imię: Robert
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Alwernia
- Kontakt:
sprawdziłem dziś jeszcze raz układ i spróbowałem go odpowietrzyć ponieważ ostatnio wymieniałem zbiorniczek wyrównawczy i może się coś zapowietrzyło kto wie... a więc tak: na zimnym silniku nacisnąłem dolny wąż i woda w zbiorniczku się podniosła oraz było słychać i czuć przepływ wody w górnym wężu więc chłodnica zatkana nie jest...nagrzałem silnik dość mocno tzn na wskaźniku było 90 stopni chodź wskaźnik chyba coś oszukuje więc powiedzmy że było ok 90 stopni.górny wąż był bardzo gorący i góra chłodnicy też.po jakimś czasie otworzył sie termostat i dolny wąż zrobił się gorący.po odkręceniu korka przez górny wężyk zaczęła spływać woda z pęcherzykami powietrza.było ich dość dużo.stałem tak kilka minut i gazowałem i gazowałem aż chłodnica cała zrobiła się gorąca...z wężyka już nie leciały bańki.to czy chłodnica zrobiła się cała gorąca nie wiem czy to zasługa że pęcherzyki się wydostały.zdziwiło mnie trochę to że woda w zbiorniczku podniosła się ponad max co przy odpowietrzaniu powinno mieć odwrotny skutek...zobaczymy co teraz będzie się działo ale tak jak mówię chłodnica zatkana nie była więc czemu góra chłodnicy się grzeje a dół nie...
dla pewności wymienię jutro termostat bo kto wie czy nie otwiera się za późno...
dla pewności wymienię jutro termostat bo kto wie czy nie otwiera się za późno...
hudy, według mnie wszystko jest ok i z termostatem i z chłodnicą
jeżeli termostat jest zamknięty to płyn chłodniczy krąży po silniku i chłodnica będzie zimna gdy termostat dostanie swoją temperaturę sie otwiera i płyn przepływa przez chłodnice
moim zdaniem jezeli płyn wchodzi góra to podczas jazdy chłodnica spełnia swoją role i go chłodzi bo pęd powietrza przechodzi przez nia i ja ochładza i nigdy nie bedzie miała w dotyku takiej samej temperatury.
sprawdz sobie wskaźnik w liczniku bo mi sie wydaje ze bedzie luźny albe uszkodzony
jeżeli termostat jest zamknięty to płyn chłodniczy krąży po silniku i chłodnica będzie zimna gdy termostat dostanie swoją temperaturę sie otwiera i płyn przepływa przez chłodnice
moim zdaniem jezeli płyn wchodzi góra to podczas jazdy chłodnica spełnia swoją role i go chłodzi bo pęd powietrza przechodzi przez nia i ja ochładza i nigdy nie bedzie miała w dotyku takiej samej temperatury.
sprawdz sobie wskaźnik w liczniku bo mi sie wydaje ze bedzie luźny albe uszkodzony