Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 1.8 B3] benzyna, problem z paliwem

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
noise13
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 22
Rejestracja: 29 sie 2007, 21:00

[80 1.8 B3] benzyna, problem z paliwem

Post autor: noise13 » 28 paź 2009, 15:38

Witam.
Wydaje mi się, że pompa nie chcę zassać paliwa. Słychać ciche buczenie, które jest słyszalne ok. 2 sek. po włączeniu zapłonu. Zawsze tak było. Ostatnio prawie często jeździłem na pustym baku. Czy pompka się zatarła. Nadal ją słychać jak dawniej.
Wczoraj podjechał do mnie kumpel i odpiął pod maską przewód od paliwa, po włączeniu zapłonu paliwo nie wyciekało z przewodu.

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 28 paź 2009, 15:48

Napisz na poczatek jaki masz układ wtryskowy zebysmy wiedzieli o cvzym rozmawiamy. Jezeli pompke słychac a nie podaje paliwa to znak ze do wymiany, chyba ze zaciagneła tyle syfu ze zapchało sie sitko filtrujace.

noise13
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 22
Rejestracja: 29 sie 2007, 21:00

Post autor: noise13 » 28 paź 2009, 16:20

jednopunktowy.

jeśli zapchało się sitko jak mogę się dostać do tej pompki i to psrawdzić ewentualnie przeczyścić ?

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 29 paź 2009, 08:04

Pompka jest w zbiorniku paliwa, po odsłonieciu zbiornika od góry bedziesz miał dekiel z wtyczką przykrecony pod którym bedzie pompka i czujnik poziomu.

noise13
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 22
Rejestracja: 29 sie 2007, 21:00

Post autor: noise13 » 29 paź 2009, 11:00

czy będę potrzebował jakiegoś specjalnego klucza aby zdjąć dekiel?

Awatar użytkownika
tomek1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1527
Rejestracja: 09 maja 2008, 11:45
Lokalizacja: Marki

Post autor: tomek1982 » 29 paź 2009, 11:41

nie pamietam rozmiaru klucza ale zwyklym kluczem to odkrecisz to samo przerabialem pompke bylo slychac a auto czesto nie mialo sily zapalic bo pompka albo chodzila albo nie pompowala paliwa uwazaj przy wyjmowaniu pompki jest w zatrzaskach ze bys ktoregos nie oblamał

pawel1171
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 29 paź 2009, 13:47

Post autor: pawel1171 » 29 paź 2009, 14:06

Witam.
jestem posiadaczem audi 80 B4 2.00 benzyna + LPG mam taki problem na gazie mi pali idealnie a jak przełacze na benzyne to obroty mi spadają nawet jak dodaje gazu i mi samochod gasnie nie przejade nawet 2 m. i nie wiem co sie dzieje ??? :-( :-(

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 29 paź 2009, 14:33

pawel1171 pisze:Witam.
jestem posiadaczem audi 80 B4 2.00 benzyna + LPG mam taki problem na gazie mi pali idealnie a jak przełacze na benzyne to obroty mi spadają nawet jak dodaje gazu i mi samochod gasnie nie przejade nawet 2 m. i nie wiem co sie dzieje ??? :-( :-(
Albo masz uszkodzona pompke paliwa i nie daje odpowiedniego cisnienie lub ( co bardziej prawdopodobne) po strzale LPG jest uszkodzony przepływomierz. Bez diagnostyki VAG i dokładniejszego obadania silnika nie wiele mozna powiedziec

pawel1171
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 29 paź 2009, 13:47

Post autor: pawel1171 » 29 paź 2009, 15:06

a mam takie pytanie?? czy jak bym miał uszkodzony przepływomiarz to czy na gazie by mi chodzil???

noise13
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 22
Rejestracja: 29 sie 2007, 21:00

Post autor: noise13 » 29 paź 2009, 15:48

tomek1982 pisze:nie pamietam rozmiaru klucza ale zwyklym kluczem to odkrecisz to samo przerabialem pompke bylo slychac a auto czesto nie mialo sily zapalic bo pompka albo chodzila albo nie pompowala paliwa uwazaj przy wyjmowaniu pompki jest w zatrzaskach ze bys ktoregos nie oblamał
przed kilkoma minutami próbowałem dostać się do pompki, wykręciłem dekiel i był tam tylko wskaźnik poziomu paliwa. po pompce ani śladu :(
nadal jestem puszukiwaczem pompy w moim audi. mam do Was pytanie
co znajduje się na załączonym zdjęciu oznaczone żółtym kółkiem?


Obrazek

Awatar użytkownika
percevalle
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 768
Rejestracja: 31 mar 2009, 13:51
Lokalizacja: zamość/lubelskie

Post autor: percevalle » 29 paź 2009, 16:00

Bo pompe masz na podwoziu w okolicy prawego tylnego kola w B3. Sprawdz, bo z tamtąd powinno dochodzic to buczenie. Silniki gaznikowe z pompa mechaniczną mają ją owszem w zbiorniku. Silniki wtryskowe natomiast pod PT kołem maja pompe elektryczną.

Co do tego naczynka to wydaje mi sie ze jest to odpowietrzacz zbiornika paliwa.

noise13
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 22
Rejestracja: 29 sie 2007, 21:00

Post autor: noise13 » 29 paź 2009, 17:38

da się przeczyścić pompę gdy się wgrzebię pod auto czy konieczna będzie laweta i mechanik?

Awatar użytkownika
percevalle
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 768
Rejestracja: 31 mar 2009, 13:51
Lokalizacja: zamość/lubelskie

Post autor: percevalle » 29 paź 2009, 18:24

Da sie spokojnie. Odkrecisz i sprawdzisz. Sprawdz na poczatek czy wogole napiecie dochodzi. Moze byc tez filtr paliwa do wymiany - jest obok pompy.

noise13
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 22
Rejestracja: 29 sie 2007, 21:00

Post autor: noise13 » 30 paź 2009, 10:40

percevalle pisze:Da sie spokojnie. Odkrecisz i sprawdzisz. Sprawdz na poczatek czy wogole napiecie dochodzi. Moze byc tez filtr paliwa do wymiany - jest obok pompy.
Dziękuję za info.
Dzisiaj pstryknąłem zdjęcie.
Faktycznie w pobliżu PT koła znajdują się 2 elementy A i B.
Do elementu A dochodzi napięcie "c" (co widać na zdjęcu - nie mierzyłem czy dochodzi ;)

Czy B jest filtrem oleju?
Czy podczas wymiany pompki zbiornik musi być pusty?


Obrazek

Awatar użytkownika
percevalle
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 768
Rejestracja: 31 mar 2009, 13:51
Lokalizacja: zamość/lubelskie

Post autor: percevalle » 30 paź 2009, 11:05

A jest właśnie elektryczną pompą paliwa.
B jest filtrem paliwa.

Możesz wymienić z benzyną w baku, ale musisz zaslepic albo zacisnąć przewody bo moze leciec benzyna. To juz jak Ci będzie łatwiej. Najlepiej odpompować paliwo do kanistrów.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl