Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 2.0 ABK LPG] Silniczek krokowy- pytanie

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
masuo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 48
Rejestracja: 22 wrz 2009, 06:51
Lokalizacja: Białystok

[80 B4 2.0 ABK LPG] Silniczek krokowy- pytanie

Post autor: masuo » 29 paź 2009, 17:35

Mam pytanie do forumowiczow, mialem problem z wolnymi obrotami, po godzinie sprawdzania wniosek ze silniczek krokowy- mechanik skoczyl do znajomka kupil przewodzik z jakas srubka i zamontowal go w miejsce silniczka. Diametralna poprawa, obroty ok wszystko gra.
No i pytanie ile osob jezdzi na takim patencie jak to sie sprawuje i wogole? Bo kumpel powiedzial ze silniczek nie moze sie poprostu popsuc, wina lezy w elektryce- regulatorze (slawny przekaznik nr 30(?)) i mechanior pieprzy brednie. Prosze o porade w zwiazku z powyzszym i dziekuje. Dodam ze to automat wiec obroty sam sobie 'wybiera'.

Awatar użytkownika
Tomi1989
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 40
Rejestracja: 14 maja 2009, 18:53
Lokalizacja: Łuków

Post autor: Tomi1989 » 29 paź 2009, 19:54

Może się popsuć, wszystko się może popsuć :-P Poszukaj na forum nt czyszczenia regulatora biegu jałowego. Przeczyszczenie powinno pomóc. Co to za mechanik, który nie wie o czymś takim?
Jakby siadł przekaźnik to by silnik pracował nie równo, ciężko odpalał.

Awatar użytkownika
rafio83
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 121
Rejestracja: 12 kwie 2008, 15:26
Lokalizacja: Dolnyśląsk

Post autor: rafio83 » 29 paź 2009, 19:59

Co to za "przewodzik z jakąś śrubką"?<cut>
Zrób zdjęcie i pokaż jak to wygląda, i jeszcze wstawione zamiast silniczka :shock:

Na przyszłość nie stosuj wielu znaków interpunkcyjnych pisanych po sobie :arrow: Regulamin.

Proszę zapoznać się z regulaminem.
Ostatnio zmieniony 29 paź 2009, 20:08 przez rafio83, łącznie zmieniany 1 raz.

masuo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 48
Rejestracja: 22 wrz 2009, 06:51
Lokalizacja: Białystok

Post autor: masuo » 29 paź 2009, 19:59

Silniczek byl czyszczony (przedmuchiwany itp) i bez poprawy obroty dalej chodzily jak chcialy a co do odpalania to tez byl problem- bez przygazowania cieeezko bylo, po zmianie na ten wynalazek wszystko ustapilo, nawet samochod chodzi jakby zwawiej.

doczytalem jeszcze ze silniczek powinien miec obudowe metalowa (bo samochod jest z 93 r a moj jest w polasitkowej ale to tylko taka anegdota

ten przewodzik to w zasadzie jakis zaworek z pokretlem i tym sie reguluje powietrze to jest cos zwiazanego z instacja gazowa jak nie zapomne to jutro dam zdjecie

[ Dodano: 2009-10-29, 21:08 ]
to jest ten wynalazek co mi wstawil pytanie-bedzie dzialac czy nie?



Obrazek
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/98f ... e7fe9.html

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 30 paź 2009, 09:31

Taki patent sprawdzi sie na krótka mete, poniewaz sterownik nie ma wpływu na regulacje obrotów czyli na zimnym silniku bedzie miał za wysokie lub za niskie obroty, nie bedzie mozna hamowac silnikiem ( silnik cały czas bedzie zasysał LPG), przy wiekszym obciazeniu elektr. silnika obroty beda spadac.

Awatar użytkownika
romeo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 391
Rejestracja: 17 maja 2007, 11:20

Post autor: romeo » 30 paź 2009, 19:18

wygląda to jak register z instalacji gazowej :-/

masuo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 48
Rejestracja: 22 wrz 2009, 06:51
Lokalizacja: Białystok

Post autor: masuo » 01 lis 2009, 07:32

WOJTEK26, silnikiem nie pohamuje bo to automat, a jesli chodzi o boroty to rzeczywiscie sa dziwne czasem... chyba bede musial wrocic do silniczka ale przed tym musze ustalic usterke...

Awatar użytkownika
marbaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 224
Rejestracja: 13 lip 2007, 15:43
Lokalizacja: Krosno

Post autor: marbaj » 01 lis 2009, 21:02

Witam. Nie trzymanie wolnych obrotów to najczęściej nieszczelny układ ssący, lub zabrudzony a co za tym idzie ciężko działający krokowiec. Po przepłukaniu i wydmuchaniu sprawdź stopień otwarcia (szczelinkę)powinna mieć na oko 1-1,5 mm. Przy dużych przebiegach zmniejsza się a nawet zanika ale wbrew pozorom jest do ustawienia.
Trzeba delikatnie usunąć plombę ze śrubki i podregulować, wkręcając na odpalonym silniku obroty wzrastają i stabilizują się. Mam dwie Niunie jedna 2.0_3A druga 2.3 NG obydwie wyleczyłem w ten sposób z falowania i nierównych obrotów

masuo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 48
Rejestracja: 22 wrz 2009, 06:51
Lokalizacja: Białystok

Post autor: masuo » 02 lis 2009, 06:45

po przedmuchaniu bylo jakby lepiej ale dalej boroty skakaly, wezme dzisiaj rozkrece te ustrojstwo i zobacze co sie bedzie dzialo bo na chwile obecna na lpg mam normalne obroty na benzynie za wysokie albo za niskie w zaleznosci od temp. silnika, myslalem ze pojezdze z tym wynalazkiem co mam zalozony ale to jest zbyt denerwujace :>

Juras-Junkers
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 18
Rejestracja: 01 paź 2010, 23:36
Lokalizacja: Krosno

Post autor: Juras-Junkers » 09 lut 2011, 22:45

Podepnę się do tematu. Gdyż mam podobną sytuację jeśli chodzi o zamianę krokowego na ta śrubkę do ręcznej regulacji przepływu gazu. Co prawda u mnie jest wszystko bez zarzutów, chodzi jak malina i nie mam problemów żadnych jak kolega wyżej z tą zamianą. Tylko jedna rzecz mnie nurtuje, gdyż nadszedł czas na kolejny przegląd okresowy i dostałem zrypkę od gaziarza, że przez tą zamianę na śrubę, uszkodzę głowice, a co za tym idzie, silnik. I na kompie wyszło że mam ubogą mieszankę i przy pełnym załadunku samochodu będzie on słaby, a pali mi na spokojnej jeździe 13 litrów gazu i co lepsze, miałem ostatnio wyjazd do Krakowa z pełnym stanem i załadowanym bagażnikiem i niunia darła do przodu aż miło, więc coś tu jest już nie tak. :lol:
Pomóżcie ile w tym prawdy z tą zamianą? Mogę głowice rozwalić? Czy gaziarz jest do kitu?

Awatar użytkownika
mati86
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1286
Rejestracja: 09 maja 2010, 12:26
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: mati86 » 09 lut 2011, 23:10

zmień gaziarza bo nie ma pojęcia co mówi.
wciska ci kit jaki chce

Juras-Junkers
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 18
Rejestracja: 01 paź 2010, 23:36
Lokalizacja: Krosno

Post autor: Juras-Junkers » 11 lut 2011, 18:26

Też mi się tak wydawało. Pewnie tak zrobie i już nie dam im zarobić na sobie :lol: Dzięki za odpowiedz.

Awatar użytkownika
kiełek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 21 lis 2010, 20:17
Lokalizacja: Białostowieś

Post autor: kiełek » 13 lut 2011, 12:41

Ja tam ten silnik krokowy odłączyłem w ogóle. Podkręciłem obroty śrubką regulacyjną przy przepustnicy i lata jak trzeba. Przed tym zabiegiem obroty spadały bardzo wolno i zdarzyło mu się strzelić na gazie. Miałem instalacje G2 OMVL ale wywaliłem silnik krokowy i wstawiłem register. Na zimno nie mam obrotów biegu jałowego, ale jakoś to mi nie przeszkadza, auto męczę na taxi także rozgrzać starczy raz dziennie. :-P

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl