[80 B4 2.0 ABK LPG] Silniczek krokowy- pytanie
[80 B4 2.0 ABK LPG] Silniczek krokowy- pytanie
Mam pytanie do forumowiczow, mialem problem z wolnymi obrotami, po godzinie sprawdzania wniosek ze silniczek krokowy- mechanik skoczyl do znajomka kupil przewodzik z jakas srubka i zamontowal go w miejsce silniczka. Diametralna poprawa, obroty ok wszystko gra.
No i pytanie ile osob jezdzi na takim patencie jak to sie sprawuje i wogole? Bo kumpel powiedzial ze silniczek nie moze sie poprostu popsuc, wina lezy w elektryce- regulatorze (slawny przekaznik nr 30(?)) i mechanior pieprzy brednie. Prosze o porade w zwiazku z powyzszym i dziekuje. Dodam ze to automat wiec obroty sam sobie 'wybiera'.
No i pytanie ile osob jezdzi na takim patencie jak to sie sprawuje i wogole? Bo kumpel powiedzial ze silniczek nie moze sie poprostu popsuc, wina lezy w elektryce- regulatorze (slawny przekaznik nr 30(?)) i mechanior pieprzy brednie. Prosze o porade w zwiazku z powyzszym i dziekuje. Dodam ze to automat wiec obroty sam sobie 'wybiera'.
Co to za "przewodzik z jakąś śrubką"?<cut>
Zrób zdjęcie i pokaż jak to wygląda, i jeszcze wstawione zamiast silniczka :shock:
Na przyszłość nie stosuj wielu znaków interpunkcyjnych pisanych po sobie Regulamin.
Proszę zapoznać się z regulaminem.
Zrób zdjęcie i pokaż jak to wygląda, i jeszcze wstawione zamiast silniczka :shock:
Na przyszłość nie stosuj wielu znaków interpunkcyjnych pisanych po sobie Regulamin.
Proszę zapoznać się z regulaminem.
Ostatnio zmieniony 29 paź 2009, 20:08 przez rafio83, łącznie zmieniany 1 raz.
Silniczek byl czyszczony (przedmuchiwany itp) i bez poprawy obroty dalej chodzily jak chcialy a co do odpalania to tez byl problem- bez przygazowania cieeezko bylo, po zmianie na ten wynalazek wszystko ustapilo, nawet samochod chodzi jakby zwawiej.
doczytalem jeszcze ze silniczek powinien miec obudowe metalowa (bo samochod jest z 93 r a moj jest w polasitkowej ale to tylko taka anegdota
ten przewodzik to w zasadzie jakis zaworek z pokretlem i tym sie reguluje powietrze to jest cos zwiazanego z instacja gazowa jak nie zapomne to jutro dam zdjecie
[ Dodano: 2009-10-29, 21:08 ]
to jest ten wynalazek co mi wstawil pytanie-bedzie dzialac czy nie?
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/98f ... e7fe9.html
doczytalem jeszcze ze silniczek powinien miec obudowe metalowa (bo samochod jest z 93 r a moj jest w polasitkowej ale to tylko taka anegdota
ten przewodzik to w zasadzie jakis zaworek z pokretlem i tym sie reguluje powietrze to jest cos zwiazanego z instacja gazowa jak nie zapomne to jutro dam zdjecie
[ Dodano: 2009-10-29, 21:08 ]
to jest ten wynalazek co mi wstawil pytanie-bedzie dzialac czy nie?
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/98f ... e7fe9.html
Witam. Nie trzymanie wolnych obrotów to najczęściej nieszczelny układ ssący, lub zabrudzony a co za tym idzie ciężko działający krokowiec. Po przepłukaniu i wydmuchaniu sprawdź stopień otwarcia (szczelinkę)powinna mieć na oko 1-1,5 mm. Przy dużych przebiegach zmniejsza się a nawet zanika ale wbrew pozorom jest do ustawienia.
Trzeba delikatnie usunąć plombę ze śrubki i podregulować, wkręcając na odpalonym silniku obroty wzrastają i stabilizują się. Mam dwie Niunie jedna 2.0_3A druga 2.3 NG obydwie wyleczyłem w ten sposób z falowania i nierównych obrotów
Trzeba delikatnie usunąć plombę ze śrubki i podregulować, wkręcając na odpalonym silniku obroty wzrastają i stabilizują się. Mam dwie Niunie jedna 2.0_3A druga 2.3 NG obydwie wyleczyłem w ten sposób z falowania i nierównych obrotów
po przedmuchaniu bylo jakby lepiej ale dalej boroty skakaly, wezme dzisiaj rozkrece te ustrojstwo i zobacze co sie bedzie dzialo bo na chwile obecna na lpg mam normalne obroty na benzynie za wysokie albo za niskie w zaleznosci od temp. silnika, myslalem ze pojezdze z tym wynalazkiem co mam zalozony ale to jest zbyt denerwujace :>
-
- Forum Audi 80
- Posty: 18
- Rejestracja: 01 paź 2010, 23:36
- Lokalizacja: Krosno
Podepnę się do tematu. Gdyż mam podobną sytuację jeśli chodzi o zamianę krokowego na ta śrubkę do ręcznej regulacji przepływu gazu. Co prawda u mnie jest wszystko bez zarzutów, chodzi jak malina i nie mam problemów żadnych jak kolega wyżej z tą zamianą. Tylko jedna rzecz mnie nurtuje, gdyż nadszedł czas na kolejny przegląd okresowy i dostałem zrypkę od gaziarza, że przez tą zamianę na śrubę, uszkodzę głowice, a co za tym idzie, silnik. I na kompie wyszło że mam ubogą mieszankę i przy pełnym załadunku samochodu będzie on słaby, a pali mi na spokojnej jeździe 13 litrów gazu i co lepsze, miałem ostatnio wyjazd do Krakowa z pełnym stanem i załadowanym bagażnikiem i niunia darła do przodu aż miło, więc coś tu jest już nie tak. :lol:
Pomóżcie ile w tym prawdy z tą zamianą? Mogę głowice rozwalić? Czy gaziarz jest do kitu?
Pomóżcie ile w tym prawdy z tą zamianą? Mogę głowice rozwalić? Czy gaziarz jest do kitu?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 18
- Rejestracja: 01 paź 2010, 23:36
- Lokalizacja: Krosno
Ja tam ten silnik krokowy odłączyłem w ogóle. Podkręciłem obroty śrubką regulacyjną przy przepustnicy i lata jak trzeba. Przed tym zabiegiem obroty spadały bardzo wolno i zdarzyło mu się strzelić na gazie. Miałem instalacje G2 OMVL ale wywaliłem silnik krokowy i wstawiłem register. Na zimno nie mam obrotów biegu jałowego, ale jakoś to mi nie przeszkadza, auto męczę na taxi także rozgrzać starczy raz dziennie.