Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ 80 B3 1,8 + lpg] Biała maż na korku i na bagnecie + rdza

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
banek84
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 20
Rejestracja: 08 paź 2008, 14:22
Lokalizacja: Baborów

[ 80 B3 1,8 + lpg] Biała maż na korku i na bagnecie + rdza

Post autor: banek84 » 30 paź 2009, 09:47

MOJE AUDI TO 80 1,8 gaźnik + gaz 90 km 1989 rocznik
POMOCY POMOCY POMOCY jestem z opolskiego jak ktoś z tych stron to nawet napawie auto albo kupie silnik ... ale teraz zapraszam do do przeczytania mojej histori z autem

Witam wszystkich czy wiecie może co się dzieje z moją b3 . Wczoraj zobaczyłem coś przerażającego na bagnecie normalnie w połowie jest rdza i białą maż .Odkręciłem korek z wlewu oleju i tam normalnie wyskoczyła mi białą maż i to dużo . Płynu już mi nie ubywa bo wymieniłem króciec . Uszczelka pod głowicą byłą wymieniana jakieś2 miesiące temu . przy odpaleni obroty mam bardzo małe (na pb czy na gazie tak samo )

Mam jeszcze jeden problem przy ostrym zakręcie lub po dziurze jadąć po mału zaświeca mi się kontrolka z wykrzyknikiem ta na samej górze . Czy to coś poważnego


silnik ma przejechane 303,000 tyś i jest

I co teraz czy kupić na allegro nowy silnik i jak już to jaki i czy można obrazu wsadzić z wspomaganiem . Proszę o pomoc bo za bardzo nie mam kasy na nowe auto <buu>

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 30 paź 2009, 10:11

Do jakiej temperatury nagrzewa się, jaką max. wartość pokazuje wskaźnik temp cieczy chłodzącej na desce przy przejechaniu 10-20km bez zatrzymywanie się. Wymieniałeś termostat?
Jeśli masz niesprawny termostat lub/i jeździsz często na krótkich dystansach taka maź w silniku to normalka.
banek84 pisze:Mam jeszcze jeden problem przy ostrym zakręcie lub po dziurze jadąć po mału zaświeca mi się kontrolka z wykrzyknikiem ta na samej górze . Czy to coś poważnego
To normalna rzecz prawdopodobnie odpłyną płyn hamulcowy w zbiorniczku zadziałał czujnik.

[ Dodano: 2009-10-30, 10:23 ]
banek84 pisze:I co teraz czy kupić na allegro nowy silnik i jak już to jaki i czy można obrazu wsadzić z wspomaganiem .
Większość silników dostępnych na szrotach na pewno jest w nie lepszym stanie niż twój obecny. Co do wspomagania to możesz je spokojnie założyć nawet do obecnego potrzebujesz pompy wspomagania ze stelażem i dodatkowego koła pasowego. Problemem może być z odsyfieniem i odrdzewieniem gwintów w bloku silnika. Poszukaj na forum było kilka razy opisane co potrzeba do instalacji wspomagania.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 30 paź 2009, 11:53

W zasadzie aldi, wyczerpał temat. Dodam tylko że biała maź to mieszanina oleju z wodą. Dzieje się to kiedy silnik nie jest dogrzewany - czyli jazda na krótkich odcinkach, bądź z uszkodzonym termostatem. Szczególnie przy aktualnej pogodzie.

Awatar użytkownika
banek84
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 20
Rejestracja: 08 paź 2008, 14:22
Lokalizacja: Baborów

Post autor: banek84 » 30 paź 2009, 13:00

no termostat mam wyciągnięty. Kiedyś grzało mi sie auto 110 stopni. a kontrolka nigdy nie świeciła mi się . Kurde co robić

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 30 paź 2009, 14:26

banek84 pisze:Kurde co robić
Wsadź nowy termostat dobrze odpowietrz, sprawdź szczelność układu chłodzenia: węże, korek zbiorniczka wyrównawczego aby układ trzymał ciśnienie i nie wierz wskaźnikowi na desce rozdzielczej bo on często oszukuje.
Może z wałka pompy wodnej spadł "wirnik" - ale to rzadko się zdarza w tych silnikach.
A do tych 110°C grzał się cały czas czy bezpośrednio po wymianie płynu? Bo jeśli po wymianie płynu i będzie źle odpowietrzony układ to temperatura będzie skakać.

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 30 paź 2009, 15:00

Przyczynął moze byc różwniez uszkodzony czujnik temp na wskaźnik który okłamywał a temp silnika była w normie.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl