Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2,3 NG] Który czujnik odpowiada za ssanie?

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
Awatar użytkownika
troll oslo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 345
Rejestracja: 28 sie 2009, 17:59
Lokalizacja: Norge
Kontakt:

Post autor: troll oslo » 30 paź 2009, 15:03

Jesli to ten duzy czojnik z brazowa wtyczka to oba kable sa plusami jeden do bimetalu drugi niepamietam minus z obudowy kiedys robilem modyfikacje takiego czujnika do porsche temat rzeka

Nypel1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 64
Rejestracja: 12 wrz 2009, 15:28
Lokalizacja: wlkp.Złotów/Lipka

Post autor: Nypel1 » 30 paź 2009, 15:46

czujnik temp.u góry z przodu silnika daje sygnał do wskażnika temp.w liczniku,za przesył do komputera odpowiada czujnik temp.znajdujący się pod tym górnym większym na 3 lub 4 piny

Awatar użytkownika
luk_OP_Q89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1288
Rejestracja: 11 lip 2008, 14:45
Lokalizacja: OPOLE

Post autor: luk_OP_Q89 » 30 paź 2009, 15:53

Nypel1 pisze:czujnik temp.u góry z przodu silnika daje sygnał do wskażnika temp.w liczniku,za przesył do komputera odpowiada czujnik temp.znajdujący się pod tym górnym większym na 3 lub 4 piny
Jeśli piszesz o silniku NG to jest dokładnie na odwrót o czym pisał już Kornel na 1-szej stronie tego tematu.

Wiem na pewno bo kiedyś sam się z Kornelem o to spierałem (myląc się jak ty teraz)
po czym sprawdziłem własnoręcznie i miał chłop racje ;-)

Jeśli piszesz o innym motorku to zawrzyj proszę w swojej wypowiedzi dokładną info. jakiego motorku dotyczy.Co by bałaganu nie robić.

Nypel1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 64
Rejestracja: 12 wrz 2009, 15:28
Lokalizacja: wlkp.Złotów/Lipka

Post autor: Nypel1 » 30 paź 2009, 16:56

napisałem o NG,a co do mojego postu to sory masz racje teraz go przeczytałem i żle go napisałem powinno być na odwrót tak jak piszesz :roll:

Awatar użytkownika
troll oslo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 345
Rejestracja: 28 sie 2009, 17:59
Lokalizacja: Norge
Kontakt:

Post autor: troll oslo » 30 paź 2009, 17:17

tak tylko dodam iz nie wiem czemu ciagle mieszacie czojniki - gora dol dol gura...
kurcze prawie kazdy grzebal lug grzebie przy swoich NG i mimo wszystko prawie w kazdym poscie odnosnie czojnika ktos wprowadza nieusiadomionych w blad i miesza czojniki....

odnosnie dolnego jesli po urochumieniu auta mruga kontrolka wody to pomagalo w mojej coupe stuknac czymcmetalowym w czojnik i gasla poprostu zacinal sie mimo poprawnych wskazan na zegar temp.

gurny dwupinowy pobiera mase przez obudowe i miezenie opornosci powinno sie robic pin obudowa miedziana czojnika .. to tak tylko jesli ktos by miezyl omy miedzy pinami bo wtedy sa podwojone.. zamiast 2.30 kohm bedie dobrxe ponad 4.8-52....

Awatar użytkownika
marbaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 224
Rejestracja: 13 lip 2007, 15:43
Lokalizacja: Krosno

Post autor: marbaj » 01 lis 2009, 22:10

Witam. Przy silniku 2.3 NG jest to na 100% górny dwu pinowy czujnik, ale trzeba jeszcze sprawdzić sam wtrysk rozruchowy czy dostaje napięcie i jest sprawni mechanicznie. Biorąc pod uwagę wiele czynników mających na to wpływ (czujnik, sterownik, temperaturę i czas otwarcia) jest to prawie nie do zdiagnozowania w warunkach domowych. Ja do swojej 2.0_3A jak i syna 2.3_NG zastosowałem rozwiązanie polegające na poprowadzeniu dodatkowego kabelka bezpośrednio od wtrysku rozruchowego do środka i pod kolumną kierowniczą umieściłem mini przycisk. Po przekręceniu stacyjki sam decyduję kiedy i jak długo uruchomić wtrysk rozruchowy. Obydwa autka odpalają na zimnym silniku na Pb a nawet bez zająknięcia na samym LPG przy pomocy tego (magicznego he he) przycisku.

Awatar użytkownika
troll oslo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 345
Rejestracja: 28 sie 2009, 17:59
Lokalizacja: Norge
Kontakt:

Post autor: troll oslo » 01 lis 2009, 23:19

Tak jak piszesz tez robilem w 928 tam byl tez mechaniczny wtrysk ale na 8 garow do tego warm up regulator i czujnik czasowo termiczny te same czesci boscha co w wczesnych ng i na zime przydawal sie przycisk ale co ciekawe to ze przy gazie w podlodze wcisniecie przyciska zalewalo silnik i auto sie mulilo niby niewielka ilosc paliwa pojemnosc silnika 4 litry a zamulalo go. Po jakims czasie dorwalem warm upa z dodatkowym sterowaniem podcisnieniem i przycisk okazal sie niepotrzebny. Co do rzezb w instalacjach to jestem przeciwnikiem tego bo sprzatalem takowe w 2 autach byly male bledy a pocieta cala wiazka i pajeczyna

Awatar użytkownika
papaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 368
Rejestracja: 31 paź 2008, 19:49
Lokalizacja: Lędziny/Sląsk

Post autor: papaj » 16 sty 2010, 11:16

podlącze sie, otóz jaka ma być oporność tego czujnika czarnego dwupinowego w NG na zimnym i cieplym silniku?

dodam ze mam wypieta wtyczke o wtrysku rozruchowego i auto w mrozy odpala od strzalu a gdy tylko temp otoczenia wzrosnie to ciezko pali:/

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl