Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[Coupe] Ciekawostka - Roznice miedzy 2.3 10V NG a 2.3 20V 7A

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
tweetyx
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 18 gru 2006, 21:23

[Coupe] Ciekawostka - Roznice miedzy 2.3 10V NG a 2.3 20V 7A

Post autor: tweetyx » 01 sty 2007, 12:55

mam pytanko czym się różni silnik 2.3 10V od 2.3 20V oprócz głowicy i mocy bo chciał bym taki sobie włożyć do mojej audiczki! i czy trzeba dużo przerabiać orginał!
Ostatnio zmieniony 07 lut 2011, 09:01 przez tweetyx, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
jmm
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2456
Rejestracja: 22 lis 2006, 21:07
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Post autor: jmm » 01 sty 2007, 21:59

Osprzętem, sterowaniem silnika, zawieszeniem, hamulcami, obrotomierzem :mrgreen: , teoretycznie wszystkim

mrx1983
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 612
Rejestracja: 22 gru 2006, 13:32
Lokalizacja: pruszków

Post autor: mrx1983 » 02 sty 2007, 16:23

jmm pisze:Osprzętem, sterowaniem silnika, zawieszeniem, hamulcami, obrotomierzem , teoretycznie wszystkim
jak to sie przeklada na osiagi ?

Awatar użytkownika
foxbat
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 614
Rejestracja: 23 lis 2006, 21:49
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: foxbat » 02 sty 2007, 20:33

2.3 10v - 133-136KM 185-190Nm
2.3 20v - 170KM

no i trzeba liczyć się z odrobinkę większym spalaniem. Zużycie paliwa 2.3 10V (B4 Avant ośka manual) 8.3-10.7 l/100km. Co do 20v niech ktoś inny się wypowie.

zauważ że 10v ma ciut mniejszą moc od 2.0 16v (ACE-140KM) a 20v ma prawie tyle co V6 2.8 12v (AAH-174KM)

mrx1983
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 612
Rejestracja: 22 gru 2006, 13:32
Lokalizacja: pruszków

Post autor: mrx1983 » 02 sty 2007, 21:44

2.3 20v - 170KM ja chce to do mojej b3 :-)

Awatar użytkownika
jmm
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2456
Rejestracja: 22 lis 2006, 21:07
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Post autor: jmm » 02 sty 2007, 22:32

2.3 20V 167/170KM i 220/225Nm, 0-100kmh 8.1s, Vmax 225kmh, Spalanie w Q od 8 do 15

Awatar użytkownika
foxbat
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 614
Rejestracja: 23 lis 2006, 21:49
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: foxbat » 03 sty 2007, 20:16

2.3 20v - 170KM ja chce to do mojej b3
A masz Quattro? Bez tego taka moc nie ma sensu. Mój fabrycznie 133-konny NG w ośce na mokrej nawierzchni zrywa przyczepność już przy 3000rpm na 1 biegu...

mrx1983
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 612
Rejestracja: 22 gru 2006, 13:32
Lokalizacja: pruszków

Post autor: mrx1983 » 03 sty 2007, 20:19

foxbat pisze:A masz Quattro? Bez tego taka moc nie ma sensu. Mój fabrycznie 133-konny NG w ośce na mokrej nawierzchni zrywa przyczepność już przy 3000rpm na 1 biegu...
nie mam,ale wszytkiego sie mozna nauczyc,ja lubie wyzwania ;-)

Awatar użytkownika
foxbat
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 614
Rejestracja: 23 lis 2006, 21:49
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: foxbat » 03 sty 2007, 20:23

Technika jazdy to jedno ale fizyka też swoje robi - w pewnych warunkach po prostu są spore trudności z wykorzystaniem potencjału autka - i to trochę irytuje - bo masz moc a nie możesz do końca z niej skorzystać - głównie to ruszanie i jazda po mokrych/śliskich nawierzchniach.

Ale z drugiej strony - jak już się trochę rozbujasz to te problemy znikają i wtedy zaczyna się niczym nie ograniczona przyjemność przyspieszania i korzystania z elastyczności silnika...

mrx1983
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 612
Rejestracja: 22 gru 2006, 13:32
Lokalizacja: pruszków

Post autor: mrx1983 » 03 sty 2007, 20:31

foxbat pisze:Ale z drugiej strony - jak już się trochę rozbujasz to te problemy znikają i wtedy zaczyna się niczym nie ograniczona przyjemność przyspieszania i korzystania z elastyczności silnika...
wlasnie o to chodzi :-)

Cysztof
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 222
Rejestracja: 22 lis 2006, 22:28
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Cysztof » 03 sty 2007, 20:41

problemy oski polegaja tylko na starcie jezeli chodzi o sprint..ustaw oske i q z rolowanego startu na 3cim biegu i zobaczysz co lepiej wyniata....:) ale i tak chcialbym miec q :)

Awatar użytkownika
jmm
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2456
Rejestracja: 22 lis 2006, 21:07
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Post autor: jmm » 03 sty 2007, 20:55

foxbat pisze:
2.3 20v - 170KM ja chce to do mojej b3
A masz Quattro? Bez tego taka moc nie ma sensu. Mój fabrycznie 133-konny NG w ośce na mokrej nawierzchni zrywa przyczepność już przy 3000rpm na 1 biegu...
Eeee bez przesady 7A to nie jakis potwór, zeby koniecznie wymagał Q, nawet fabryka wypuszczała Coupety i 90tki FWD.

Chociaz jak znam swoją furę to przy kazdym dynamicznym starcie w tej pogodzie by mielił :mrgreen:

Awatar użytkownika
foxbat
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 614
Rejestracja: 23 lis 2006, 21:49
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: foxbat » 03 sty 2007, 21:08

Volvo czy saaby mają i ponad 200KM w ośkach... Wydaje mi się tylko że skoro mialbym pod maską taką moc to nie po to żeby pilnować się z pedałem gazu i sprzęgłem przy ruszaniu. W sumie to moje odczucia co do osiek są dość jednostronne - jeżdziłem tylko ośkami (no i kiedyś fiatem125p) pierw 54KM a teraz mam 133KM i owszem jak już się zapnie II bieg to zaczyna się zabawa - ale jedynka to musi być z wyczuciem używana. O naprawdę dynamicznych startach w taką jak teraz jest pogodę (mokro) to można zapomnieć. A to "tylko" 133KM...a nie 170KM.

marcinelk13
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1567
Rejestracja: 28 gru 2006, 12:05
Lokalizacja: ...

Post autor: marcinelk13 » 06 sty 2007, 14:55

tak samo myśle jak Maroonio ! :mrgreen:

UFOtm
Moderator
Moderator
Posty: 1240
Rejestracja: 23 lis 2006, 00:23
Imię: Michał
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: UFOtm » 19 sty 2007, 17:44

foxbat pisze:
2.3 20v - 170KM ja chce to do mojej b3
A masz Quattro? Bez tego taka moc nie ma sensu. Mój fabrycznie 133-konny NG w ośce na mokrej nawierzchni zrywa przyczepność już przy 3000rpm na 1 biegu...
A na jakich oponkach /kolach sie kolega porusza... przy standartach mieli ale wystarczy 17'' z 225 kapciuchem i juz nie bedzie tak latwo mielil...mi tez mieli nawet na 2 biegu 19'' z 215 na sobie ale tylko wtedy kiedy chce...technika jazdy jest najwazniejsza co pokazuje nie jeden zlot audi w ktorym uczestniczylem. Zawsze jednak mozna powiedziec ze jak jest slisko to quattro sluzy tylko do zabawy i nie chodzilo o czas... :mrgreen:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl