[Coupe] Ciekawostka - Roznice miedzy 2.3 10V NG a 2.3 20V 7A
[Coupe] Ciekawostka - Roznice miedzy 2.3 10V NG a 2.3 20V 7A
mam pytanko czym się różni silnik 2.3 10V od 2.3 20V oprócz głowicy i mocy bo chciał bym taki sobie włożyć do mojej audiczki! i czy trzeba dużo przerabiać orginał!
Ostatnio zmieniony 07 lut 2011, 09:01 przez tweetyx, łącznie zmieniany 2 razy.
2.3 10v - 133-136KM 185-190Nm
2.3 20v - 170KM
no i trzeba liczyć się z odrobinkę większym spalaniem. Zużycie paliwa 2.3 10V (B4 Avant ośka manual) 8.3-10.7 l/100km. Co do 20v niech ktoś inny się wypowie.
zauważ że 10v ma ciut mniejszą moc od 2.0 16v (ACE-140KM) a 20v ma prawie tyle co V6 2.8 12v (AAH-174KM)
2.3 20v - 170KM
no i trzeba liczyć się z odrobinkę większym spalaniem. Zużycie paliwa 2.3 10V (B4 Avant ośka manual) 8.3-10.7 l/100km. Co do 20v niech ktoś inny się wypowie.
zauważ że 10v ma ciut mniejszą moc od 2.0 16v (ACE-140KM) a 20v ma prawie tyle co V6 2.8 12v (AAH-174KM)
Technika jazdy to jedno ale fizyka też swoje robi - w pewnych warunkach po prostu są spore trudności z wykorzystaniem potencjału autka - i to trochę irytuje - bo masz moc a nie możesz do końca z niej skorzystać - głównie to ruszanie i jazda po mokrych/śliskich nawierzchniach.
Ale z drugiej strony - jak już się trochę rozbujasz to te problemy znikają i wtedy zaczyna się niczym nie ograniczona przyjemność przyspieszania i korzystania z elastyczności silnika...
Ale z drugiej strony - jak już się trochę rozbujasz to te problemy znikają i wtedy zaczyna się niczym nie ograniczona przyjemność przyspieszania i korzystania z elastyczności silnika...
Eeee bez przesady 7A to nie jakis potwór, zeby koniecznie wymagał Q, nawet fabryka wypuszczała Coupety i 90tki FWD.foxbat pisze:A masz Quattro? Bez tego taka moc nie ma sensu. Mój fabrycznie 133-konny NG w ośce na mokrej nawierzchni zrywa przyczepność już przy 3000rpm na 1 biegu...2.3 20v - 170KM ja chce to do mojej b3
Chociaz jak znam swoją furę to przy kazdym dynamicznym starcie w tej pogodzie by mielił :mrgreen:
Volvo czy saaby mają i ponad 200KM w ośkach... Wydaje mi się tylko że skoro mialbym pod maską taką moc to nie po to żeby pilnować się z pedałem gazu i sprzęgłem przy ruszaniu. W sumie to moje odczucia co do osiek są dość jednostronne - jeżdziłem tylko ośkami (no i kiedyś fiatem125p) pierw 54KM a teraz mam 133KM i owszem jak już się zapnie II bieg to zaczyna się zabawa - ale jedynka to musi być z wyczuciem używana. O naprawdę dynamicznych startach w taką jak teraz jest pogodę (mokro) to można zapomnieć. A to "tylko" 133KM...a nie 170KM.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 1567
- Rejestracja: 28 gru 2006, 12:05
- Lokalizacja: ...
-
- Moderator
- Posty: 1240
- Rejestracja: 23 lis 2006, 00:23
- Imię: Michał
- Model: Inny
- Nadwozie: Coupe quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
A na jakich oponkach /kolach sie kolega porusza... przy standartach mieli ale wystarczy 17'' z 225 kapciuchem i juz nie bedzie tak latwo mielil...mi tez mieli nawet na 2 biegu 19'' z 215 na sobie ale tylko wtedy kiedy chce...technika jazdy jest najwazniejsza co pokazuje nie jeden zlot audi w ktorym uczestniczylem. Zawsze jednak mozna powiedziec ze jak jest slisko to quattro sluzy tylko do zabawy i nie chodzilo o czas... :mrgreen:foxbat pisze:A masz Quattro? Bez tego taka moc nie ma sensu. Mój fabrycznie 133-konny NG w ośce na mokrej nawierzchni zrywa przyczepność już przy 3000rpm na 1 biegu...2.3 20v - 170KM ja chce to do mojej b3