Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b4, Z1 ,93] Nastawniki potencjometryczne

ODPOWIEDZ
peryt
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 107
Rejestracja: 25 lip 2009, 02:40

[b4, Z1 ,93] Nastawniki potencjometryczne

Post autor: peryt » 01 lis 2009, 20:15

Czy naprawdę nie pozostaje nic innego tylko kupno za 1500zł nowego nastawnika ? Większość z Was ma tą nowa generacje i czyścicie. Co ja mam zrobić skoro mojego wyczyścić się nie da? Z tego co widzę to nawet Adam się tego nie dotyka. Sory ale 1500!!! no błagam! Może nie doczytałem co mam począć. Może znacie kogoś kto to zrobi w Warszawie.

Awatar użytkownika
widmo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1267
Rejestracja: 18 sie 2007, 11:57
Lokalizacja: Kraków

Post autor: widmo » 01 lis 2009, 23:31

https://audi80.pl/19tdi-1zczyszczeni ... t17841.htm

jeśli sie nie da wyczyścic lub jest w agonalnym stanie to pozostaje wymiana.
Ewentualnie inna pompa przekładka i gotowe.

Na pewno w Wawie znajdziesz kogoś kto Ci to zrobi. Popatrz nawet na aledrogo tam są tysiące ofert tego typu: naprawa pomp, czyszczenie pomp etc

karol121
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1077
Rejestracja: 09 lis 2007, 11:06
Lokalizacja: Sandomierz

Post autor: karol121 » 02 lis 2009, 08:56

a co sie dzieje kolego z nastawnikiem potencjometrycznym w ktorym nie ma co czyscic

Awatar użytkownika
Vision
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 992
Rejestracja: 18 kwie 2007, 05:41
Lokalizacja: warszawa

Post autor: Vision » 02 lis 2009, 17:36

mam sprawny nastawnik potencjometryczny od BMW ponoć to samo co w B4 trza by poukładać piny i może by pojeździł trzeba by to obadać dokładnie czy można , może ktoś robił taki myk

denis44
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 388
Rejestracja: 12 lip 2007, 13:50
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: denis44 » 02 lis 2009, 18:51

no jak się potencjometr wytrze to już raczej nic nie można z tym zrobić w domowych warunkach...

peryt
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 107
Rejestracja: 25 lip 2009, 02:40

[b4,z1.93]

Post autor: peryt » 03 lis 2009, 15:06

No to co panowie pozostaje mi wymiana sprzętu na Pierburga? Robił ktoś z Was taką zamianę czy ona się opłaca. A może warto zmienić na inną 80 ;)

Awatar użytkownika
widmo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1267
Rejestracja: 18 sie 2007, 11:57
Lokalizacja: Kraków

Post autor: widmo » 03 lis 2009, 15:34

peryt pisze:No to co panowie pozostaje mi wymiana sprzętu na Pierburga
Przekładka osprzetu, sterownika i wiązki....
peryt pisze:Robił ktoś z Was taką zamianę czy ona się opłaca
czy sie opłaca to zalezy od zasobów gotówki i dojscia do części.
wg mnie gra warta swieczki

peryt
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 107
Rejestracja: 25 lip 2009, 02:40

Zamiana

Post autor: peryt » 03 lis 2009, 16:47

Dobra powiedzmy że chce pojeździć samochodem ze 2-3 lata min.
1 samochód ma słabą moc (porównywając do kolegów 1Z),
2 Mam do wymiany nastawnik potencjometryczny
3 Mam do wymiany sprzęgło
4 Sądzę że samochód ma ok 500 tyś bo kończy się sprzęgło a mała szansa jest żeby było od nowości
5 Zrobiłem rozrząd + wymiana kompresora klimy ok 2000 (koszty związane z silnikiem)

6 Dodam że moja Niunia ma wszystkie szyby oryginalne sprawdzałem czujnikiem lakieru tyła tylko minimalnie bita z przodu. Koszt całego samochodu z naprawami wyszedł mi juz 14000 ;/

Żeby samochód chodził trzeba włożyć ok 3000zł.
Może warto wymienić na osprzęt Pierburga + Tuning na ok 110KM + sprzegło wyjdzie mnie jedno i to samo

A może skoro już tak dużo wydawać to lepiej wymienić cały silnik na nowszy i lepszy?

Zostaje nam jeszcze opcja sprzedaży i kupna z Pierburgiem.

Może ktoś miał z Was taki przypadek ? ;/

karol121
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1077
Rejestracja: 09 lis 2007, 11:06
Lokalizacja: Sandomierz

Post autor: karol121 » 03 lis 2009, 19:09

ale zacina sie nastawnik czy co sie dzieje :?: bo jak narazje nie napisales co sie dzieje i jaki masz problem

przemek82
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 57
Rejestracja: 25 kwie 2009, 21:48

Post autor: przemek82 » 03 lis 2009, 19:50

tez miałem problem z nastawnikiem potencjometrycznym. objawy to brak gazu po wcześniejszym odjęciu pedału gazu. w moich stronach jest gościu, który sie tego podejmuje. za fatyge zapłaciłem 350 zl. teraz jest znaczna poprawa, choc zdarzy mu sie zaciac. jednak dzieje sie tak sporadycznie.

podłączałes go pod kompa?? jaki błąd wyskoczył. wiem, ze ktos z forum tez miał problem z nastawnikiem, jednak oprocz tego wyskoczyl mu bład wtrysku sterujacego. po jego wymianie wszystko ok. wiec na poczatek pod kompa :->

Awatar użytkownika
widmo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1267
Rejestracja: 18 sie 2007, 11:57
Lokalizacja: Kraków

Post autor: widmo » 03 lis 2009, 22:24

peryt pisze:Mam do wymiany nastawnik potencjometryczny
tzn co potencjometr wytarty ? czy poprostu jest do wyczyszczenia bo po Twojej wypowiedzi wnioskuję, że skoro twierdzisz ze do wymiany to juz była pompa rozbierana.
peryt pisze:Mam do wymiany sprzęgło
4 Sądzę że samochód ma ok 500 tyś bo kończy się sprzęgło a mała szansa jest żeby było od nowości
Oj uwierz na słowo że sprzęgło w B4 jest toporne i wytrzymałe. Moje ABT miało przechulane na poprzednim silniku 450 000 km sprzęgło było oryginalne i chodziło super. Rozleciały sie panewki na korbowodzie 1szego cyl i wrzuciłem inny silnik + nowe sprzęgło, pomimo że temtego sprzęgła by starczyło gdzieś na rok lub półtora.
peryt pisze:5 Zrobiłem rozrząd + wymiana kompresora klimy ok 2000 (koszty związane z silnikiem)

6 Dodam że moja Niunia ma wszystkie szyby oryginalne sprawdzałem czujnikiem lakieru tyła tylko minimalnie bita z przodu. Koszt całego samochodu z naprawami wyszedł mi juz 14000 ;/

Żeby samochód chodził trzeba włożyć ok 3000zł.
Może warto wymienić na osprzęt Pierburga + Tuning na ok 110KM + sprzegło wyjdzie mnie jedno i to samo

A może skoro już tak dużo wydawać to lepiej wymienić cały silnik na nowszy i lepszy?

Zostaje nam jeszcze opcja sprzedaży i kupna z Pierburgiem.
Teraz weź pod uwagę takie aspekty:

Jeśli Twój obecny silnik pracuje prawidłowo (poza tym nastawnikiem w pompie)
tzn nie bierze oleju, kompresja ok itd
to moze warto zainwestować te kilka stówek w naprawę pompy (ew. nastawnika)
Weź pod uwagę, że przekładka osprzetu wiązki i ecu też kosztuje. nie licze części które i tak trzeba skompletować. Pozatym I tak nie masz pewnosci czy jak kupisz inny nowszy silnik czy to też nie będzie mina. Teraz żeby kupić Zetorka w dobrym stanie to rzadkość. Nie oszukujmy sie bo te silniki mają przebiegi rzędu 250-350kkm (i więcej).
Jeszcze widze ze planujesz wrzucić czipsa wiec to kolejny gwóźdź do trumny wylatanego turboklekota.

Pozatym wrzucając inny silnik licz sie z tym że trzeba tak czy siak zmien od razu rozrząd, oleje filtry paski wiec to kolejny wydatek.
Wiec zamiast spisywać ten silnik na straty warto sie zastanowić i zreanimować go :mrgreen:

karol121
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1077
Rejestracja: 09 lis 2007, 11:06
Lokalizacja: Sandomierz

Post autor: karol121 » 04 lis 2009, 17:45

jezeli sie zacina pedal gazu czyli nie ma reakcji po ponownym wcisnieciu pedalu gazu to mozna w prosty sposob z tym sobie poradzic i pisalem jak w ktoryms tam poscie

przemek82
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 57
Rejestracja: 25 kwie 2009, 21:48

Post autor: przemek82 » 04 lis 2009, 17:52

karol121 mozesz podac link do tego postu??

karol121
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1077
Rejestracja: 09 lis 2007, 11:06
Lokalizacja: Sandomierz

Post autor: karol121 » 04 lis 2009, 17:58

https://audi80.pl/b4-19-tdiproblem-z ... 744,45.htm u mnie podzialalo i jezdze juz tak rok

[ Dodano: 2009-11-04, 17:59 ]
przemek82 tez sie wypowiadales w tym poscie :mrgreen:

przemek82
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 57
Rejestracja: 25 kwie 2009, 21:48

Post autor: przemek82 » 04 lis 2009, 22:02

racja :lol: również mi pomagałęś :mrgreen:



swoj oddałem do pompiarzy i mi naprawili. jednak gwarancji nie dali. nastawnik zacina sie teraz bardzo rzadko i od razu poprawił się komfort jazdy :-D

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl