[b4, Z1 ,93] Nastawniki potencjometryczne
[b4, Z1 ,93] Nastawniki potencjometryczne
Czy naprawdę nie pozostaje nic innego tylko kupno za 1500zł nowego nastawnika ? Większość z Was ma tą nowa generacje i czyścicie. Co ja mam zrobić skoro mojego wyczyścić się nie da? Z tego co widzę to nawet Adam się tego nie dotyka. Sory ale 1500!!! no błagam! Może nie doczytałem co mam począć. Może znacie kogoś kto to zrobi w Warszawie.
https://audi80.pl/19tdi-1zczyszczeni ... t17841.htm
jeśli sie nie da wyczyścic lub jest w agonalnym stanie to pozostaje wymiana.
Ewentualnie inna pompa przekładka i gotowe.
Na pewno w Wawie znajdziesz kogoś kto Ci to zrobi. Popatrz nawet na aledrogo tam są tysiące ofert tego typu: naprawa pomp, czyszczenie pomp etc
jeśli sie nie da wyczyścic lub jest w agonalnym stanie to pozostaje wymiana.
Ewentualnie inna pompa przekładka i gotowe.
Na pewno w Wawie znajdziesz kogoś kto Ci to zrobi. Popatrz nawet na aledrogo tam są tysiące ofert tego typu: naprawa pomp, czyszczenie pomp etc
[b4,z1.93]
No to co panowie pozostaje mi wymiana sprzętu na Pierburga? Robił ktoś z Was taką zamianę czy ona się opłaca. A może warto zmienić na inną 80
Zamiana
Dobra powiedzmy że chce pojeździć samochodem ze 2-3 lata min.
1 samochód ma słabą moc (porównywając do kolegów 1Z),
2 Mam do wymiany nastawnik potencjometryczny
3 Mam do wymiany sprzęgło
4 Sądzę że samochód ma ok 500 tyś bo kończy się sprzęgło a mała szansa jest żeby było od nowości
5 Zrobiłem rozrząd + wymiana kompresora klimy ok 2000 (koszty związane z silnikiem)
6 Dodam że moja Niunia ma wszystkie szyby oryginalne sprawdzałem czujnikiem lakieru tyła tylko minimalnie bita z przodu. Koszt całego samochodu z naprawami wyszedł mi juz 14000 ;/
Żeby samochód chodził trzeba włożyć ok 3000zł.
Może warto wymienić na osprzęt Pierburga + Tuning na ok 110KM + sprzegło wyjdzie mnie jedno i to samo
A może skoro już tak dużo wydawać to lepiej wymienić cały silnik na nowszy i lepszy?
Zostaje nam jeszcze opcja sprzedaży i kupna z Pierburgiem.
Może ktoś miał z Was taki przypadek ? ;/
1 samochód ma słabą moc (porównywając do kolegów 1Z),
2 Mam do wymiany nastawnik potencjometryczny
3 Mam do wymiany sprzęgło
4 Sądzę że samochód ma ok 500 tyś bo kończy się sprzęgło a mała szansa jest żeby było od nowości
5 Zrobiłem rozrząd + wymiana kompresora klimy ok 2000 (koszty związane z silnikiem)
6 Dodam że moja Niunia ma wszystkie szyby oryginalne sprawdzałem czujnikiem lakieru tyła tylko minimalnie bita z przodu. Koszt całego samochodu z naprawami wyszedł mi juz 14000 ;/
Żeby samochód chodził trzeba włożyć ok 3000zł.
Może warto wymienić na osprzęt Pierburga + Tuning na ok 110KM + sprzegło wyjdzie mnie jedno i to samo
A może skoro już tak dużo wydawać to lepiej wymienić cały silnik na nowszy i lepszy?
Zostaje nam jeszcze opcja sprzedaży i kupna z Pierburgiem.
Może ktoś miał z Was taki przypadek ? ;/
tez miałem problem z nastawnikiem potencjometrycznym. objawy to brak gazu po wcześniejszym odjęciu pedału gazu. w moich stronach jest gościu, który sie tego podejmuje. za fatyge zapłaciłem 350 zl. teraz jest znaczna poprawa, choc zdarzy mu sie zaciac. jednak dzieje sie tak sporadycznie.
podłączałes go pod kompa?? jaki błąd wyskoczył. wiem, ze ktos z forum tez miał problem z nastawnikiem, jednak oprocz tego wyskoczyl mu bład wtrysku sterujacego. po jego wymianie wszystko ok. wiec na poczatek pod kompa :->
podłączałes go pod kompa?? jaki błąd wyskoczył. wiem, ze ktos z forum tez miał problem z nastawnikiem, jednak oprocz tego wyskoczyl mu bład wtrysku sterujacego. po jego wymianie wszystko ok. wiec na poczatek pod kompa :->
tzn co potencjometr wytarty ? czy poprostu jest do wyczyszczenia bo po Twojej wypowiedzi wnioskuję, że skoro twierdzisz ze do wymiany to juz była pompa rozbierana.peryt pisze:Mam do wymiany nastawnik potencjometryczny
Oj uwierz na słowo że sprzęgło w B4 jest toporne i wytrzymałe. Moje ABT miało przechulane na poprzednim silniku 450 000 km sprzęgło było oryginalne i chodziło super. Rozleciały sie panewki na korbowodzie 1szego cyl i wrzuciłem inny silnik + nowe sprzęgło, pomimo że temtego sprzęgła by starczyło gdzieś na rok lub półtora.peryt pisze:Mam do wymiany sprzęgło
4 Sądzę że samochód ma ok 500 tyś bo kończy się sprzęgło a mała szansa jest żeby było od nowości
Teraz weź pod uwagę takie aspekty:peryt pisze:5 Zrobiłem rozrząd + wymiana kompresora klimy ok 2000 (koszty związane z silnikiem)
6 Dodam że moja Niunia ma wszystkie szyby oryginalne sprawdzałem czujnikiem lakieru tyła tylko minimalnie bita z przodu. Koszt całego samochodu z naprawami wyszedł mi juz 14000 ;/
Żeby samochód chodził trzeba włożyć ok 3000zł.
Może warto wymienić na osprzęt Pierburga + Tuning na ok 110KM + sprzegło wyjdzie mnie jedno i to samo
A może skoro już tak dużo wydawać to lepiej wymienić cały silnik na nowszy i lepszy?
Zostaje nam jeszcze opcja sprzedaży i kupna z Pierburgiem.
Jeśli Twój obecny silnik pracuje prawidłowo (poza tym nastawnikiem w pompie)
tzn nie bierze oleju, kompresja ok itd
to moze warto zainwestować te kilka stówek w naprawę pompy (ew. nastawnika)
Weź pod uwagę, że przekładka osprzetu wiązki i ecu też kosztuje. nie licze części które i tak trzeba skompletować. Pozatym I tak nie masz pewnosci czy jak kupisz inny nowszy silnik czy to też nie będzie mina. Teraz żeby kupić Zetorka w dobrym stanie to rzadkość. Nie oszukujmy sie bo te silniki mają przebiegi rzędu 250-350kkm (i więcej).
Jeszcze widze ze planujesz wrzucić czipsa wiec to kolejny gwóźdź do trumny wylatanego turboklekota.
Pozatym wrzucając inny silnik licz sie z tym że trzeba tak czy siak zmien od razu rozrząd, oleje filtry paski wiec to kolejny wydatek.
Wiec zamiast spisywać ten silnik na straty warto sie zastanowić i zreanimować go :mrgreen:
https://audi80.pl/b4-19-tdiproblem-z ... 744,45.htm u mnie podzialalo i jezdze juz tak rok
[ Dodano: 2009-11-04, 17:59 ]
przemek82 tez sie wypowiadales w tym poscie :mrgreen:
[ Dodano: 2009-11-04, 17:59 ]
przemek82 tez sie wypowiadales w tym poscie :mrgreen: