[Audi 80 b4 1.9TD AAZ] ciezko pali na zimnym silniku
Dla tych świec żarowych co to niby Beru niby Bosch i cała masa im podobnych tanich "wyrobów świecopodobnych"jedynym rozwiązaniem jest przeróbka układu grzania świec na uruchamianie ręczne .Ponieważ ich jakość jest tak kiepska że niektóre nie wytrzymują pierwszego grzania czyli w naszych AAZ etach ok 15sekund .Ja mam tanie swiece za 15zł sztuka już trzecią zimę bedą grzały ale grzeją tylko tyle ile je trzymam czyli do czasu zgasnięcia kontrolki .Mozna też zakupić droższe i nic nie przerabiać ale z droższymi też różnie bywa .Nie wszyscy wiedzą ale w naszych audikach jest tzw.moduł komfortu .Ten "bajer"działa w ten sposób że wsiadając do auta od strony kierowcy i zamykając drzwi grzeją nam się pięknie swiece żarowe chcemy czy nie (większość nawet o ty nie wie)Co prawda dzieje się to tylko przy pierwszym otwarciu i zamknięciu drzwi ale wystarczy żeby skrócić znacznie zycie świec.Wyobrażcie więc sobie ile razy swiece grzeją nie potrzebnie .Ja jak sie tylko o tym dowiedziałem natychmiast poszedłem to sprawdzić i o zgrozo !!!Faktycznie tak było .Natychmiast odłączyłem czujnik w drzwiach . A pużniej przerobiłem sobie grzanie na ręczne i mam spokój z palącymi się świecami .Narażę się pewnie zwolennikom fabrycznych rozwiązań ale ja twierdzę że tzw.Moduł komfortu to poroniony pomysł jakiegoś nadgorliwego inżyniera
muniorek pisze:Dla tych świec żarowych co to niby Beru niby Bosch i cała masa im podobnych tanich "wyrobów świecopodobnych"jedynym rozwiązaniem jest przeróbka układu grzania świec na uruchamianie ręczne .Ponieważ ich jakość jest tak kiepska że niektóre nie wytrzymują pierwszego grzania czyli w naszych AAZ etach ok 15sekund .Ja mam tanie swiece za 15zł sztuka już trzecią zimę bedą grzały ale grzeją tylko tyle ile je trzymam czyli do czasu zgasnięcia kontrolki .Mozna też zakupić droższe i nic nie przerabiać ale z droższymi też różnie bywa .Nie wszyscy wiedzą ale w naszych audikach jest tzw.moduł komfortu .Ten "bajer"działa w ten sposób że wsiadając do auta od strony kierowcy i zamykając drzwi grzeją nam się pięknie swiece żarowe chcemy czy nie (większość nawet o ty nie wie)Co prawda dzieje się to tylko przy pierwszym otwarciu i zamknięciu drzwi ale wystarczy żeby skrócić znacznie zycie świec.Wyobrażcie więc sobie ile razy swiece grzeją nie potrzebnie .Ja jak sie tylko o tym dowiedziałem natychmiast poszedłem to sprawdzić i o zgrozo !!!Faktycznie tak było .Natychmiast odłączyłem czujnik w drzwiach . A pużniej przerobiłem sobie grzanie na ręczne i mam spokój z palącymi się świecami .Narażę się pewnie zwolennikom fabrycznych rozwiązań ale ja twierdzę że tzw.Moduł komfortu to poroniony pomysł jakiegoś nadgorliwego inżyniera
... Może tak i może nie
Ale nie ma co przeżywać raz w roku wymieniam sobie świecę i mam spokój, nie żałuje żadnej złotówki na auto i żadna zima lub inne anomalia pogodowe mi nie straszne.
Dlatego warto sobie zadać pytanie Czy warto coś robić -> a jak robić to porządnie czy szukać tylko i wyłącznie sposobów jak zaoszczędziś 5 czy 10 zł <osohozi>
.... Solskier kiedyś napisał " w AAZ musi być wszystko jak w zegarku " -> czyli wszystko jasne <mikolaj>
A ja mam taki problem, że AAZ na zimnym silniku w ogóle nie pali.. Kręci kręci i nic.. Dopiero start pilot pomaga.. Jak się silnik zagrzeje jest wszystko ok.. Świece były sprawdzane i były dobre, ale i tak zmieniłem je.. Auto dalej nie pali.. Ma ktoś jakieś sugestie na ten temat?
Edit:
Dziś sprawdzane będzie ciśnienie w cylindrze i chciałem dowiedzieć się ile atmosfer sprężania jest w tym silniku normą.
Edit:
Dziś sprawdzane będzie ciśnienie w cylindrze i chciałem dowiedzieć się ile atmosfer sprężania jest w tym silniku normą.
Tak, było sprawdzane..spiczi pisze:Sprawdziłes świece a sprawdziłeś czy dochodzi napięcie na świece :?:
[ Dodano: 2009-11-02, 18:54 ]
spiczi, tutaj napiszę, a nie takie gadanie w SB ;p
W przewodach paliwowych są pęcherzyki powietrza.. Nie wiem jak się ich pozbyć, zawsze tam były, wszystko już było próbowane..
Co do akumulatora to nie wygląda na padniętego.. Kręci tak jak powinien..
Jak psyknę starterem to pomiesza tak z pięć sekund i zapali z męką.. Jak przejadę się kawałek, silnik się zagrzeje, pali normalnie.. Już nic nie wiem..
I szkoda tak katować silnik codziennie tym starterem, bo dobrze to mu to na pewno nie robi..
Panowie prąd na świecach można po prostu sprawdzić cęgami bez jakichś dziwnych kombinacji:) Prądów rzędu kilkudziesięciu amper nie mierzy się wpinając w obwód szeregowo miernik;)
A co do układu komfortu, to nie wiem jak wy, ale ja gdy wsiadam do auta to po to żeby odpalić silnik i ruszyć:)
Inna sprawa to wydaje mi się że bardziej szkodzi takiej świecy fakt że w jej otoczeniu występuję spalanie mieszanki niż to że sobie tam się trochę pogrzeje przez kilka sekund...
A co do układu komfortu, to nie wiem jak wy, ale ja gdy wsiadam do auta to po to żeby odpalić silnik i ruszyć:)
Inna sprawa to wydaje mi się że bardziej szkodzi takiej świecy fakt że w jej otoczeniu występuję spalanie mieszanki niż to że sobie tam się trochę pogrzeje przez kilka sekund...
Ostatnio zmieniony 03 lis 2009, 08:01 przez denis44, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 70
- Rejestracja: 06 mar 2008, 15:14
- Lokalizacja: Świdnik
-
- Forum Audi 80
- Posty: 2
- Rejestracja: 17 lip 2012, 12:56
Witam. Temat widze rozwiazany dośc dawno. MAm straszny problem. od kilku dni auto z rana strasznie ciezko pali. nie ma niskich temperatur wiec jestem załamany bo nie moge znalesc przyczyny. Zabiegi jakie dokonałem to: Wymiana swiec bo dwie nie grzały, ustawiłem kont wtrysku, zamontowałem zaworek jednokierunkowy na przewodzie zasilającym pompe, dalejjest to samo. klin na kole raczej wykluczam. Mechanik kont wtrysku ustawiał mi lampą. Robił to nawet dwa razy w odstempie dwuch tygodni. raz było ustawione jeszcze przed awarią i drugi raz sprawdzone wtedy jak zaczeło sie zle dziac.... nie mam pojecia co robic... czy kostka stacyjki ma cos do tego ze na zimnym zle pali?j
[ Dodano: 2012-07-17, 13:07 ]
dodam ze silnik AAZ
[ Dodano: 2012-07-17, 13:07 ]
dodam ze silnik AAZ
- andrzejsz23
- Forum Audi 80
- Posty: 700
- Rejestracja: 31 sie 2011, 23:28
- Imię: Andrzej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Ryn/Mazury (NGI)
- Kontakt:
-
- Forum Audi 80
- Posty: 2
- Rejestracja: 17 lip 2012, 12:56