Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ABT 2.0 LPG] Kolor oleju

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
radziobiker
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 346
Rejestracja: 09 gru 2007, 14:29
Lokalizacja: Bożepole Małe

[ABT 2.0 LPG] Kolor oleju

Post autor: radziobiker » 03 lis 2009, 08:15

Witam. Chodzi mi o to, że po wymnianie oleju jakieś 700 km temu olej bardzo szybko zmienił barwę na ciemny. Do tego podczas sprawdzania na bagnecie zaobserwowałem jakieś drobinki, opiłki. Czy to nomalny objaw? Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Słonik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6359
Rejestracja: 02 sie 2007, 12:58
Lokalizacja: Łowicz

Post autor: Słonik » 03 lis 2009, 09:02

Sytuacja jaka opsujesz raczej nnie jest normalna. A czy zaobserwowales moze ze auto spsla wiecej oleju niz normalnie do tej pory?

Awatar użytkownika
troll oslo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 345
Rejestracja: 28 sie 2009, 17:59
Lokalizacja: Norge
Kontakt:

Post autor: troll oslo » 03 lis 2009, 09:03

Opilki to nie normalny obiaw nie powinno ich tam byc a co do koloru to olej zciemnieje to normalne po prostu zabarwi go osad nagar i resztki starego oleju nie ma mozliwosci zpuszczenia wszystkiego zawsze zostanie pare setek starego. Ja w moich autach robie mycie silnika zpuszczam olej odkrecam filtr wylewam z niego olej zkrecam wszystko wlewam 4 l diesla odpalam silnik pochodzi z 5 min zlewam wszystko zawsze jest czarne zlewam z filtra zkrecam zalewm olej do ciezarowek castrol e6 synt robie na tym z 200 km spuszczam. Wymiana filtra i oleju na docelowy castrol magnatek 10w40 po takiej operacji olej jest czysty oczywiscie zmienia barwe z czasen . Nigdy po takiej operacji nie mialem problemuw z paleniem oleja przeciekow tylko nieznacznie wyzsze cisnienie oleju ok 03 04 bar

Awatar użytkownika
Piotr1510
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 77
Rejestracja: 14 mar 2008, 22:38
Lokalizacja: KR / RST / .de

Post autor: Piotr1510 » 03 lis 2009, 09:46

Opiłki to coś jak najbardziej nierormalnego - posprawdzaj wszystko.
Barwa oleju - olej opócz własności smarujących, płuczących i chłodzących, ma za zadanie wiązać zanieczyszczenia jakie wypłucze. Jeżlei olej jest barwy jak nowy po przebiegu kilku tys kilometrów w starym silniku, to znaczy, że jest to zły olej.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 03 lis 2009, 10:21

Na twoim miejscu zdjąłbym miskę olejową i sprawdził co w niej sieci bo opiłki metalu w silniku to bardzo zły objaw.

Awatar użytkownika
gad07
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 37
Rejestracja: 15 lis 2007, 02:56
Lokalizacja: ŚWIDNICA

Post autor: gad07 » 03 lis 2009, 20:50

to ze olej zmienił sie na ciemniejszy to normalny objaw poprostu pozostałości po starym oleju a co do opilkow to ile ich miales :?: a jak wymieniałes olej to w starym nic nie zauważyłeś :?: a na korku spustowym nie było opiłkow jesli nie to nic poważnego sie nie dzieje tylko poprostu slady zuzywania sie naszych niun :-P

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 03 lis 2009, 20:55

gad07 pisze:a na korku spustowym nie było opiłkow jesli nie to nic poważnego sie nie dzieje tylko poprostu slady zuzywania sie naszych niun :-P
A co ma piernik do wiatraka. Jeśli miałby mieć na korku spustowym opiłki oleju to nie wiem co to już by z tym silnikiem miało być. I nie pisz kolego że ślady opiłków metalu w oleju to zwykła przypadłość bo raczej się z tym nie zgodzę.

Awatar użytkownika
gad07
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 37
Rejestracja: 15 lis 2007, 02:56
Lokalizacja: ŚWIDNICA

Post autor: gad07 » 03 lis 2009, 21:06

mozesz sie s tym nie zgadzac ale w korku spustowym jest magnes ktory ma wlasnie za zadanie wylapywanie tych drobin opilkow wiec jak ich tam nie bylo to nic powaznego sie tam nie dzieje

Awatar użytkownika
krisiun1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 999
Rejestracja: 17 lip 2007, 10:28
Lokalizacja: Iłowo

Post autor: krisiun1 » 03 lis 2009, 21:08

Jak się nie mylę to wszelkiego rodzaju opiłki powinny zostać w filtrze oleju, skoro znalazły się na bagnecie to należy się bardzo szczegółowy przegląd silnika.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 03 lis 2009, 21:14

gad07, szczerze to pierwsze o tym słyszę. Wymieniałem olej już w nie jednym aucie ale nigdy nie zauważyłem żeby był tam magnes. Ktoś to potwierdzi bo jestem ciekaw :?:
krisiun1 pisze:Jak się nie mylę to wszelkiego rodzaju opiłki powinny zostać w filtrze oleju
W smoku ssawnym pompy olejowej jest siateczka. Jeśli opiłki były dość duże siatka te mogła je zatrzymać.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 03 lis 2009, 21:16

gad07, szczerze to pierwsze o tym słyszę. Wymieniałem olej już w nie jednym aucie ale nigdy nie zauważyłem żeby był tam magnes. Ktoś to potwierdzi bo jestem ciekaw :?:
krisiun1 pisze:Jak się nie mylę to wszelkiego rodzaju opiłki powinny zostać w filtrze oleju
W smoku ssawnym pompy olejowej jest siateczka. Jeśli opiłki były dość duże siatka te mogła je zatrzymać. Po za tym miałeś kiedyś przygodę z jedną z panewek korbowodowych. Po tym wszystkim dno miski olejowej usiane były drobinkami metalu. Osadzały się na dnie a smok ssawny ich nie wciągał.

Awatar użytkownika
Słonik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6359
Rejestracja: 02 sie 2007, 12:58
Lokalizacja: Łowicz

Post autor: Słonik » 03 lis 2009, 23:42

Magnes w korku spustowym jest ale jak sie kupi specjalny korek z takim magnesem neodymowym, w seryjnym korku sie z tym nie spotkalem jeszcze ;-)

Awatar użytkownika
troll oslo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 345
Rejestracja: 28 sie 2009, 17:59
Lokalizacja: Norge
Kontakt:

Post autor: troll oslo » 03 lis 2009, 23:51

Magnesy w korku tak ale w dyfie i skrzyni bieguw ale nie serja w osobowym i nie silnik. Opilki wg mnie panewka bo to stop lekki inny materjal osiadzie w misce nie utrzyma sie w oleju na bagnecie

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3822
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 04 lis 2009, 08:40

jeśli są opiłki w oleju to na 99% panewka.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 04 lis 2009, 11:13

Posłuchaj czy nie słychać stukania przy misce olejowej. Znajomemu poszła panewka, zrobił się potworny luz że z daleka było słychać jak napObrazek. Po rozebraniu okazało się że w silniku wszędzie pełno jest opiłków. Silnik od razu poszedł w krzaki.
A to taka ciekawostka co może się stać z panewką
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl