[audi 80 2.0E abk, wygląda bardziej jak 2.0 AAD] problem z
[audi 80 2.0E abk, wygląda bardziej jak 2.0 AAD] problem z
Moje [audi 80 2.0E abk, wygląda bardziej jak 2.0 AAD b3] problem z wchodzeniem na obroty
Mam ogromny problem z samochodem żony, najpierw krótka historia jak się znalazł w naszym posiadaniu : miał ładny kolor i sedan i żona zakupiła.
Audik posiadał już wielu właścicieli przed nami, więc to może tłumaczyć mój wstępny opis, kilka różnic niż to co być powinno według oznaczeń osprzętu silnika 3A, wielokrotnie tez musiałem kupując np. amorki czy gumy do wahaczy musiałem zwracać bo po zdemontowaniu poprzednich elementów okazywało się zupełnie nie pasujące. Dlatego tez sceptycznie podchodzę do tematu, nie zmienia to jednak faktu że żona mnie ciśnieniuje gdyż chce jeździć a się nie da na obrotach do 1500/min, a uwierzcie mi potrafi być złośliwie nieszczęśliwa:(
Czytałem na forum o słynnym przekaźniku 30 i już prawie go wymieniłem tyle że mnie tknęło i najpierw sprawdziłem czy aby na pewno będzie u mnie pasował i tu okazało się że jak dostałem się pod kierownicę że nie ma na niego miejsca-gniazda (sugerując się zdjęciem załączonym do postu odnośnie wymiany słynnej 30) , mało tego oznaczenia sąsiednich kostek są zupełnie inne zamiast np. 305 i 343 mam np. 274 itp.
Zmartwiło mnie to ale szukałem dalej i znalazłem jakiś włoski zamiennik przypięty do przypadkowej wiązki kabli z doprowadzonymi kabelkami powypinanymi z różnych miejsc pod kierownicą
pytanie czy to jest to czego szukam i czy to właśnie powinienem wymienić na nowe, i czy potrzebny przekaźnik powinien mieć nr zaczynający się 3 czy jak pozostałe zaczynający się 2?
Patrząc na schematy kostki różnia się między sobą ten wloski zamiennik z tym co na forum jest, jestem niemal pewien że to właśnie on jest odpowiedzialny za sterowanie paliwem aczkolwiek nie wiem czy właśnie w tym zakresie aby uzyskać wyższe obroty niż 1500/min gdy go odłączam to gaśnie, po ponownym podłączeniu odpala ale nadal nie wchodzi na obroty, ale czasami zdarza się że uruchomi się normalnie i chwilę nawet 2h można nim jeździć normalnie ale później wraca do poprzedniego stanu poniżej 1500/min
jeszcze dodam że włoski zamiennik ma jakąś dodatkową wypustkę do kabelka ale nie jest tam żaden podłączony i żaden w pobliżu luzem nie leży
Błagam pomóżcie jeśli nie audikowi to mi jakiś azyl załatwcie
Mam ogromny problem z samochodem żony, najpierw krótka historia jak się znalazł w naszym posiadaniu : miał ładny kolor i sedan i żona zakupiła.
Audik posiadał już wielu właścicieli przed nami, więc to może tłumaczyć mój wstępny opis, kilka różnic niż to co być powinno według oznaczeń osprzętu silnika 3A, wielokrotnie tez musiałem kupując np. amorki czy gumy do wahaczy musiałem zwracać bo po zdemontowaniu poprzednich elementów okazywało się zupełnie nie pasujące. Dlatego tez sceptycznie podchodzę do tematu, nie zmienia to jednak faktu że żona mnie ciśnieniuje gdyż chce jeździć a się nie da na obrotach do 1500/min, a uwierzcie mi potrafi być złośliwie nieszczęśliwa:(
Czytałem na forum o słynnym przekaźniku 30 i już prawie go wymieniłem tyle że mnie tknęło i najpierw sprawdziłem czy aby na pewno będzie u mnie pasował i tu okazało się że jak dostałem się pod kierownicę że nie ma na niego miejsca-gniazda (sugerując się zdjęciem załączonym do postu odnośnie wymiany słynnej 30) , mało tego oznaczenia sąsiednich kostek są zupełnie inne zamiast np. 305 i 343 mam np. 274 itp.
Zmartwiło mnie to ale szukałem dalej i znalazłem jakiś włoski zamiennik przypięty do przypadkowej wiązki kabli z doprowadzonymi kabelkami powypinanymi z różnych miejsc pod kierownicą
pytanie czy to jest to czego szukam i czy to właśnie powinienem wymienić na nowe, i czy potrzebny przekaźnik powinien mieć nr zaczynający się 3 czy jak pozostałe zaczynający się 2?
Patrząc na schematy kostki różnia się między sobą ten wloski zamiennik z tym co na forum jest, jestem niemal pewien że to właśnie on jest odpowiedzialny za sterowanie paliwem aczkolwiek nie wiem czy właśnie w tym zakresie aby uzyskać wyższe obroty niż 1500/min gdy go odłączam to gaśnie, po ponownym podłączeniu odpala ale nadal nie wchodzi na obroty, ale czasami zdarza się że uruchomi się normalnie i chwilę nawet 2h można nim jeździć normalnie ale później wraca do poprzedniego stanu poniżej 1500/min
jeszcze dodam że włoski zamiennik ma jakąś dodatkową wypustkę do kabelka ale nie jest tam żaden podłączony i żaden w pobliżu luzem nie leży
Błagam pomóżcie jeśli nie audikowi to mi jakiś azyl załatwcie
Kolego jaki masz silnik, bo to najważniejsze :?:
W b3 nie było silnika abk (abk byl w b4 i jest to 2,0 wtrysk wielopunktowy), a silnik aad do wtrysk mechaniczny. Czyli duza różnica i rozwiązanie problemu moze być całkiem inne.
rzuć tu okiem i znajdź swoj silnik https://audi80.pl/najczesciej-zadawa ... t34013.htm
A ten włoski przekaźnik to może jakiś alarm i jak go odłączasz to odcina zapłon.
W b3 nie było silnika abk (abk byl w b4 i jest to 2,0 wtrysk wielopunktowy), a silnik aad do wtrysk mechaniczny. Czyli duza różnica i rozwiązanie problemu moze być całkiem inne.
rzuć tu okiem i znajdź swoj silnik https://audi80.pl/najczesciej-zadawa ... t34013.htm
A ten włoski przekaźnik to może jakiś alarm i jak go odłączasz to odcina zapłon.
według zdjecia mam niemal identyczny z AAD foto w zalączeniu 2.0 115
tyle że zaliczyłem już wymianę silnika z 2.0 naa 1.8 i pracował normalnie przejeżdżając około 30 000 km i problem pojawił się po wymianie pompy
dodatkowo na mechanicznym wtrysku nie mam wbudowanego zegara i nie mam juz gazu
pozdrawiam i dzieki za szybką reakcję:)
[ Dodano: 2009-10-26, 19:57 ]
alarmu nie posiada i nie posiadał:)
tylko centralny z kluczyka
ale to nie jest to
chyba
tyle że zaliczyłem już wymianę silnika z 2.0 naa 1.8 i pracował normalnie przejeżdżając około 30 000 km i problem pojawił się po wymianie pompy
dodatkowo na mechanicznym wtrysku nie mam wbudowanego zegara i nie mam juz gazu
pozdrawiam i dzieki za szybką reakcję:)
[ Dodano: 2009-10-26, 19:57 ]
alarmu nie posiada i nie posiadał:)
tylko centralny z kluczyka
ale to nie jest to
chyba
Mi to zalatuje 3a bo na tej fotce z aad to zawór biegu jałowego wychodzi z kolektora dolotowego a rurka z gumy jest zaślepiona i następnie w 3a nie ma tej (albo ja nie mam ) rurki za chłodnicą ta co leci wzdłuż, a w 3a jest z gumy dolotowej
3a ( moje, guma dolotowa jest usunięta bo mi pękła i się wtedy kleiła )
Może to ci pomoże sprawdź szczelność dolotu bo AUDI tego bardzo nie lubi...
mówiłeś coś o gazie ale na 1.8 czy na 2.0 ??? bo może dostał strzała albo coś jeszcze z gazu zostało...
3a ( moje, guma dolotowa jest usunięta bo mi pękła i się wtedy kleiła )
Może to ci pomoże sprawdź szczelność dolotu bo AUDI tego bardzo nie lubi...
mówiłeś coś o gazie ale na 1.8 czy na 2.0 ??? bo może dostał strzała albo coś jeszcze z gazu zostało...
dolot szczelny, a po gazie nic nie zostalo podłączone
gaz byl usuwany przeze mnie w zakładzie gazowniczym i chlopaki wzięli wszystko co było do wzięcia z gazu po tym samochód przejechał bez zakłóceń około 30 000km
gaz usunięto wraz ze starym silnikiem 2.0
problemy dolotowe powietrza mam opanowane - były główną przyczyną wraz z gazem zniszczenia poprzedniego silnika
podejrzewam że to odpowiednik przekaźnika 30
jakbyś był tak mmiły byłbym wdzięczny za foto spod kierownicy ze wszystkimi numerami kostek w okolicach tego słynnego "30"
gaz usunięto wraz ze starym silnikiem 2.0
problemy dolotowe powietrza mam opanowane - były główną przyczyną wraz z gazem zniszczenia poprzedniego silnika
podejrzewam że to odpowiednik przekaźnika 30
jakbyś był tak mmiły byłbym wdzięczny za foto spod kierownicy ze wszystkimi numerami kostek w okolicach tego słynnego "30"
:)
Spoko Kwietniu bałagan mi nie przeszkadza wystarczy fotka tych przekaźników co są u góry i może sobie poradzę, a jak już tam wejdziesz to zrób szczegółowe zdjęcia tego przekaźnika co jest jako 30 opisywany:)
sorry za jakość ale trochę zimno na dworze po za posiadam tylko fona aparatem
ten przekaźnik leży mi luzem i po kablach wiedzę żę to rzeźba -bosch 0332204125
teraz ta cała listwa: numery od lewej: 292, zółty- 289 c21, golden GYF2-1B-12D,239, 309, tego podłużnego całego metalowego tam z tyłu nie umie zidentyfikować (wiem tylko ze bosch)
po za tym znalazłem jeszcze "coś" zaraz pod kierą ale nie wiem co to jest wygląda jak przekaźnik
ten przekaźnik leży mi luzem i po kablach wiedzę żę to rzeźba -bosch 0332204125
teraz ta cała listwa: numery od lewej: 292, zółty- 289 c21, golden GYF2-1B-12D,239, 309, tego podłużnego całego metalowego tam z tyłu nie umie zidentyfikować (wiem tylko ze bosch)
po za tym znalazłem jeszcze "coś" zaraz pod kierą ale nie wiem co to jest wygląda jak przekaźnik
dzięki bardzo
tylko mam pytanko czy ten przekaźnik który sfotografowałeś jako pierwszy, to on jest wielkości i bryły niegdysiejszej gumy hubba bubba czyli nie sześcian a prostopadłościan i w najwęższym miejscu ma około 1cm???
a ten przekaźnik pod samą kierownicą jeśli jest po prawej to kierunkowskazy:)
tylko mam pytanko czy ten przekaźnik który sfotografowałeś jako pierwszy, to on jest wielkości i bryły niegdysiejszej gumy hubba bubba czyli nie sześcian a prostopadłościan i w najwęższym miejscu ma około 1cm???
a ten przekaźnik pod samą kierownicą jeśli jest po prawej to kierunkowskazy:)
auć ja tam mam jeszcze "pokazowe" fotki jak się bawiłem z fallout'em 2 ale nie o tym jak już Ci napisałem ja mam z samochodu niezłą rzeźbę (zaś mi zaczynają falować obroty pewnie ciągnie lewizne na dolocie)
jak chcesz się dowiedzieć jaki masz silnik na 100% to:
(pisze specjalnie bo ja też szukałem i szukałem i po paru miesiącach dopiero znalazłem bo było osyfione )
na wysokości (trochę za) 3 cylindra tam gdzie jest najmniej miejsca czyli "punkt zbiorczy" z chłodzenia ( górna rura z chłodnicy ) na wysokości łączenia bloku z głowicą są wyryte dane u mnie jest
" * 3A *" coś tam jakieś numery, na fokach to trochę słabo widać ale jak się przyjrzeć
jak chcesz się dowiedzieć jaki masz silnik na 100% to:
(pisze specjalnie bo ja też szukałem i szukałem i po paru miesiącach dopiero znalazłem bo było osyfione )
na wysokości (trochę za) 3 cylindra tam gdzie jest najmniej miejsca czyli "punkt zbiorczy" z chłodzenia ( górna rura z chłodnicy ) na wysokości łączenia bloku z głowicą są wyryte dane u mnie jest
" * 3A *" coś tam jakieś numery, na fokach to trochę słabo widać ale jak się przyjrzeć