Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3, 1.8s, PM] Jak ściągnąć pasek z pompy wspom.?

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
KrYdE
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 38
Rejestracja: 24 mar 2009, 14:25
Lokalizacja: Bolesławiec

[B3, 1.8s, PM] Jak ściągnąć pasek z pompy wspom.?

Post autor: KrYdE » 04 lis 2009, 11:28

Witam.
Przejrzałem forum, trochę poczytałem i niestety dalej mam problem. Otóż muszę wymienić pasek alternatora a żeby to zrobić, to muszę również ściągnąć pasek z pompy wspomagania. I tu jest problem. Poluzowałem 3 śruby (tak wyczytałem na forum), tj.:

- na szczycie pompy (u góry)
- niżej (ta do regulacji naciągu)
- i trzecia jeszcze niżej (pod tą do naciągu)

Problem polega na tym, że w dalszym ciągu nie mogę przesunąć pompy. Czy jest coś jeszcze, co muszę zrobić aby pompa się ruszyła?

Z góry dziękuje za podpowiedzi. PS. to moja pierwsza próba wymiana pasków klinowych :)

Poluzowałem śruby zaznaczone na czerwono. Teoretycznie chyba, to powinno się już przesuwać....
Obrazek
Ostatnio zmieniony 04 lis 2009, 11:58 przez KrYdE, łącznie zmieniany 1 raz.

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 04 lis 2009, 11:31

Pompa jak dobrze pamietam trzyma sie na 5 srubach 2 pozostałe powinny byc z tyłu pompy w tym wsporniku alu przykrecanym do bloku silnika.

Awatar użytkownika
lelum
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 101
Rejestracja: 28 sty 2008, 12:55
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: lelum » 04 lis 2009, 12:11

Musisz jeszcze poluzować śruby oznaczone numerami 25 i 26

KrYdE
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 38
Rejestracja: 24 mar 2009, 14:25
Lokalizacja: Bolesławiec

Post autor: KrYdE » 04 lis 2009, 12:58

Faktycznie, z rysunku wynikałoby, że tam coś jest jescze do przesuwania. Na razie dziekuję za pomoc, spróbuję...

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 04 lis 2009, 13:20

Ten napinacz ma bardzo mały zakres działania i jak koledzy zauważyli naciąganie i luzowanie paska przy jego pomocy to trudna sztuka.
KrYdE, moja rada poluzuj ile się da, możesz sobie pomagać gumowym młotkiem lub tradycyjnym tylko stukaj przez kawałek jakiegoś klaczka.
Po poluzowaniu, używając kawałka sznurka i pomocy drugiej osoby która będzie uruchamiała rozrusznik ściągniesz i nałożysz pasek bez większej trudności. Ja warunkach "polowych" w mieście bez żadnego klucza tylko kawałkiem sznurka + pomoc kolegi zdjąłem pasek od wspomagania założyłem nowy do alternatora i założyłem spowrotem od wspomagania. Tylko jeśli się będzie to robić bez wyobraźni można stracić palce ale trzeba być naprawdę Obrazek żeby sobie zrobić przy tym krzywdę.

KrYdE
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 38
Rejestracja: 24 mar 2009, 14:25
Lokalizacja: Bolesławiec

Post autor: KrYdE » 04 lis 2009, 16:52

Dziekuję wszystkim za pomoc, udało się. Wystarczyło jednak poluzować te dodatkowe 2 śruby i poszło. Nie miałem żadnych problemów z paskiem od wspomagania. Niestety z alternatorem miałem kłopot, bo pasek nie chciał mi wejść, tzn. alternator nie dawał się już bardziej opuścić. Ale odrkęciłem jeszczę drugą śrubę alternatora (na imbusa) i już potem z górki. Nie było tak źle, poradziłem sobie sam :) Dziękuję za pomoc.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl