Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9 TD AAZ] problem z olejem

ODPOWIEDZ
kita69
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 04 sty 2009, 17:51

[B4 1.9 TD AAZ] problem z olejem

Post autor: kita69 » 04 lis 2009, 20:38

Witam potrzebuje pomocy!!! moje audi od 12 lat jakieś 180 tys km jeździ na oleju mineralnym 15 W40 to jest pewna informacja teraz ma przelatane 280 tys km z informacji na forum wynika ze jest to fatalny błąd poprzednika dodam ze był to starszy gość który jeździł wolniutko bo go znam i moje pytanie jest takie czy po takim czasie mogę przejąc na połsyntetyk??? obecnie autko nie bierze oleju nie kopci ale rano troszkę dziwnie odpala co było lane wcześniej nie wiem??? proszę o informacje na temat tej sprawy

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 04 lis 2009, 21:29

Jak dziwnie odpala? Wychodzi silnik z łap zapalić papierosa a jak skończy to grzecznie wraca i zaskakuje? :-P

12 lat na minerale wolno jeżdżąc... Osadu i nagaru w silniku więcej niż kurzu pod moim biurkiem. Licz się z tym, że jak przejdziesz na półsyntetyk i zaczniesz samochodem jeździć jak należy to osad zostanie wypłukany a nagar powoli spalany (ale nie całkiem). Może to spowodować wycieki oleju każdą możliwą uszczelką. Nie świadczy to jednakże o tym, że przejście na półsyntetyk "rozszczelni" Ci silnik, poprostu uszczelki które zaczną puszczać są uszczelkami w stanie agonalnym, a to, że teraz wycieków nie ma - osad i gęstość obecnego oleju to powodują.
Mogą puścić uszczelniacze zaworów. Ale tego nie dowiesz się, jak nie zmienisz.

A jak turbo wytrzymało tyle lat na mineralnym? Szczególnie zimą?

kita69
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 04 sty 2009, 17:51

Post autor: kita69 » 04 lis 2009, 21:53

wydaje mi się ze turbo ok??? auto ciągnie normalnie ciśnienia jednak nie sprawdzałem jedynie przy nagłym dodaniu gazu tak od 80 do 100 słychać dziwne brzęczenie ale nie wiem czy to od turba czy jakaś osłona nie dostaje drgań????

[ Dodano: 2009-11-04, 21:54 ]
taki metaliczny dzwiek

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 04 lis 2009, 21:55

Na którym biegu słychać ten metaliczny dźwięk?

I nie odpowiedziałes na pytanie, jak zapala samochód.

kita69
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 04 sty 2009, 17:51

Post autor: kita69 » 04 lis 2009, 21:58

co do odpalania to coś takiego dziwna praca przez parę sekund tak jakby bez jednego gara szarpie itp. jednak na przyspieszaczu pali ok i ładnie pracuje od początku

[ Dodano: 2009-11-04, 22:00 ]
to brzęczenie w zasadzie od 3 przy depnięciu słychać ale szczególnie przy spokojnej 80 i but.... wtedy wyraźniej?????

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 04 lis 2009, 22:02

Sprawdź pompę paliwa, czy nie masz z niej wycieków. Ja mam to samo ;-) Sprawdzałeś kąt wtrysku? Jeśli nie to pojedź do mechanika aby Ci go sprawdził. Możesz również swiece żarowe sprawdzić, czy grzeją. Podłącz je na krótko do akumulatora.

Na którym biegu to brzęczenie słychać i skąd się ono wydobywa?

EDIT:
Wjedź na kanał i sprawdź wydech a szczególnie blaszki ekranujące, może któraś z śrub mocujących nie trzyma.

Awatar użytkownika
Niki20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6758
Rejestracja: 03 gru 2008, 17:47
Imię: Dominik
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Harta/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Niki20 » 04 lis 2009, 22:06

kita69, pewnie świeca któraś spalona jest ;-) Jak nie robisz żadnego remontu i nie będziesz wymieniał uszczelek itp to nie przechodź na półsyntetyk bo z silnika będzie lac oliwa z każdej możliwej strony. :-/

kita69
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 04 sty 2009, 17:51

Post autor: kita69 » 04 lis 2009, 22:10

to brzęczenie to właśnie chyba ten wydech muszę obadać wolna chwila a do kata tez sie przymierzam tyle ze spec zawołał 100 za to sprawdzenie to normalne???

[ Dodano: 2009-11-04, 22:13 ]
świeczki ok aku tez bardziej interesuje mnie co z tym olejem robić nie rosząc tego i silnik zajechac???

Awatar użytkownika
Niki20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6758
Rejestracja: 03 gru 2008, 17:47
Imię: Dominik
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Harta/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Niki20 » 04 lis 2009, 22:17

kita69 pisze:co z tym olejem robić nie rosząc tego i silnik zajechac???
Silnik silnikiem, ale turbo najbardziej cierpi. Ja jak bym wiedział, że tym autem będę jeździł bardzo długo to bym kapitalkę mu zrobił, oliwę zmienił i by było cacy ;-)

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 04 lis 2009, 22:18

100zł jest ceną dość wysoką. Jeżeli zrobi Ci to tak idealnie, jak powinno być ORI w AAZ to można dać.

@niki20
To samo mu powiedziałem <piwo> Ale niekoniecznie trzeba robić remont przy zmianie oleju w takim przypadku. Przynajmniej będzie wiadomo, w jakim stanie są uszczelki. Napewno silnik trochę odetchnie.
Chociaż z drugiej strony, tyle km na mineralnym.... mineralny olej przenosi większe naprężenia styczne a co za tym idzie, pierścionki na tłokach mogą być już nieco "zmognięte" przez niego. Silnik może sobie wtedy "chlapnąć 0.3l półsyntetyka na każde 1000km.

muniorek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 179
Rejestracja: 02 wrz 2007, 13:18
Lokalizacja: Lublin

Post autor: muniorek » 04 lis 2009, 23:32

kita69 pisze:jednak na przyspieszaczu pali ok i ładnie pracuje od początku
Przyspieszacz jest po to żeby go używać przy niskich tempeaturach
kita69 pisze:co z tym olejem robić nie rosząc tego i silnik zajechac???
...jak gość jezdził 12lat i nie zajechał to ja bym się o to nie martwił

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 04 lis 2009, 23:48

Ale objaw palenia na 3 cylindry nie jest tylko spowodowany kwestią przyśpieszacza.

@kita69
W jakie największe mrozy odpalałeś samochód i jak się silnik zachowywał. Odpalałeś z naciśniętym pedałem gazu i podciągniętym przyśpieszaczem wtedy?

muniorek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 179
Rejestracja: 02 wrz 2007, 13:18
Lokalizacja: Lublin

Post autor: muniorek » 05 lis 2009, 16:55

trepek pisze:Ale objaw palenia na 3 cylindry nie jest tylko spowodowany kwestią przyśpieszacza.
Albo wtrysk albo mniejsze ciśnienie sprężania na tym garze .
trepek pisze:W jakie największe mrozy odpalałeś samochód i jak się silnik zachowywał.
Pali nawet w -20 ,przebiera dopiero od ok -5stopni tym bardziej im niższa temperatuta ale trwa to 2,3 sekundy
trepek pisze:Odpalałeś z naciśniętym pedałem gazu i podciągniętym przyśpieszaczem wtedy?
wyciągam tylko przyspieszacz,kręcę i za trzecim obrotem wału silnik chodzi niezależnie czy zima czy lato ,na liczniku 267tys.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TD”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl