[B4 1.9 TD AAZ] problem z olejem
[B4 1.9 TD AAZ] problem z olejem
Witam potrzebuje pomocy!!! moje audi od 12 lat jakieś 180 tys km jeździ na oleju mineralnym 15 W40 to jest pewna informacja teraz ma przelatane 280 tys km z informacji na forum wynika ze jest to fatalny błąd poprzednika dodam ze był to starszy gość który jeździł wolniutko bo go znam i moje pytanie jest takie czy po takim czasie mogę przejąc na połsyntetyk??? obecnie autko nie bierze oleju nie kopci ale rano troszkę dziwnie odpala co było lane wcześniej nie wiem??? proszę o informacje na temat tej sprawy
- trepek
- Forum Audi 80
- Posty: 5446
- Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
- Imię: Grzegorz
- Model: Inny
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.6 ABC+lpg
- Lokalizacja: Olkusz
Jak dziwnie odpala? Wychodzi silnik z łap zapalić papierosa a jak skończy to grzecznie wraca i zaskakuje?
12 lat na minerale wolno jeżdżąc... Osadu i nagaru w silniku więcej niż kurzu pod moim biurkiem. Licz się z tym, że jak przejdziesz na półsyntetyk i zaczniesz samochodem jeździć jak należy to osad zostanie wypłukany a nagar powoli spalany (ale nie całkiem). Może to spowodować wycieki oleju każdą możliwą uszczelką. Nie świadczy to jednakże o tym, że przejście na półsyntetyk "rozszczelni" Ci silnik, poprostu uszczelki które zaczną puszczać są uszczelkami w stanie agonalnym, a to, że teraz wycieków nie ma - osad i gęstość obecnego oleju to powodują.
Mogą puścić uszczelniacze zaworów. Ale tego nie dowiesz się, jak nie zmienisz.
A jak turbo wytrzymało tyle lat na mineralnym? Szczególnie zimą?
12 lat na minerale wolno jeżdżąc... Osadu i nagaru w silniku więcej niż kurzu pod moim biurkiem. Licz się z tym, że jak przejdziesz na półsyntetyk i zaczniesz samochodem jeździć jak należy to osad zostanie wypłukany a nagar powoli spalany (ale nie całkiem). Może to spowodować wycieki oleju każdą możliwą uszczelką. Nie świadczy to jednakże o tym, że przejście na półsyntetyk "rozszczelni" Ci silnik, poprostu uszczelki które zaczną puszczać są uszczelkami w stanie agonalnym, a to, że teraz wycieków nie ma - osad i gęstość obecnego oleju to powodują.
Mogą puścić uszczelniacze zaworów. Ale tego nie dowiesz się, jak nie zmienisz.
A jak turbo wytrzymało tyle lat na mineralnym? Szczególnie zimą?
co do odpalania to coś takiego dziwna praca przez parę sekund tak jakby bez jednego gara szarpie itp. jednak na przyspieszaczu pali ok i ładnie pracuje od początku
[ Dodano: 2009-11-04, 22:00 ]
to brzęczenie w zasadzie od 3 przy depnięciu słychać ale szczególnie przy spokojnej 80 i but.... wtedy wyraźniej?????
[ Dodano: 2009-11-04, 22:00 ]
to brzęczenie w zasadzie od 3 przy depnięciu słychać ale szczególnie przy spokojnej 80 i but.... wtedy wyraźniej?????
- trepek
- Forum Audi 80
- Posty: 5446
- Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
- Imię: Grzegorz
- Model: Inny
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.6 ABC+lpg
- Lokalizacja: Olkusz
Sprawdź pompę paliwa, czy nie masz z niej wycieków. Ja mam to samo Sprawdzałeś kąt wtrysku? Jeśli nie to pojedź do mechanika aby Ci go sprawdził. Możesz również swiece żarowe sprawdzić, czy grzeją. Podłącz je na krótko do akumulatora.
Na którym biegu to brzęczenie słychać i skąd się ono wydobywa?
EDIT:
Wjedź na kanał i sprawdź wydech a szczególnie blaszki ekranujące, może któraś z śrub mocujących nie trzyma.
Na którym biegu to brzęczenie słychać i skąd się ono wydobywa?
EDIT:
Wjedź na kanał i sprawdź wydech a szczególnie blaszki ekranujące, może któraś z śrub mocujących nie trzyma.
- trepek
- Forum Audi 80
- Posty: 5446
- Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
- Imię: Grzegorz
- Model: Inny
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.6 ABC+lpg
- Lokalizacja: Olkusz
100zł jest ceną dość wysoką. Jeżeli zrobi Ci to tak idealnie, jak powinno być ORI w AAZ to można dać.
@niki20
To samo mu powiedziałem Ale niekoniecznie trzeba robić remont przy zmianie oleju w takim przypadku. Przynajmniej będzie wiadomo, w jakim stanie są uszczelki. Napewno silnik trochę odetchnie.
Chociaż z drugiej strony, tyle km na mineralnym.... mineralny olej przenosi większe naprężenia styczne a co za tym idzie, pierścionki na tłokach mogą być już nieco "zmognięte" przez niego. Silnik może sobie wtedy "chlapnąć 0.3l półsyntetyka na każde 1000km.
@niki20
To samo mu powiedziałem Ale niekoniecznie trzeba robić remont przy zmianie oleju w takim przypadku. Przynajmniej będzie wiadomo, w jakim stanie są uszczelki. Napewno silnik trochę odetchnie.
Chociaż z drugiej strony, tyle km na mineralnym.... mineralny olej przenosi większe naprężenia styczne a co za tym idzie, pierścionki na tłokach mogą być już nieco "zmognięte" przez niego. Silnik może sobie wtedy "chlapnąć 0.3l półsyntetyka na każde 1000km.
Albo wtrysk albo mniejsze ciśnienie sprężania na tym garze .trepek pisze:Ale objaw palenia na 3 cylindry nie jest tylko spowodowany kwestią przyśpieszacza.
Pali nawet w -20 ,przebiera dopiero od ok -5stopni tym bardziej im niższa temperatuta ale trwa to 2,3 sekundytrepek pisze:W jakie największe mrozy odpalałeś samochód i jak się silnik zachowywał.
wyciągam tylko przyspieszacz,kręcę i za trzecim obrotem wału silnik chodzi niezależnie czy zima czy lato ,na liczniku 267tys.trepek pisze:Odpalałeś z naciśniętym pedałem gazu i podciągniętym przyśpieszaczem wtedy?