Witam wszystkich miłośników marki mam problem bo zauważyłem ze moje ''LEJDI'' zaczyna dosyć obficie dymić przy wyższych obrotach na CZARNO .Słyszałem różne opinie od mechaników ze turbo jest do bani,ze wtryski .inny ze pompa ,jeden nawet dawał se rękę urwać ze głowica jest do remontu .
A wiec głowice mam po remoncie (uszczelniacze itp) turbo wymienione -więc to można wykluczyć (chyba)
LEJDI reaguje na każde dotkniecie gazu i zbiera sie bez problemu ,na 16'' kołach i oponach 205 i 215 w cyklu miejskim robie ok 490km na 30l wiec wtryski raczej nie leją bo spalaniejest według mnie zadowalające.
moze to egr lub odma?
panowie macie jakies pomysły ,z góry dziekuje za rady i pozdro dla wszystkich
[B4 1,9 TDI Z1] dymi na czarno
[B4 1,9 TDI Z1] dymi na czarno
Ostatnio zmieniony 09 lis 2009, 10:52 przez ropa, łącznie zmieniany 1 raz.
nie jestem mechanikiem,ale w/g mnie ani odma ani egr nie mają nic wspólnego z dymieniem na czarno......czytałem kiedyś na forum o takim przypadku....wtedy to była nieszczelność w dolocie,sprawdź może masz jakąś dziurę....
[ Dodano: 2009-11-09, 10:05 ]
uszkodzony zawór EGR skutkuje jedynie spadkiem mocy,a u Ciebie ja pisałeś z mocą jest Ok!.. z reszta gdyby okazało się że zawór jest uszkodzony to możesz go zaślepić ,silnikowi wyjdzie to na zdrowie...odmę też można uwolnić (ja tak zrobiłem)przy okazji sprawdź kolektor ssący, może tam być niezły syf co poniekąd może być przyczyną nadmiernego kopcenia......
[ Dodano: 2009-11-09, 10:05 ]
uszkodzony zawór EGR skutkuje jedynie spadkiem mocy,a u Ciebie ja pisałeś z mocą jest Ok!.. z reszta gdyby okazało się że zawór jest uszkodzony to możesz go zaślepić ,silnikowi wyjdzie to na zdrowie...odmę też można uwolnić (ja tak zrobiłem)przy okazji sprawdź kolektor ssący, może tam być niezły syf co poniekąd może być przyczyną nadmiernego kopcenia......
- trepek
- Forum Audi 80
- Posty: 5446
- Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
- Imię: Grzegorz
- Model: Inny
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.6 ABC+lpg
- Lokalizacja: Olkusz
Sprawdź czy szczelny masz dolot oraz ciśnienie turba (może gdzieś Ci poprostu powietrze ucieka?) Tym bardziej, że wymieniałeś turbo Może źle "zestrojone" i trzeba nieco ciśnienie zwiększyć i problem z głowy. A dawką paliwa nie bawiłeś się czasem? Możesz mieć ciutkę za dużą co przy spalaniu raczej średnio się odbije a może powodować dymienie (a jeszcze jakby uciekało ciśnienie z turba to mamy cały obraz sytuacji).
EDIT:
Po drugie co ma piernik do wiatraka i jaki wpływ ma stan głowicy do kopcenia na czarno? Taki "szpec" z tego mechanika jak z koziej... wiecie co Uff... aż mi się ciśnienie podniosło.
Dymienie na czarno jest skutkiem niecałkowitego spalenia ON w cylindrze, innymi słowy - za dużo ropy, za mało powietrza. I tutaj należy szukać problemu.
Spalanie oleju skutkuje niebieskim dymkiem za samochodem, taki jaki unosił się za trabgorghini (trabantem) i wartburgiem, tudzież syrenką (wszystko to dwusuwy, które do poprawnej pracy musiały spalać olej).
O spalaniu oleju napisałem odnośnie remontu głowicy, bo jakoś nie mogę sobie uświadomić jak stan głowicy może mieć do czarnego dymienia... no chyba, że jest uszczerbany kawałek głowicy przy zaworze i leje się paliwo. Ale to miałbyś wtedy totalne problemy z kompresją na jednym cylindrze i jeszcze różne inne cuda by się działy.
EDIT:
Po drugie co ma piernik do wiatraka i jaki wpływ ma stan głowicy do kopcenia na czarno? Taki "szpec" z tego mechanika jak z koziej... wiecie co Uff... aż mi się ciśnienie podniosło.
Dymienie na czarno jest skutkiem niecałkowitego spalenia ON w cylindrze, innymi słowy - za dużo ropy, za mało powietrza. I tutaj należy szukać problemu.
Spalanie oleju skutkuje niebieskim dymkiem za samochodem, taki jaki unosił się za trabgorghini (trabantem) i wartburgiem, tudzież syrenką (wszystko to dwusuwy, które do poprawnej pracy musiały spalać olej).
O spalaniu oleju napisałem odnośnie remontu głowicy, bo jakoś nie mogę sobie uświadomić jak stan głowicy może mieć do czarnego dymienia... no chyba, że jest uszczerbany kawałek głowicy przy zaworze i leje się paliwo. Ale to miałbyś wtedy totalne problemy z kompresją na jednym cylindrze i jeszcze różne inne cuda by się działy.
jak wiadomo każdy dezel ma nakręcone hohoho i jeszcze wiecej a co za tym idzie szlak trafia uszczelniacze i fura zaczyna sobie kopcic ALE NA BIAŁO co tamten mechanik nie wiedział chyba albo porostu chciał mnie pociągnąć za portfeltrepek pisze: Jaki wpływ na głowicę mają uszczelniacze?
wracając do tematu EGR wymieniłem a co nie wspominałem gdu przywiozłem autko to była nowa pompa wtryskowa i pewien ''MAGIK'' sprawdzał ustawienie i stwierdził ze jakis wykres jest w normie - a ja na tych tematach juz sie nieznam!!!
spiczi pisze:Zrób logi, sprawdź dawke.
wiem to bedzie obciach ale oco chodzi z tymi "logami"
Logi robisz podpinając się do Vaga....
[ Dodano: 2009-11-09, 11:39 ]
poczytaj sobie !!!
https://audi80.pl/19tdi-1z-diagnosty ... t24669.htm
[ Dodano: 2009-11-09, 11:39 ]
poczytaj sobie !!!
https://audi80.pl/19tdi-1z-diagnosty ... t24669.htm