Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1,9 TDI Z1] dymi na czarno

ODPOWIEDZ
ropa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 23 paź 2009, 15:48
Lokalizacja: Bytom/Stolary

[B4 1,9 TDI Z1] dymi na czarno

Post autor: ropa » 09 lis 2009, 09:24

Witam wszystkich miłośników marki ;-) mam problem bo zauważyłem ze moje ''LEJDI'' zaczyna dosyć obficie dymić przy wyższych obrotach na CZARNO .Słyszałem różne opinie od mechaników ze turbo jest do bani,ze wtryski .inny ze pompa ,jeden nawet dawał se rękę urwać ze głowica jest do remontu .

A wiec głowice mam po remoncie (uszczelniacze itp) turbo wymienione -więc to można wykluczyć (chyba)

LEJDI reaguje na każde dotkniecie gazu i zbiera sie bez problemu ,na 16'' kołach i oponach 205 i 215 w cyklu miejskim robie ok 490km na 30l wiec wtryski raczej nie leją bo spalaniejest według mnie zadowalające.

moze to egr lub odma?

panowie macie jakies pomysły ,z góry dziekuje za rady i pozdro dla wszystkich
Ostatnio zmieniony 09 lis 2009, 10:52 przez ropa, łącznie zmieniany 1 raz.

januszbin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 407
Rejestracja: 21 wrz 2009, 11:27
Lokalizacja: LWL

Post autor: januszbin » 09 lis 2009, 09:39

nie jestem mechanikiem,ale w/g mnie ani odma ani egr nie mają nic wspólnego z dymieniem na czarno......czytałem kiedyś na forum o takim przypadku....wtedy to była nieszczelność w dolocie,sprawdź może masz jakąś dziurę....

[ Dodano: 2009-11-09, 10:05 ]
uszkodzony zawór EGR skutkuje jedynie spadkiem mocy,a u Ciebie ja pisałeś z mocą jest Ok!.. z reszta gdyby okazało się że zawór jest uszkodzony to możesz go zaślepić ,silnikowi wyjdzie to na zdrowie...odmę też można uwolnić (ja tak zrobiłem)przy okazji sprawdź kolektor ssący, może tam być niezły syf co poniekąd może być przyczyną nadmiernego kopcenia......

Awatar użytkownika
spiczi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2453
Rejestracja: 02 sty 2008, 14:48
Lokalizacja: RBR/RZ
Kontakt:

Post autor: spiczi » 09 lis 2009, 10:09

_uwaga

Skoro dymi na czarno to tak jak kolega napisał. Możesz mieć nieszczelność i komp podaje wiecej paliwa a powietrza nie ma. Zrób logi, sprawdź dawke.

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 09 lis 2009, 10:38

Sprawdź czy szczelny masz dolot oraz ciśnienie turba (może gdzieś Ci poprostu powietrze ucieka?) Tym bardziej, że wymieniałeś turbo :-) Może źle "zestrojone" i trzeba nieco ciśnienie zwiększyć i problem z głowy. A dawką paliwa nie bawiłeś się czasem? Możesz mieć ciutkę za dużą co przy spalaniu raczej średnio się odbije a może powodować dymienie (a jeszcze jakby uciekało ciśnienie z turba to mamy cały obraz sytuacji).



EDIT:
Po drugie co ma piernik do wiatraka i jaki wpływ ma stan głowicy do kopcenia na czarno? Taki "szpec" z tego mechanika jak z koziej... wiecie co ;-) Uff... aż mi się ciśnienie podniosło.
Dymienie na czarno jest skutkiem niecałkowitego spalenia ON w cylindrze, innymi słowy - za dużo ropy, za mało powietrza. I tutaj należy szukać problemu.
Spalanie oleju skutkuje niebieskim dymkiem za samochodem, taki jaki unosił się za trabgorghini (trabantem) i wartburgiem, tudzież syrenką (wszystko to dwusuwy, które do poprawnej pracy musiały spalać olej).
O spalaniu oleju napisałem odnośnie remontu głowicy, bo jakoś nie mogę sobie uświadomić jak stan głowicy może mieć do czarnego dymienia... no chyba, że jest uszczerbany kawałek głowicy przy zaworze i leje się paliwo. Ale to miałbyś wtedy totalne problemy z kompresją na jednym cylindrze i jeszcze różne inne cuda by się działy.

ropa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 23 paź 2009, 15:48
Lokalizacja: Bytom/Stolary

Post autor: ropa » 09 lis 2009, 11:19

trepek pisze: Jaki wpływ na głowicę mają uszczelniacze?
jak wiadomo każdy dezel ma nakręcone hohoho i jeszcze wiecej a co za tym idzie szlak trafia uszczelniacze i fura zaczyna sobie kopcic ALE NA BIAŁO co tamten mechanik nie wiedział chyba albo porostu chciał mnie pociągnąć za portfel

wracając do tematu EGR wymieniłem a co nie wspominałem gdu przywiozłem autko to była nowa pompa wtryskowa i pewien ''MAGIK'' sprawdzał ustawienie i stwierdził ze jakis wykres jest w normie - a ja na tych tematach juz sie nieznam!!!
spiczi pisze:Zrób logi, sprawdź dawke.


wiem to bedzie obciach ale oco chodzi z tymi "logami"

januszbin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 407
Rejestracja: 21 wrz 2009, 11:27
Lokalizacja: LWL

Post autor: januszbin » 09 lis 2009, 11:37

Logi robisz podpinając się do Vaga....

[ Dodano: 2009-11-09, 11:39 ]
poczytaj sobie !!!
https://audi80.pl/19tdi-1z-diagnosty ... t24669.htm

dawid abk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 37
Rejestracja: 07 wrz 2009, 09:15
Lokalizacja: Polanica Zdr.

Post autor: dawid abk » 09 lis 2009, 14:13

Kolego sprawdź sobie elektrozawory i czy dostają napięcie są dwa na pompie wtryskowej. Zacznij od tego od strony rozdzielacza bo jeśli byl by ten drugi padnięty to byś wogóle auta nie odpalił, przez padnięty zawór też ci bedzie kopcił na czarno a nie ma spadku mocy tak jak piszesz.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl