[B4 ABK] Śruby centrujące
[B4 ABK] Śruby centrujące
Mam pytanie odnośnie śrub centrujących w tylnich kołach a mianowicie czy mają być dokręcone z wyczuciem żeby nie było luzu,czy ma być delikatny luz na kołach?byłem u dwóch mechaników i jeden twierdzi tak a drugi inaczej..
Ostatnio zmieniony 11 lis 2009, 17:00 przez sony190, łącznie zmieniany 1 raz.
- Oofol
- Forum Audi 80
- Posty: 3143
- Rejestracja: 01 gru 2006, 16:26
- Lokalizacja: Karkonosze/ORK
- Kontakt:
Oj Panowie....
Dokręcajcie dalej łożyska to będziecie nabijać kabzę sklepom motoryzacyjnym...
Łożysko tylnego koła ma regulację. Nakrętka ma być dokręcona ale nie do oporu - ma być wyczuwalny ale minimalny luz.
podczas jazdy materiał bieżni jak i kulek się rozgrzewa a co dalej - to już mówi fizyka. Luz musi być aby łożyska się nie zacierały :!:
Dokręcajcie dalej łożyska to będziecie nabijać kabzę sklepom motoryzacyjnym...
Łożysko tylnego koła ma regulację. Nakrętka ma być dokręcona ale nie do oporu - ma być wyczuwalny ale minimalny luz.
podczas jazdy materiał bieżni jak i kulek się rozgrzewa a co dalej - to już mówi fizyka. Luz musi być aby łożyska się nie zacierały :!:
- Oofol
- Forum Audi 80
- Posty: 3143
- Rejestracja: 01 gru 2006, 16:26
- Lokalizacja: Karkonosze/ORK
- Kontakt:
Tak jak noorbi napisał - tak też podaje książka serwisowa. Co więcej luz po założeniu koła ma być wyczuwalny kiedy naciskasz nogą o bok koła.noorbi pisze:Według tego co mi wiadomo, luz ma być jak najbardziej. Przecież to element pracujący.
Za nakrętką jest nakładka, tzw. oporowa.
Luz jest ustawiony prawidłowo, gdy daje się ona jeszcze przesunąć za pomocą śrubokręta ( oczywiście z oporem).
Powodzenia.
- Oofol
- Forum Audi 80
- Posty: 3143
- Rejestracja: 01 gru 2006, 16:26
- Lokalizacja: Karkonosze/ORK
- Kontakt:
Przecież nikt nie mówi tu o luzie takowym że bierzesz i ruszasz kołem na każdą stronę...
Jak pisałem - luz minimalny taki żeby był wyczuwalny kiedy auto stoi na kołach i się porusza mocno nogą - może 0,5mm
Ciężko jest to pisemnie wytłumaczyć - najlepiej w ten sposób to tak - ma być taki żeby się podkładka dała się obrócić śrubokrętem.
Co rusz wymieniam łożyska które się zatarły bo "spec" wymieniał pół roku temu i dokręcił bez luzu... Bieżnie aż kolorowe...
Jak pisałem - luz minimalny taki żeby był wyczuwalny kiedy auto stoi na kołach i się porusza mocno nogą - może 0,5mm
Ciężko jest to pisemnie wytłumaczyć - najlepiej w ten sposób to tak - ma być taki żeby się podkładka dała się obrócić śrubokrętem.
Co rusz wymieniam łożyska które się zatarły bo "spec" wymieniał pół roku temu i dokręcił bez luzu... Bieżnie aż kolorowe...