Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ABK] Śruby centrujące

Wszystko co nie pasuje do w/w kategorii.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
sony190
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 66
Rejestracja: 25 paź 2009, 18:02
Lokalizacja: Elbląg

[B4 ABK] Śruby centrujące

Post autor: sony190 » 11 lis 2009, 12:02

Mam pytanie odnośnie śrub centrujących w tylnich kołach a mianowicie czy mają być dokręcone z wyczuciem żeby nie było luzu,czy ma być delikatny luz na kołach?byłem u dwóch mechaników i jeden twierdzi tak a drugi inaczej..
Ostatnio zmieniony 11 lis 2009, 17:00 przez sony190, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
basu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 197
Rejestracja: 06 sty 2008, 13:41
Lokalizacja: DKL

Post autor: basu » 11 lis 2009, 13:11

sony190 pisze:Mam pytanie odnośnie śrub centrujących w tynich kołach
O które śruby ci chodzi?

Awatar użytkownika
sony190
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 66
Rejestracja: 25 paź 2009, 18:02
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: sony190 » 11 lis 2009, 17:04

No śruby centrujące są chyba jedne??te śruby które w tylnich kołach sa zabezpieczone tym kapslem,następnie zawleczką..ma być na kole delikatny luz jak poruszam nim góra dół czy nie??

Awatar użytkownika
lelum
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 101
Rejestracja: 28 sty 2008, 12:55
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: lelum » 11 lis 2009, 18:08

:-) Rozumiem że mówisz o wymianie łożyska tylnego koła. Nie ma być luzu. Nakrętkę należy dokręcać z wyczuciem aż do zlikwidowania luzu. Koło musi obracać się swobodnie, zbyt silne dokręcenie spowoduje szybkie zużycie łożyska. Warto też sprawdzić za jakiś czas.

Awatar użytkownika
basu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 197
Rejestracja: 06 sty 2008, 13:41
Lokalizacja: DKL

Post autor: basu » 11 lis 2009, 18:12

Nie ma byc luzu. pierwsze slysze zeby ta śruba cos centrowala....

Awatar użytkownika
Kokolino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3371
Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
Imię: Radomir
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Kokolino » 11 lis 2009, 18:19

Po pierwsze to nie śruba tylko nkrętka, po drugie ona nie centruje tylko dociąga łożyska.
basu pisze:Nie ma byc luzu.
Należy dociągnąć z wyczuciem.

Awatar użytkownika
Oofol
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3143
Rejestracja: 01 gru 2006, 16:26
Lokalizacja: Karkonosze/ORK
Kontakt:

Post autor: Oofol » 11 lis 2009, 18:28

Oj Panowie....
Dokręcajcie dalej łożyska to będziecie nabijać kabzę sklepom motoryzacyjnym...

Łożysko tylnego koła ma regulację. Nakrętka ma być dokręcona ale nie do oporu - ma być wyczuwalny ale minimalny luz.
podczas jazdy materiał bieżni jak i kulek się rozgrzewa a co dalej - to już mówi fizyka. Luz musi być aby łożyska się nie zacierały :!:

Awatar użytkownika
sony190
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 66
Rejestracja: 25 paź 2009, 18:02
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: sony190 » 11 lis 2009, 19:38

Czyli widze że zdania podzielone..tylko teraz pytanie jeśli ma być luz to jaki on ma być??ktoś jeszcze twierdzi że ma być luz?

noorbi

Post autor: noorbi » 11 lis 2009, 20:45

Według tego co mi wiadomo, luz ma być jak najbardziej. Przecież to element pracujący.
Za nakrętką jest nakładka, tzw. oporowa.
Luz jest ustawiony prawidłowo, gdy daje się ona jeszcze przesunąć za pomocą śrubokręta ( oczywiście z oporem).
Powodzenia.

Awatar użytkownika
Oofol
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3143
Rejestracja: 01 gru 2006, 16:26
Lokalizacja: Karkonosze/ORK
Kontakt:

Post autor: Oofol » 12 lis 2009, 22:03

noorbi pisze:Według tego co mi wiadomo, luz ma być jak najbardziej. Przecież to element pracujący.
Za nakrętką jest nakładka, tzw. oporowa.
Luz jest ustawiony prawidłowo, gdy daje się ona jeszcze przesunąć za pomocą śrubokręta ( oczywiście z oporem).
Powodzenia.
Tak jak noorbi napisał - tak też podaje książka serwisowa. Co więcej luz po założeniu koła ma być wyczuwalny kiedy naciskasz nogą o bok koła.

Awatar użytkownika
sony190
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 66
Rejestracja: 25 paź 2009, 18:02
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: sony190 » 15 lis 2009, 23:21

A nie wpływa to jakoś na bezpieczeństwo jazdy jeśli koło ma luz?

Awatar użytkownika
Oofol
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3143
Rejestracja: 01 gru 2006, 16:26
Lokalizacja: Karkonosze/ORK
Kontakt:

Post autor: Oofol » 17 lis 2009, 15:54

Przecież nikt nie mówi tu o luzie takowym że bierzesz i ruszasz kołem na każdą stronę...

Jak pisałem - luz minimalny taki żeby był wyczuwalny kiedy auto stoi na kołach i się porusza mocno nogą - może 0,5mm

Ciężko jest to pisemnie wytłumaczyć - najlepiej w ten sposób to tak - ma być taki żeby się podkładka dała się obrócić śrubokrętem.

Co rusz wymieniam łożyska które się zatarły bo "spec" wymieniał pół roku temu i dokręcił bez luzu... Bieżnie aż kolorowe...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl