[b3 1.8 RU LPG] dziwna maz w oleju silnika typu smalec
[b3 1.8 RU LPG] dziwna maz w oleju silnika typu smalec
witam wszystkich klubowiczów mam mały kłopot ponieważ zauważyłem dziwna maz typu smalec kasza w oleju silnika a mianowicie na bagnecie oraz kropelki wody ,na korku wlewu oleju, to samo powiem ze przed założeniem gazu olej miałem czysty ,a po założeniu gazu zrobiło się właśnie coś takiego ,gaz jest nowy zrobiłem na nim około 2 tysięcy kilometrów może nawet nie, tak jak wcześniej pisałem jak jeszcze nie miałem gazu wszystko było oki ,podejrzewam ze to uszczelka pod głowica ale nie jestem pewien może wy spotkaliście się z takim czymś i mi pomożecie z góry dzięki :shock: :shock:
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
A do jakiej temperatury wg. wskaźnika temp. cieczy chłodzącej na desce rozdzielczej nagrzewa się silnik podczas ciągłej dłuższej jazdy (bez stania w korkach)?
Wymieniałaś kiedykolwiek termostat?
Jeśli silnik nie nagrzewa się do temp. około 90C podczas jazdy przez niesprawny termostat to taka sytuacja jak u ciebie wystąpiła to normalka szczególnie przy obecnej pogodzie.
Wymieniałaś kiedykolwiek termostat?
Jeśli silnik nie nagrzewa się do temp. około 90C podczas jazdy przez niesprawny termostat to taka sytuacja jak u ciebie wystąpiła to normalka szczególnie przy obecnej pogodzie.
powiem ci w ten sposub troszke ubywa ale jak odkrece korek od zbiorniczka to powinno bombelki isc jak jest uszkodzona uszczelka a umnie tego niemaysiul pisze:Nie chce tu przesądzać sprawy ale chyba masz racjęa nie ubywa Ci płynu ze zbiorniczka :?:limal19 pisze:podejrzewam ze to uszczelka pod głowica
[ Dodano: 2009-11-11, 21:46 ]
nie wymieniałem termostatu a silnik nagrzewa się poniżej 90 stopni jest na kresce przed 90 stopniami podczas ciągłej jazdy oczywiście , a po mieście jeżdżac normalnie dochodzi do 90 ponad i zaraz jak już jest powyżej 90 stopni to włancza się wentylatoraldi pisze:A do jakiej temperatury wg. wskaźnika temp. cieczy chłodzącej na desce rozdzielczej nagrzewa się silnik podczas ciągłej dłuższej jazdy (bez stania w korkach)?
Wymieniałaś kiedykolwiek termostat?
Jeśli silnik nie nagrzewa się do temp. około 90C podczas jazdy przez niesprawny termostat to taka sytuacja jak u ciebie wystąpiła to normalka szczególnie przy obecnej pogodzie.
trzeba pamiętać, że wskaźniki nie pokazują super dokładniez tego co pamiętam to temp normalna powinna być 91/92 stopnie czyli o grubość kreska za 90stopni, a mówisz że u Ciebie jest poniżej. . .
limal19, to też zależy od tego jak użytkujesz samochód. jeśli jeździsz tylko na krótkich odcinkach np. po mieście, to możliwe, że za taki stan rzeczy odpowiada niedogrzany silnik. Natomiast jeśli jeździsz na trasach min. kilkadziesiąt km jednorazowo oraz jak twierdzisz termostat jest na 100% sprawny, to wtedy można podejrzewać uszczelkę pod głowicą.
wiesz autem jeżdze raczej po mieście właśnie na krótkich odcinkach ale sprawa jest tego typu ze przed założeniem gazu nie było takiej sytułacji a jak założyłem gaz to się tak zrobiło, ojciec ma vectre zagazowana i niema takich problemów z nię i tez jezdzi wiecej po mieście a olej ma czyściutkigrze pisze:trzeba pamiętać, że wskaźniki nie pokazują super dokładniez tego co pamiętam to temp normalna powinna być 91/92 stopnie czyli o grubość kreska za 90stopni, a mówisz że u Ciebie jest poniżej. . .
limal19, to też zależy od tego jak użytkujesz samochód. jeśli jeździsz tylko na krótkich odcinkach np. po mieście, to możliwe, że za taki stan rzeczy odpowiada niedogrzany silnik. Natomiast jeśli jeździsz na trasach min. kilkadziesiąt km jednorazowo oraz jak twierdzisz termostat jest na 100% sprawny, to wtedy można podejrzewać uszczelkę pod głowicą.
skoro jeździsz tylko po mieście, to też może zależeć od oleju jaki masz zalany. ja ostatnio też głównie po mieście jeżdzę i specjalnie sprawdzałem dzisiaj w jakim stanie jest olej na bagnecie i czy nie odkłada się "masełko" pod korkiem wlewu oleju ale nic się nie osadza, a olej taki, jaki ma być. jeżdżę na oleju shell helix.
gdybyś jeździł na trasie, gdzie silnik miałby okazję się porządnie zagrzać i trochę pochodzić, a sytuacja wyglądałaby tak, jak wygląda, to możnaby powiedzieć coś więcej i z większą dozą prawdopodobieństwa. natomiast jeśli jeździsz na krótkich odcinkach, z niedogrzanym silnikiem, nie wiadomo jaki olej masz zalany i w dodatku masz LPG, to trudno definitywnie stwierdzić co jest przyczyną.
gdybyś jeździł na trasie, gdzie silnik miałby okazję się porządnie zagrzać i trochę pochodzić, a sytuacja wyglądałaby tak, jak wygląda, to możnaby powiedzieć coś więcej i z większą dozą prawdopodobieństwa. natomiast jeśli jeździsz na krótkich odcinkach, z niedogrzanym silnikiem, nie wiadomo jaki olej masz zalany i w dodatku masz LPG, to trudno definitywnie stwierdzić co jest przyczyną.
Nie koniecznie będziesz miał bąbelki. Bąble będą jak Ci będzie kompresja tj. powietrze przebijało, natomiast mały wyciek chłodziwa do oleju będzie miał objawy masełka jak u Ciebie. Ja tak miałem rok temu. Poobserwuj co się będzie działo dalej. Przejechanie większej ilości kilometrów pozwoliło by Ci sprawdzić czy masło jest winą krótkich przebiegów. Przejedź ponad 100 km za jednym razem i o ile to nie uszczelka to masło powinno zniknąć, lub zmniejszyć się.limal19 pisze:powiem ci w ten sposub troszke ubywa ale jak odkrece korek od zbiorniczka to powinno bombelki isc jak jest uszkodzona uszczelka a umnie tego niema
witam koledzy audica już zrobiona wymieniona uszczelka pod głowica termostat olej a pomógł mi WOJTEK26 , powiem wam ze uszczelka była jeszcze orginalna ale WOJTEK26 mówił ze jeszcze niebyło tragedi z nią ,olej jaki zalałem to lotos wczesniej był GM oploski noi okaze się jak dalej będzie zrobie kilka kilometrów to dam znac czy maz sie niepokaże :roll: :roll: