Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 1.6] Paskudny zgrzyt - pompa wspomagania

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
lukiqr
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 66
Rejestracja: 26 kwie 2009, 05:40
Lokalizacja: Ostrowiec św

[B3 1.6] Paskudny zgrzyt - pompa wspomagania

Post autor: lukiqr » 11 lis 2009, 16:05

Witam. Ostatnio po wymianie termostatu i paska alternatora zauważyłem coś niepokojącego. Gdy na zapalonym silniku skręcam kołami, w pewnym momencie słyszę taki straszny zgrzyt (jakby dwa kola zębate ocierały się o siebie) i na kierownicy czuć takie nieprzyjemne tarcie. Jak otworzyłem maskę i kolega ruszał kierownica to słychać tak jakby z pompy wspomagania. Czy możliwe ze za mocno naciągnołem pasek? Czy może być jakaś inna przyczyna? Przed wymiana wszystko było dobrze.
Ostatnio zmieniony 16 paź 2012, 18:56 przez lukiqr, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
lelum
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 101
Rejestracja: 28 sty 2008, 12:55
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: lelum » 11 lis 2009, 18:15

Czeka cię wymiana pompy wspomagania

Awatar użytkownika
goldi j51
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3625
Rejestracja: 01 kwie 2007, 19:01
Imię: Robert
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: goldi j51 » 11 lis 2009, 21:06

Spróbuj wymienić płyn w układzie wspomagania i nigdy nie skręca się kierownicą na maxa i pasek też nie może być zbyt mocno naciągnięty ma dać się delikatnie ugiąć pod palcem ;-)

lukiqr
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 66
Rejestracja: 26 kwie 2009, 05:40
Lokalizacja: Ostrowiec św

Post autor: lukiqr » 12 lis 2009, 06:50

Sęk w tym ze to zgrzyta nie na pełnym skręcie. Najpierw to się zrobiło tak na 3/4 obrotu w lewo, poruszałem kierownicą to się zrobiło tak że cały czas brzęczało nawet przy najmniejszym skręcie na całym obrocie(praktycznie nie dało się jechać). Teraz znowu w ogóle tego nie słychać ( czasami zgrzytnie). Pasek jak naciskam to niby się ugina pod palcem, ale może za mało. A co do tego płynu, to da się go jakoś spuścić? Jest tam jakiś korek, czy może jakiś inny patent? A może jak składałem to wszystko to mi się ta pompa trochę skręciła, bo jak patrze na pasek z góry to wydaje mi się ze to koło na pompie wydaje mi się delikatnie przekrzywione względem paska (nie jest idealnie równoległe). A może mi się tylko wydaje.

Awatar użytkownika
Niki20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6758
Rejestracja: 03 gru 2008, 17:47
Imię: Dominik
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Harta/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Niki20 » 12 lis 2009, 11:14

lukiqr pisze:Jest tam jakiś korek, czy może jakiś inny patent?
Wystarczy węża przy pompie odkręcić. ;-)
Na początek wymień płyn, jeżeli to nie pomoże to bierz się za pompę.

Awatar użytkownika
goldi j51
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3625
Rejestracja: 01 kwie 2007, 19:01
Imię: Robert
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: goldi j51 » 12 lis 2009, 12:15

Tak jak Niki napisał odkręcasz wąż przy pompie cały płyn ścieka dobrze było podnieść cały przód do góry i pokręcić [parę razy kierownicą niech wszystki płyn wyleci na zgaszonym silniku przykręcasz z powrotem wąż zalewasz nowy płyn i też parę razy kręcisz kierownicą żeby się układ odpowietrzył i to wszystko

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl