Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[all 1.6 td] Jakie to popychacze, mechaniczne czy hydro?

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

[all 1.6 td] Jakie to popychacze, mechaniczne czy hydro?

Post autor: trepek » 12 lis 2009, 19:57

Mam mały zgryz, który trudno jednoznacznie określić. A mianowicie jakie ja mam popychacze? Mechaniczne czy hydro?
Moje popychacze z bliska:
Obrazek
Proszę się przyjrzeć temu najbardziej na prawo wysuniętemu. Najlepiej widać płytkę, którą da się obracać.

A teraz screeny z etki:
Golf SB:
Obrazek

Audi 80 SB:
Obrazek

Opis tajemniczej podkładki:
Obrazek

Numery na głowicy wskazują, że mam głowicę pod hydro: 068 103 373D, do tego jeszcze jakieś 81 WWO.
Oraz datagramy, które jeszcze nie rozgryzłem :-P
Obrazek

januszbin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 407
Rejestracja: 21 wrz 2009, 11:27
Lokalizacja: LWL

Post autor: januszbin » 12 lis 2009, 20:18

ta tajemnicza podkładka to płytka regulacyjna ,czyli samoregulatorów hydraulicznych brak :-|

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 12 lis 2009, 20:26

Znaczy, mechaniczne popychacze? Uszczelniacze zaworowe są takie same jak do zaworów z hydro?

januszbin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 407
Rejestracja: 21 wrz 2009, 11:27
Lokalizacja: LWL

Post autor: januszbin » 12 lis 2009, 20:44

to trudne pytanie i pewnie nie wielu może na nie odpowiedzieć......teoretycznie mogłyby być takie same....

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 12 lis 2009, 20:47

Chyba nie jestem jedynym, który posiada mechaniczne popychacze? VW dopiero w 1986r przeszedł na hydro, to nie było przecież AŻ tak dawno :-P

januszbin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 407
Rejestracja: 21 wrz 2009, 11:27
Lokalizacja: LWL

Post autor: januszbin » 12 lis 2009, 21:14

a tak konkretnie to o co Ci chodzi ? szukasz uszczelniaczy? czy jakiś inny problem?

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 12 lis 2009, 21:22

Ogólnie to tak:
We wtorek wieczorem zajrzałem do klawiatury, bo dochodziło takie stukanie jakby metalowa kulka się obijała. Zaglądam, szukam ale nic nie znalazłem. Porobiłem zdjęcia, pokazałem je koledze Visionowi ( <piwo> ) i mi mówi, że mam mam mechaniczne popychacze. Wprawiło mnie to w zdumienie bo jak wiadomo, mechaniczne są już niestosowane od 1986r. Zacząłem wertować etkę itp. Wygląda, że głowica pod hydro a uszczelniacze przerobione na "płytkowe". A czemu? Można jedynie przypuszczać, że coś uległo uszkodzeniu i zostały takie założone.

Tyle wprowadzenia.
Potrzebuję wymienić uszczelniacze zaworowe oraz dojść do tego, co się tak może obijać? Może jakaś płytka? Przy okazji wymiany uszczelniaczy od razu chce wyregulować popychacze, może stukanie ustanie, jak myślisz januszbin?

januszbin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 407
Rejestracja: 21 wrz 2009, 11:27
Lokalizacja: LWL

Post autor: januszbin » 12 lis 2009, 21:50

jeżeli jesteś pewien że hałas dochodzi z klawiatury to myślę ,że należałoby sprawdzić luz na zaworach,jeżeli jest zbyt duży na którymś zaworze to wszystko jest jasne.....

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 12 lis 2009, 21:56

Jak przykładałem ucho to stuki były najbardziej słyszane tuż pod pokrywą klawiatury, jak jakby nawet coś się o nią obijało, okolice 1-2 cylindra licząc od kabiny pasażerskiej (może trochę bliżej kabiny nawet, nie wiem, już na tej wysokości zaczęło mi tak piszczeć w uchu, że nie posunąłem dalej głowy).

A co sądzicie o tym? Może to wałek przyciera? Obrazek

januszbin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 407
Rejestracja: 21 wrz 2009, 11:27
Lokalizacja: LWL

Post autor: januszbin » 12 lis 2009, 22:03

widać wyraźnie,że wałek ociera w tym miejscu,musisz teraz dojść dlaczego się przesuwa......

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 12 lis 2009, 22:06

Nie chcę wprowadzać w błąd i pisać, że próbowałem przesunąć wałek i nie przesunął się, średnio zwróciłem na to uwagę... jutro dobiorę się do klawiatury i jeszcze raz pilnie pooglądam swoje popychacze oraz wałek.

EDIT:
Simering wałka może mieć na to wpływ?

januszbin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 407
Rejestracja: 21 wrz 2009, 11:27
Lokalizacja: LWL

Post autor: januszbin » 12 lis 2009, 22:13

on tylko uszczelnia wałek,jeżeli coś hałasuje to na pewno nie on....

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 12 lis 2009, 22:17

Mi chodziło o ewentualne poruszenie wałka.

Może te ślady są jeszcze z czasów, jak doszło do jakiejś "przygody"? Pęknięcie rozrządu może mieć wpływ na przesunięcie wałka i zniszczenie popychaczy?

Wiem, że najprościej hydro zniszczyć złym olejem.

januszbin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 407
Rejestracja: 21 wrz 2009, 11:27
Lokalizacja: LWL

Post autor: januszbin » 12 lis 2009, 22:21

To stukanie pojawiło się nagle ?

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 12 lis 2009, 22:24

Od kupna takie było. Aczkolwiek ostatnio jakby się zmniejszyło... Piszę ostatnio, bo w sobotę wyskoczyłem pierwszy raz samochodem na dwupasmówkę i w sumie 150km pokonałem z obrotami nie mniejszymi niż 3500 (oczywiście po zagrzaniu silnika i oleju). I silnik lepiej od tego dnia chodzi i pracuje.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TD”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl