[B4 1Z] Mixol do baku?
moje autko nie jeździło przy mnie na opale, filtr był wymieniany a pompa i tak się zatarła. więc to nie jest regułą, że paliwo z renomowanej stacji jest OK. mechanik zalecił jako profilaktykę Mixol i zamierzam spróbować, w maleńkich ilościach na pewno nie zaszkodzi, a być może jest pewniejsze niż zmiana stacji paliw.
wiele czytałam na ten temat w necie i sporo ludzi stosuje właśnie mixol zapobiegawczo. widocznie coś w tym jest.
wiele czytałam na ten temat w necie i sporo ludzi stosuje właśnie mixol zapobiegawczo. widocznie coś w tym jest.
sam widziałem jak u nas na stacji gość dolewał mixol do BMW 330D i to tego nowego więc siętroszkę zdziwiłem i pytałem go po co to leje? Powiedział że sąsiad do ciągnika leje to on spróbuje do auta.
Powiem jeszcze tak( nie żebym robił reklame swojej stacji:) spróbujcie Panowie zatankować sobie na SHELLU ON V-Power Diesel z syntetycznym GTL-em. Tak jak zacznie wam schodzić na drugą kreskę na rezerwie wskazówka wlejcie za 50 zł (ok 12-13l) Zobaczycie róznice. Silnik chodzi równiej i ciszej i jest też bardziej energiczny. To paliwko ma większą liczbę cetanów( Verwa z Orlenu wymięka). raz na jakiś czas zalewam sobie żeby wtryski przepłukać i naprawdę czuję różnicę:) :mrgreen:
Powiem jeszcze tak( nie żebym robił reklame swojej stacji:) spróbujcie Panowie zatankować sobie na SHELLU ON V-Power Diesel z syntetycznym GTL-em. Tak jak zacznie wam schodzić na drugą kreskę na rezerwie wskazówka wlejcie za 50 zł (ok 12-13l) Zobaczycie róznice. Silnik chodzi równiej i ciszej i jest też bardziej energiczny. To paliwko ma większą liczbę cetanów( Verwa z Orlenu wymięka). raz na jakiś czas zalewam sobie żeby wtryski przepłukać i naprawdę czuję różnicę:) :mrgreen:
- HeavenQueen
- Forum Audi 80
- Posty: 526
- Rejestracja: 14 sty 2009, 18:51
- Lokalizacja: Trzebinia
Pracuję w rafinerii i czasem sobie siedzę na ławeczce i obserwuje jakie cysterny podjeżdzają po paliwo na terminal nalewczy. Orleny, bp, shelle, bliskie, statoile, slovnafty i wszelakie "ździchtransy"... Jasno z tego wynika że na prawie wszystkich stacjach w okolicy, tych dużych marek i tych prywatnych, jest to samo paliwo z rodzimego zakładu przeróbki. Tyle w kwestii tankowania na BP <ok>
Lepszy on mixolu jest Orlen 2T semisyntetic, a droższy o całe 2zł na litrze.
Lepszy on mixolu jest Orlen 2T semisyntetic, a droższy o całe 2zł na litrze.
- pepo_avant
- Forum Audi 80
- Posty: 44
- Rejestracja: 03 paź 2008, 14:04
- Lokalizacja: T_L/lubelskie
- Kontakt:
Całkowicie się zgadzam z kolegą - 2T semisyntetic to dobre ustrojstwo (w sklepie sprzedawaca twierdził, że dużo lepiej miesza się z ropą niż mixol) a i spalanie potrafi zmniejszyć się nawet o ok 0,5l /100 przy zastosowaniu 0,5l na cały bak.HeavenQueen pisze:Pracuję w rafinerii i czasem sobie siedzę na ławeczce i obserwuje jakie cysterny podjeżdzają po paliwo na terminal nalewczy. Orleny, bp, shelle, bliskie, statoile, slovnafty i wszelakie "ździchtransy"... Jasno z tego wynika że na prawie wszystkich stacjach w okolicy, tych dużych marek i tych prywatnych, jest to samo paliwo z rodzimego zakładu przeróbki. Tyle w kwestii tankowania na BP <ok>
Lepszy on mixolu jest Orlen 2T semisyntetic, a droższy o całe 2zł na litrze.
Ja zalewam kleen flo diesel fuel conditioner + mobil 2t semi syntetic.
Kleen flo jako srodek czyszczacy wtryski i wyłapujący wode w ropie a 2T jako smar dla pompy i wtrysków.
O ile po kleen flo duzej róznicy nie widze poza tym ze lekko mniej dymi i zimą ON nie zamarza tak po mobilu 2t silnik znacznie sie wyciszył - pracuje jakby aksamitniej - odczuwalne juz po przejechaniu 400km.
Zalewam około 100-150ml na bak.
Nie lubie tankowac paliw typu verva itp - wole zrobic zwoją mieszanke z podobnej cenie a wiem co mam.
Poza tym wszyscy wiemy ze Zetor pojedzie na wszystkim ale ropa którą mamy teraz ma znacznie mniej siarki (jest mniej tłusta) niz ropa gdy zetor był projektowany wiec dolewanie niewielkich ilosci "smarowideł" powinno zapewnic długowieczność naszym audicom.
Kleen flo jako srodek czyszczacy wtryski i wyłapujący wode w ropie a 2T jako smar dla pompy i wtrysków.
O ile po kleen flo duzej róznicy nie widze poza tym ze lekko mniej dymi i zimą ON nie zamarza tak po mobilu 2t silnik znacznie sie wyciszył - pracuje jakby aksamitniej - odczuwalne juz po przejechaniu 400km.
Zalewam około 100-150ml na bak.
Nie lubie tankowac paliw typu verva itp - wole zrobic zwoją mieszanke z podobnej cenie a wiem co mam.
Poza tym wszyscy wiemy ze Zetor pojedzie na wszystkim ale ropa którą mamy teraz ma znacznie mniej siarki (jest mniej tłusta) niz ropa gdy zetor był projektowany wiec dolewanie niewielkich ilosci "smarowideł" powinno zapewnic długowieczność naszym audicom.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 39
- Rejestracja: 25 sty 2012, 14:53
- Lokalizacja: EZG
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
Ja kiedyś dodawalem po 100 ml na caly zbiornik paliwa. Lepiej jest kupic jakis lepszy olej zeby po mixolu nagaru nie bylo potem, choc przy 100 ml to raczej nie duza ilosc ale jak w motocyklach dodawalo sie to nagaru troche bylo. Teraz to czasem sporadycznie od ojca wezme 100 ml oleju Stihl.
Gdzies kiedys czytalem, nie wiem czy moze tu na forum to bylo, ze jezeli zawiesza sie wtrysk sterujacy to warto dodac troche tego smarowidla do paliwa :mrgreen:
Gdzies kiedys czytalem, nie wiem czy moze tu na forum to bylo, ze jezeli zawiesza sie wtrysk sterujacy to warto dodac troche tego smarowidla do paliwa :mrgreen:
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Nic mu to nie pomoże ,na przerywanie ,gwarantuje...chyba że się przycierają od ''dobrego ''paliwa ....a dolewać nie zaszkodzi ,szczególnie jak mamy paliwo z różnych żródeł zawsze to lepsze smarowanie pompy i wtrysków ...są dużo lepsze oleje niż mixol np.2T półsyntetyk do dwusuwów ,dobry , tani .Z proporcją nie należy przesadzac i wzupełnosci wytarczy 0,25 l oleju na pełny zbiornik paliwaKrzysiek 84 pisze:Gdzies kiedys czytalem, nie wiem czy moze tu na forum to bylo, ze jezeli zawiesza sie wtrysk sterujacy to warto dodac troche tego smarowidla do paliwa :mrgreen:
ja zawsze 1L Miksolu na bak i cale zycia moj ojciec tak robił i nic sie nie dzialo oczywscie nie za kazdym razem tankowania moze z 4 razy na rok .........a powiem wam ze kolega przymnie wlewał do baku olej w silnika przepalony na pusty bak rezerwe mial a silnik 1.6 Gtd golf II i autem jezdzil z 4 lata do konca chodził niestety drzewa nie widział i do kasacji
- trepek
- Forum Audi 80
- Posty: 5446
- Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
- Imię: Grzegorz
- Model: Inny
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.6 ABC+lpg
- Lokalizacja: Olkusz
Byłem kiedyś naocznym świadkiem, jak znajomy do starej fiesty diesel wlewał olej po frytkach, przepuszczał go jedynie przez pończochę aby wyłapać co większe.tsmoluch pisze:a powiem wam ze kolega przymnie wlewał do baku olej w silnika przepalony na pusty bak rezerwe mial
1.6 TD generalnie był w stanie przepalić wszystko, co nie było wodą i nie zatykało przewodów paliwowych <ok>