Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1Z] Mixol do baku?

Awatar użytkownika
pączuś
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 51
Rejestracja: 18 mar 2007, 13:21
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: pączuś » 12 lis 2009, 22:01

moje autko nie jeździło przy mnie na opale, filtr był wymieniany a pompa i tak się zatarła. więc to nie jest regułą, że paliwo z renomowanej stacji jest OK. mechanik zalecił jako profilaktykę Mixol i zamierzam spróbować, w maleńkich ilościach na pewno nie zaszkodzi, a być może jest pewniejsze niż zmiana stacji paliw.
wiele czytałam na ten temat w necie i sporo ludzi stosuje właśnie mixol zapobiegawczo. widocznie coś w tym jest.

denis44
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 388
Rejestracja: 12 lip 2007, 13:50
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: denis44 » 12 lis 2009, 23:06

myślę że główny problem w tym co było lane do baku przez poprzednie naście lat....:) Jak syf to tankowanie teraz na BP czy wlewanie mixolu już nie dużo pomoże.

Awatar użytkownika
kamilek89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 528
Rejestracja: 04 lip 2009, 08:58
Lokalizacja: ŁUBNO/ RZE

Post autor: kamilek89 » 15 lis 2009, 23:24

sam widziałem jak u nas na stacji gość dolewał mixol do BMW 330D i to tego nowego więc siętroszkę zdziwiłem i pytałem go po co to leje? Powiedział że sąsiad do ciągnika leje to on spróbuje do auta.

Powiem jeszcze tak( nie żebym robił reklame swojej stacji:) spróbujcie Panowie zatankować sobie na SHELLU ON V-Power Diesel z syntetycznym GTL-em. Tak jak zacznie wam schodzić na drugą kreskę na rezerwie wskazówka wlejcie za 50 zł (ok 12-13l) Zobaczycie róznice. Silnik chodzi równiej i ciszej i jest też bardziej energiczny. To paliwko ma większą liczbę cetanów( Verwa z Orlenu wymięka). raz na jakiś czas zalewam sobie żeby wtryski przepłukać i naprawdę czuję różnicę:) :mrgreen:

Awatar użytkownika
HeavenQueen
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 526
Rejestracja: 14 sty 2009, 18:51
Lokalizacja: Trzebinia

Post autor: HeavenQueen » 15 sie 2011, 10:43

Pracuję w rafinerii i czasem sobie siedzę na ławeczce i obserwuje jakie cysterny podjeżdzają po paliwo na terminal nalewczy. Orleny, bp, shelle, bliskie, statoile, slovnafty i wszelakie "ździchtransy"... Jasno z tego wynika że na prawie wszystkich stacjach w okolicy, tych dużych marek i tych prywatnych, jest to samo paliwo z rodzimego zakładu przeróbki. Tyle w kwestii tankowania na BP <ok>
Lepszy on mixolu jest Orlen 2T semisyntetic, a droższy o całe 2zł na litrze.

Awatar użytkownika
pepo_avant
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 44
Rejestracja: 03 paź 2008, 14:04
Lokalizacja: T_L/lubelskie
Kontakt:

Post autor: pepo_avant » 16 sie 2011, 12:01

HeavenQueen pisze:Pracuję w rafinerii i czasem sobie siedzę na ławeczce i obserwuje jakie cysterny podjeżdzają po paliwo na terminal nalewczy. Orleny, bp, shelle, bliskie, statoile, slovnafty i wszelakie "ździchtransy"... Jasno z tego wynika że na prawie wszystkich stacjach w okolicy, tych dużych marek i tych prywatnych, jest to samo paliwo z rodzimego zakładu przeróbki. Tyle w kwestii tankowania na BP <ok>
Lepszy on mixolu jest Orlen 2T semisyntetic, a droższy o całe 2zł na litrze.
Całkowicie się zgadzam z kolegą - 2T semisyntetic to dobre ustrojstwo (w sklepie sprzedawaca twierdził, że dużo lepiej miesza się z ropą niż mixol) a i spalanie potrafi zmniejszyć się nawet o ok 0,5l /100 przy zastosowaniu 0,5l na cały bak.

Wostok
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 177
Rejestracja: 22 mar 2011, 18:03
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Wostok » 14 lut 2012, 10:38

Ja zalewam kleen flo diesel fuel conditioner + mobil 2t semi syntetic.
Kleen flo jako srodek czyszczacy wtryski i wyłapujący wode w ropie a 2T jako smar dla pompy i wtrysków.
O ile po kleen flo duzej róznicy nie widze poza tym ze lekko mniej dymi i zimą ON nie zamarza tak po mobilu 2t silnik znacznie sie wyciszył - pracuje jakby aksamitniej - odczuwalne juz po przejechaniu 400km.
Zalewam około 100-150ml na bak.
Nie lubie tankowac paliw typu verva itp - wole zrobic zwoją mieszanke z podobnej cenie a wiem co mam.
Poza tym wszyscy wiemy ze Zetor pojedzie na wszystkim ale ropa którą mamy teraz ma znacznie mniej siarki (jest mniej tłusta) niz ropa gdy zetor był projektowany wiec dolewanie niewielkich ilosci "smarowideł" powinno zapewnic długowieczność naszym audicom.

Bartezzz922
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 39
Rejestracja: 25 sty 2012, 14:53
Lokalizacja: EZG

Post autor: Bartezzz922 » 15 lut 2012, 11:00

ja na 45 litrów ropy dolewam 250ml mixolu , a odkąd go dolewam wydaje mi się jakby troszkę ciszej chodził

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 15 lut 2012, 11:17

Ja kiedyś dodawalem po 100 ml na caly zbiornik paliwa. Lepiej jest kupic jakis lepszy olej zeby po mixolu nagaru nie bylo potem, choc przy 100 ml to raczej nie duza ilosc ale jak w motocyklach dodawalo sie to nagaru troche bylo. Teraz to czasem sporadycznie od ojca wezme 100 ml oleju Stihl.
Gdzies kiedys czytalem, nie wiem czy moze tu na forum to bylo, ze jezeli zawiesza sie wtrysk sterujacy to warto dodac troche tego smarowidla do paliwa :mrgreen:

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 15 lut 2012, 14:06

Krzysiek 84 pisze:Gdzies kiedys czytalem, nie wiem czy moze tu na forum to bylo, ze jezeli zawiesza sie wtrysk sterujacy to warto dodac troche tego smarowidla do paliwa :mrgreen:
Nic mu to nie pomoże ,na przerywanie ,gwarantuje...chyba że się przycierają od ''dobrego ''paliwa :-P ....a dolewać nie zaszkodzi ,szczególnie jak mamy paliwo z różnych żródeł ;-) zawsze to lepsze smarowanie pompy i wtrysków ...są dużo lepsze oleje niż mixol :-P np.2T półsyntetyk do dwusuwów ,dobry , tani .Z proporcją nie należy przesadzac i wzupełnosci wytarczy 0,25 l oleju na pełny zbiornik paliwa

tsmoluch
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 87
Rejestracja: 11 lut 2011, 16:34
Lokalizacja: SWD

Post autor: tsmoluch » 18 lut 2012, 16:23

ja zawsze 1L Miksolu na bak i cale zycia moj ojciec tak robił i nic sie nie dzialo oczywscie nie za kazdym razem tankowania moze z 4 razy na rok .........a powiem wam ze kolega przymnie wlewał do baku olej w silnika przepalony na pusty bak rezerwe mial :) a silnik 1.6 Gtd golf II i autem jezdzil z 4 lata do konca chodził niestety drzewa nie widział :) i do kasacji

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 18 lut 2012, 16:32

tsmoluch pisze:a powiem wam ze kolega przymnie wlewał do baku olej w silnika przepalony na pusty bak rezerwe mial :)
Byłem kiedyś naocznym świadkiem, jak znajomy do starej fiesty diesel wlewał olej po frytkach, przepuszczał go jedynie przez pończochę aby wyłapać co większe.

1.6 TD generalnie był w stanie przepalić wszystko, co nie było wodą i nie zatykało przewodów paliwowych <ok>

jajo 77
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 112
Rejestracja: 14 mar 2010, 13:21
Lokalizacja: SY

Post autor: jajo 77 » 19 lut 2012, 14:00

Witam ja leje po 100 150 ml na bak oleju mixol i jest OK a na zime do tego dochodzi o,5 denaturatu na bak i przy -24 ńie ma problemu parafina a co to jest ;-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl