Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[AAZ 1,9 TD] Turbina czy warto.

_andrzej
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 29 lis 2008, 23:17

[AAZ 1,9 TD] Turbina czy warto.

Post autor: _andrzej » 13 lis 2009, 17:28

Witam,mam problem z turbiną strasznie kopci na zimnym silniku na siwo,KKK K-03.Zamontowałem inną z golfa 4 Garret ,kolektory pasują ale obawiam się o ciśnienie ładowania w tej nie ma możliwości podłączenia zaworu N75.Zawór upustowy ciśnienia ma odwróconą dżwignię w drugą stronę , można to przespawać i w tedy będzie chodziło na oryginalnych zaworach i przewodach. oryginał jest podciśnieniowy, a garret nadciśnieniowy chodzi o chodzi o tą gruszkę co steruje zaworem upustowym spalin.Przerabiać czy regenerować swoją.Używka 600zł.

flex78
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 40
Rejestracja: 17 paź 2009, 19:45

Post autor: flex78 » 13 lis 2009, 17:41

witam, jak odpalisz silnik a zwłaszcza wtakim okresie jesienno zimowym to na samym początku pokopci sobie na siwo (para ect) ale póżniej powinno być normalnie, masz tak cały czas?

_andrzej
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 29 lis 2008, 23:17

Post autor: _andrzej » 13 lis 2009, 18:07

Jak jest zimny,jak się rozgrzeje to tego nie widać tak mocno ale wirnik od turbiny ma taki luz że jak się nim rusza to opiera się o obudowę.

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 13 lis 2009, 18:11

Ile Ci oleju bierze samochód? Bo widzę, że turbo mocno zmęczone i w tym przypadku regeneracja turbiny może nie być tym najtańszym "pakietem".

_andrzej
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 29 lis 2008, 23:17

Post autor: _andrzej » 13 lis 2009, 18:25

Wymieniłem na inną z golfa , przewód z turbiny podłączyłem pod gruszkę ,musiałem pominąć zawór N75 w AAZ jest podciśnienie a tu jest nadciśnienie.Boje się o przeładowanie turbiny , zawór obejściowy otwiera się na wysokich obrotach.W AAZ na oryginalnej turbinie był bardziej czuły.

Awatar użytkownika
junglist
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 241
Rejestracja: 01 paź 2007, 03:06
Lokalizacja: Łódź

Post autor: junglist » 13 lis 2009, 18:44

_andrzej pisze:inną z golfa
JAKĄ??
_andrzej pisze:musiałem pominąć zawór N75 w AAZ jest podciśnienie a tu jest nadciśnienie
w AAZ nie ma zaworu N75 ani żadnego innego elektrozaworu, który sterowałby turbiną...
K03, k14, garret t2, t3 są sterowane CIŚNIENIOWO!! i dzieje się to w obrębie samej turbiny... wąż od strony zimnej podaje CIŚNIENIE do WestGate, a ten przy odpowiednio dużym ciśnieniu upuszcza spaliny bokiem i turbo nie pompuje mocniej...

podciśnieniowo to strowane sa turbiny VNT (a4, golf 4, silniki TDI).

WWięc u ciebie nie mogło być sterowania podciśnieniowego...

jak możesz to zrób fotki tych turbin i tego "zaworka" o którym mówisz...

_andrzej
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 29 lis 2008, 23:17

Post autor: _andrzej » 13 lis 2009, 19:33

Zawór/elektrozawór/ znajduje się blisko akumulatora , podłączony jest do pompy vaqu drugi przewód wychodzi na gruszkę podciśnienia przy turbinie i idzie dalej na zawór EGR do gruszki jest jeszcze podłączony przewód od turbiny są tam dwa przewody.Od turbiny dostaje nadciśnienie a zawór daje podciśnienie.Turbina 028145702 ta podmieniona.

Awatar użytkownika
Vision
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 992
Rejestracja: 18 kwie 2007, 05:41
Lokalizacja: warszawa

Post autor: Vision » 13 lis 2009, 19:44

_andrzej pisze:Turbina 028145702 ta podmieniona.
GT15 na WG

_andrzej
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 29 lis 2008, 23:17

Post autor: _andrzej » 13 lis 2009, 19:46

Ostatnio zmieniony 13 lis 2009, 20:13 przez _andrzej, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
junglist
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 241
Rejestracja: 01 paź 2007, 03:06
Lokalizacja: Łódź

Post autor: junglist » 13 lis 2009, 20:07

zawór o którym piszesz to n18 lub n239:
http://media.photobucket.com/image/n18% ... NT_Act.jpg


i służy on tylko do sterowania EGRem...

nie moge sobie wyobrazić jak podłączony jest on do twojej turbiny ;/
skoro turbiny w AAZ były sterowane CIŚNIENIOWO a nie podciśnieniowo...

jesli to GT15 to taka jak ta na tym zdjęciu:
Obrazek
i jak widzisz tam nei ma do czego podpiąc tego zaworka n239....

turbina reguluje się "sama" za pomocą WG... tam nie podłącza sie podciśnienia.....

poza tym zaworek n239 "włącza" EGR jak pedał gazu nie jest naciśnięty...
więc podłączanie do tego turbiny nie miało by sensu...



zrób koniecznie kilka zdjęć jak podłączyłeś to podciśnienie do turbiny... możliwe że za chwile cos ci wybuchnie :D

_andrzej
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 29 lis 2008, 23:17

Post autor: _andrzej » 13 lis 2009, 20:23

W oryginalnej turbinie do gruszki są podłączone dwa wężyki od turbiny i podciśnienia. Dzisiaj jestem w pracy ale jutro wieczorem zrobię fotkę.Teraz mam połączone jak na twoim zdjęciu,ciśnienie wypycha sztangę w starym dwa przewody i była wciągana,dzwignia od zaworu jest skierowana w drugą stronę/pręt od gruszki/. Moje pytanie dotyczyło tego czy ciśnienie ładowania nie będzie za duże.

[ Dodano: 2009-11-13, 21:16 ]
http://pl.turbolader.net/Katalog-Turbos ... 80003.aspx

Moja stara sprężarka.

Awatar użytkownika
junglist
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 241
Rejestracja: 01 paź 2007, 03:06
Lokalizacja: Łódź

Post autor: junglist » 13 lis 2009, 23:28

myślę, że ten drugi przewód nie powinien być podłączony do niczego bo jest to zawór wentylacyjny... czyli taki który jest po jednej stronie membrany... z drugiej strony wypychana jest przez ciśnienie turbiny jeśli podłączysz tam podciśnienie (tak jak opisujesz że jest to zrobione) to przy dodawaniu gazu turbina zachowuje sie jak przy granicznym doładowaniu i nie pompuje...

Awatar użytkownika
dubbler
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 666
Rejestracja: 02 mar 2008, 12:30
Lokalizacja: LU / RBI
Kontakt:

Post autor: dubbler » 14 lis 2009, 19:02

Jest drugi przewód, u mnie na pewno, ale gdzie idzie nie wiem. Postaram się sprawdzić.

Awatar użytkownika
Jarek3601
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 269
Rejestracja: 25 gru 2008, 12:18
Lokalizacja: Łomża

Post autor: Jarek3601 » 18 sie 2012, 12:27

Pozwolicie że odświeżę,

Otóż może ktoś mnie oświeci po co przy turbinie w moim AAZ, KKK K03 są takie wężyki ciśnieniowe jak na zdjęciach, skoro sterowana jest cisnieniowo a nie podciśnieniowo?? wszystkie spięte są z EGR i tym zaworem N18, a ten z serwem.

Robię porządek pod maską i myślałem o wyrzuceniu tego wszystkiego skoro i tak egr mam zaślepiony, tylko co zrobić z tym przewodem wpiętym w gruszkę przy pompie?

Obrazek Obrazek Obrazek

Awatar użytkownika
junglist
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 241
Rejestracja: 01 paź 2007, 03:06
Lokalizacja: Łódź

Post autor: junglist » 06 wrz 2012, 20:42

ta turbina ma ten wężyk po to żeby generowac na nim wieksze podciśnienie a nie sterować przez niego...

k03 reguluje się wkrecajac i wykrecając śrubę w gruszce na dole turbiny...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Turbiny i układ dolotowy”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl