[AAZ 1,9 TD] Turbina czy warto.
[AAZ 1,9 TD] Turbina czy warto.
Witam,mam problem z turbiną strasznie kopci na zimnym silniku na siwo,KKK K-03.Zamontowałem inną z golfa 4 Garret ,kolektory pasują ale obawiam się o ciśnienie ładowania w tej nie ma możliwości podłączenia zaworu N75.Zawór upustowy ciśnienia ma odwróconą dżwignię w drugą stronę , można to przespawać i w tedy będzie chodziło na oryginalnych zaworach i przewodach. oryginał jest podciśnieniowy, a garret nadciśnieniowy chodzi o chodzi o tą gruszkę co steruje zaworem upustowym spalin.Przerabiać czy regenerować swoją.Używka 600zł.
JAKĄ??_andrzej pisze:inną z golfa
w AAZ nie ma zaworu N75 ani żadnego innego elektrozaworu, który sterowałby turbiną..._andrzej pisze:musiałem pominąć zawór N75 w AAZ jest podciśnienie a tu jest nadciśnienie
K03, k14, garret t2, t3 są sterowane CIŚNIENIOWO!! i dzieje się to w obrębie samej turbiny... wąż od strony zimnej podaje CIŚNIENIE do WestGate, a ten przy odpowiednio dużym ciśnieniu upuszcza spaliny bokiem i turbo nie pompuje mocniej...
podciśnieniowo to strowane sa turbiny VNT (a4, golf 4, silniki TDI).
WWięc u ciebie nie mogło być sterowania podciśnieniowego...
jak możesz to zrób fotki tych turbin i tego "zaworka" o którym mówisz...
Zawór/elektrozawór/ znajduje się blisko akumulatora , podłączony jest do pompy vaqu drugi przewód wychodzi na gruszkę podciśnienia przy turbinie i idzie dalej na zawór EGR do gruszki jest jeszcze podłączony przewód od turbiny są tam dwa przewody.Od turbiny dostaje nadciśnienie a zawór daje podciśnienie.Turbina 028145702 ta podmieniona.
http://www.vagcat.com/epc/cat/au/A80/19 ... 9/1603325/ nr.8a
http://www.turbobygarrett.com/turbobyga ... 4082_2.htm
http://www.turbobygarrett.com/turbobyga ... 4082_2.htm
Ostatnio zmieniony 13 lis 2009, 20:13 przez _andrzej, łącznie zmieniany 2 razy.
zawór o którym piszesz to n18 lub n239:
http://media.photobucket.com/image/n18% ... NT_Act.jpg
i służy on tylko do sterowania EGRem...
nie moge sobie wyobrazić jak podłączony jest on do twojej turbiny ;/
skoro turbiny w AAZ były sterowane CIŚNIENIOWO a nie podciśnieniowo...
jesli to GT15 to taka jak ta na tym zdjęciu:
i jak widzisz tam nei ma do czego podpiąc tego zaworka n239....
turbina reguluje się "sama" za pomocą WG... tam nie podłącza sie podciśnienia.....
poza tym zaworek n239 "włącza" EGR jak pedał gazu nie jest naciśnięty...
więc podłączanie do tego turbiny nie miało by sensu...
zrób koniecznie kilka zdjęć jak podłączyłeś to podciśnienie do turbiny... możliwe że za chwile cos ci wybuchnie
http://media.photobucket.com/image/n18% ... NT_Act.jpg
i służy on tylko do sterowania EGRem...
nie moge sobie wyobrazić jak podłączony jest on do twojej turbiny ;/
skoro turbiny w AAZ były sterowane CIŚNIENIOWO a nie podciśnieniowo...
jesli to GT15 to taka jak ta na tym zdjęciu:
i jak widzisz tam nei ma do czego podpiąc tego zaworka n239....
turbina reguluje się "sama" za pomocą WG... tam nie podłącza sie podciśnienia.....
poza tym zaworek n239 "włącza" EGR jak pedał gazu nie jest naciśnięty...
więc podłączanie do tego turbiny nie miało by sensu...
zrób koniecznie kilka zdjęć jak podłączyłeś to podciśnienie do turbiny... możliwe że za chwile cos ci wybuchnie
W oryginalnej turbinie do gruszki są podłączone dwa wężyki od turbiny i podciśnienia. Dzisiaj jestem w pracy ale jutro wieczorem zrobię fotkę.Teraz mam połączone jak na twoim zdjęciu,ciśnienie wypycha sztangę w starym dwa przewody i była wciągana,dzwignia od zaworu jest skierowana w drugą stronę/pręt od gruszki/. Moje pytanie dotyczyło tego czy ciśnienie ładowania nie będzie za duże.
[ Dodano: 2009-11-13, 21:16 ]
http://pl.turbolader.net/Katalog-Turbos ... 80003.aspx
Moja stara sprężarka.
[ Dodano: 2009-11-13, 21:16 ]
http://pl.turbolader.net/Katalog-Turbos ... 80003.aspx
Moja stara sprężarka.
myślę, że ten drugi przewód nie powinien być podłączony do niczego bo jest to zawór wentylacyjny... czyli taki który jest po jednej stronie membrany... z drugiej strony wypychana jest przez ciśnienie turbiny jeśli podłączysz tam podciśnienie (tak jak opisujesz że jest to zrobione) to przy dodawaniu gazu turbina zachowuje sie jak przy granicznym doładowaniu i nie pompuje...
Pozwolicie że odświeżę,
Otóż może ktoś mnie oświeci po co przy turbinie w moim AAZ, KKK K03 są takie wężyki ciśnieniowe jak na zdjęciach, skoro sterowana jest cisnieniowo a nie podciśnieniowo?? wszystkie spięte są z EGR i tym zaworem N18, a ten z serwem.
Robię porządek pod maską i myślałem o wyrzuceniu tego wszystkiego skoro i tak egr mam zaślepiony, tylko co zrobić z tym przewodem wpiętym w gruszkę przy pompie?
Otóż może ktoś mnie oświeci po co przy turbinie w moim AAZ, KKK K03 są takie wężyki ciśnieniowe jak na zdjęciach, skoro sterowana jest cisnieniowo a nie podciśnieniowo?? wszystkie spięte są z EGR i tym zaworem N18, a ten z serwem.
Robię porządek pod maską i myślałem o wyrzuceniu tego wszystkiego skoro i tak egr mam zaślepiony, tylko co zrobić z tym przewodem wpiętym w gruszkę przy pompie?