[80 B4 1Z] Kiedy załancza sie turbina ??
[80 B4 1Z] Kiedy załancza sie turbina ??
Witam mam Audi 80 B4 1.9 TDI i chciałbym sie dowiedzieć kiedy załancza sie turbina jakie obroty na obrotomierzu bo jakoś mi sie wydaje że chyba niedziała tak jak powinna poprostu albo jej nieczuje albo ten typ tak ma wogóle to poznać w tym aucie iż turbina sie załączyła?? w MOndeo 1.8td aż wcisnie w fotel mnie a w audi mam 1 bieg 2 bieg jakos słabo, jesli jest taki temat to sorki wybaczcie dopiero sie tu poznaje.
Ostatnio zmieniony 16 lis 2009, 23:28 przez diablo228, łącznie zmieniany 1 raz.
Witam Kolego! Generalnie turbina załączona jest cały czas - już po uruchomieniu silnika spaliny napędzają łopatki turbiny. Największą wydajność turbo ma przy ok 2000 obr/min i wtedy powinno się odczuwać "wciskanie w fotel" (ciśnienie doładowania ok 0,85 bara). Jeżeli ciśnienie doładowania wzrośnie powyżej ok 0,8-0,9 bara uruchamiany jest zawór upustowy, który powoduje to, że spaliny omijają łopatki turbiny (uciekają tak jakby bocznym kanałem). Jeśli przy ok 2000 obr/min nie odczuwasz znacznego przyrostu mocy może to oznaczać, że jest coś nie tak ze sterowaniem zaworem upustowym. Posprawdzaj cienkie wężyki przy zaworze N75 oraz szczelność układu dolotowego.
PS. Turbinkę słychać ale trzeba się dość mocno wsłuchać !
[ Dodano: 2009-11-16, 22:15 ]
Kolego popraw temat - tagi powinny być w nawiasie prostokątnym !
PS. Turbinkę słychać ale trzeba się dość mocno wsłuchać !
[ Dodano: 2009-11-16, 22:15 ]
Kolego popraw temat - tagi powinny być w nawiasie prostokątnym !
byłem dzis u Pana mechanika specjalizacja Disel - i cos tam ogladał przejechał sie turbina pracuje stwierdził iż to wtrysk ( chyba) wzioł i rozebrał taka skrzynke prostokontną obok bagnetu oleju to jest i tam urwał jaki plastykowy bolec poskładał na nowo - jest to skrecane na torksy chyba tak jest to gdzies na srodku silnika i niby to przestawił ze dał większą dawke mocy i jest troche róznicy teraz ale niewykluczył iż moze to byc przepływomierz walnięty a czemu mowie ze to domysły bo komp niechciał mu sie połaczyć z kompem w aucie abs znalazł a kompa normalnego nie i niewiem co teraz robić mam?
Według mnie musze zrobić by komp łączył sie z autem bo niechce wywalać pokolei kasy na wszystko co sie da gdzie mam szukać problemu z łączeniem?? moze wyczyścić te wejsci do kompa w aucie ale czym?
Według mnie musze zrobić by komp łączył sie z autem bo niechce wywalać pokolei kasy na wszystko co sie da gdzie mam szukać problemu z łączeniem?? moze wyczyścić te wejsci do kompa w aucie ale czym?
he he pierwsze słyszę aby trza było coś złamać aby naprawićdiablo228 pisze:urwał jaki plastykowy bolec
czym próbowałeś łączyć z silnikiem? skoro połączył z abs-em musi łączyć z silnikiemdiablo228 pisze:gdzie mam szukać problemu z łączeniem??
podjedż do kogoś na inny sprzęt może czy będzie diagnoza
- bieniek1984
- Forum Audi 80
- Posty: 446
- Rejestracja: 07 lip 2007, 14:49
- Lokalizacja: Elbląg
Bo kolego silnik łączy sie na innym start bound musi być ustawione na 240 (jeżeli miał VAG). Do sprawdzenia turbo musisz mieć zwykły manometr za 10zł szczegóły pytaj Uni_XX on ci wyjaśni jak go zrobić. Wtedy będziesz miał pewność czy wszytko dobrze działa. Dzięki temu poznasz wartość jaką pomouje turbo i czy N75 ci puszcza czy wsztko ok
[ Dodano: 2009-11-18, 15:55 ]
[ Dodano: 2009-11-18, 15:55 ]
Mozesz go ciągać i 100km jak masz turbo uszkodzone albo N75 nie działą to nic to nie dano name pisze:przeciagnij autko troche na 2 biegu to cie w cisnie w fotel jak osiagnie powyzej 2000 obrotow
Witam ....mam pytanie w związku z tym co napisałeś.....ten 1 bar to w którym momencie masz,ile obrotów musi mieć silnik aby uzyskać takie doładowanie ?Pytam, bo u mnie powyżej 3000 tyś. jest może nieco powyżej 0,5 bara.....LukasV8 pisze:U mnie na manometrze sadzi doladowanie do 1bara .powyzej 2500 obr wciska w fotel. Jesli masz sprawna turbinke naapaewno poczujesz :>
- bieniek1984
- Forum Audi 80
- Posty: 446
- Rejestracja: 07 lip 2007, 14:49
- Lokalizacja: Elbląg
tak właśnie robiłem ale znalazłem przyczynę,zapieczona dźwigienka zaworu i cała moc poszła w rurę ....
[ Dodano: 2009-11-24, 07:39 ]
teraz jest tak ,ze ciśnienie dochodzi do ok 0,8-0,9 bara ale w momencie przyspieszania i utrzymuje się przez ułamek sekundy,później po ustaleniu pewnej prędkości np.120 km/h spada do ok. 0,5 bara i zostaje w tej pozycji.....proszę o opinię ,czy tak ma być ,czy jeszcze jest coś nie tak....?
[ Dodano: 2009-11-24, 07:39 ]
teraz jest tak ,ze ciśnienie dochodzi do ok 0,8-0,9 bara ale w momencie przyspieszania i utrzymuje się przez ułamek sekundy,później po ustaleniu pewnej prędkości np.120 km/h spada do ok. 0,5 bara i zostaje w tej pozycji.....proszę o opinię ,czy tak ma być ,czy jeszcze jest coś nie tak....?