Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 1Z] Kiedy załancza sie turbina ??

Awatar użytkownika
diablo228
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 476
Rejestracja: 10 lis 2009, 06:27
Lokalizacja: Śląsk

[80 B4 1Z] Kiedy załancza sie turbina ??

Post autor: diablo228 » 16 lis 2009, 20:12

Witam mam Audi 80 B4 1.9 TDI i chciałbym sie dowiedzieć kiedy załancza sie turbina jakie obroty na obrotomierzu bo jakoś mi sie wydaje że chyba niedziała tak jak powinna poprostu albo jej nieczuje albo ten typ tak ma ;-) wogóle to poznać w tym aucie iż turbina sie załączyła?? w MOndeo 1.8td aż wcisnie w fotel mnie a w audi mam 1 bieg 2 bieg jakos słabo, jesli jest taki temat to sorki wybaczcie dopiero sie tu poznaje.
Ostatnio zmieniony 16 lis 2009, 23:28 przez diablo228, łącznie zmieniany 1 raz.

ptaak
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 88
Rejestracja: 27 lip 2009, 22:45
Lokalizacja: Żary

Post autor: ptaak » 16 lis 2009, 21:19

Witam Kolego! Generalnie turbina załączona jest cały czas - już po uruchomieniu silnika spaliny napędzają łopatki turbiny. Największą wydajność turbo ma przy ok 2000 obr/min i wtedy powinno się odczuwać "wciskanie w fotel" (ciśnienie doładowania ok 0,85 bara). Jeżeli ciśnienie doładowania wzrośnie powyżej ok 0,8-0,9 bara uruchamiany jest zawór upustowy, który powoduje to, że spaliny omijają łopatki turbiny (uciekają tak jakby bocznym kanałem). Jeśli przy ok 2000 obr/min nie odczuwasz znacznego przyrostu mocy może to oznaczać, że jest coś nie tak ze sterowaniem zaworem upustowym. Posprawdzaj cienkie wężyki przy zaworze N75 oraz szczelność układu dolotowego.

PS. Turbinkę słychać ale trzeba się dość mocno wsłuchać !

[ Dodano: 2009-11-16, 22:15 ]
Kolego popraw temat - tagi powinny być w nawiasie prostokątnym !

Awatar użytkownika
diablo228
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 476
Rejestracja: 10 lis 2009, 06:27
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: diablo228 » 16 lis 2009, 23:29

aha, to jutro podjade do mechanika żeby nato luknoł czy cos jest nie tak

no name
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1561
Rejestracja: 22 mar 2009, 12:18
Lokalizacja: Toruń

Post autor: no name » 16 lis 2009, 23:55

przeciagnij autko troche na 2 biegu to cie w cisnie w fotel jak osiagnie powyzej 2000 obrotow :-P

Awatar użytkownika
diablo228
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 476
Rejestracja: 10 lis 2009, 06:27
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: diablo228 » 17 lis 2009, 21:40

byłem dzis u Pana mechanika specjalizacja Disel - i cos tam ogladał przejechał sie turbina pracuje stwierdził iż to wtrysk ( chyba) wzioł i rozebrał taka skrzynke prostokontną obok bagnetu oleju to jest i tam urwał jaki plastykowy bolec poskładał na nowo - jest to skrecane na torksy chyba tak :-P jest to gdzies na srodku silnika i niby to przestawił ze dał większą dawke mocy i jest troche róznicy teraz ale niewykluczył iż moze to byc przepływomierz walnięty a czemu mowie ze to domysły bo komp niechciał mu sie połaczyć z kompem w aucie abs znalazł a kompa normalnego nie :-P i niewiem co teraz robić mam?

Według mnie musze zrobić by komp łączył sie z autem bo niechce wywalać pokolei kasy na wszystko co sie da ;-) gdzie mam szukać problemu z łączeniem?? moze wyczyścić te wejsci do kompa w aucie ale czym?

endriu210
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 213
Rejestracja: 30 mar 2008, 11:56
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: endriu210 » 17 lis 2009, 23:21

diablo228 pisze:urwał jaki plastykowy bolec
he he pierwsze słyszę aby trza było coś złamać aby naprawić
diablo228 pisze:gdzie mam szukać problemu z łączeniem??
czym próbowałeś łączyć z silnikiem? skoro połączył z abs-em musi łączyć z silnikiem
podjedż do kogoś na inny sprzęt może czy będzie diagnoza ;-)

Awatar użytkownika
diablo228
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 476
Rejestracja: 10 lis 2009, 06:27
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: diablo228 » 18 lis 2009, 15:45

miał laptop i oprogramowanie ale cos nie umiał sie połączyć komp z kompem:P no poszukam gdzies indziej albo serwis sprawdze

Awatar użytkownika
bieniek1984
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 446
Rejestracja: 07 lip 2007, 14:49
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: bieniek1984 » 18 lis 2009, 15:53

Bo kolego silnik łączy sie na innym start bound musi być ustawione na 240 (jeżeli miał VAG). Do sprawdzenia turbo musisz mieć zwykły manometr za 10zł szczegóły pytaj Uni_XX on ci wyjaśni jak go zrobić. Wtedy będziesz miał pewność czy wszytko dobrze działa. Dzięki temu poznasz wartość jaką pomouje turbo i czy N75 ci puszcza czy wsztko ok

[ Dodano: 2009-11-18, 15:55 ]
no name pisze:przeciagnij autko troche na 2 biegu to cie w cisnie w fotel jak osiagnie powyzej 2000 obrotow
Mozesz go ciągać i 100km jak masz turbo uszkodzone albo N75 nie działą to nic to nie da

LukasV8
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 20
Rejestracja: 23 wrz 2009, 12:14
Lokalizacja: Krakow

Post autor: LukasV8 » 19 lis 2009, 13:22

U mnie na manometrze sadzi doladowanie do 1bara .powyzej 2500 obr wciska w fotel. Jesli masz sprawna turbinke naapewno poczujesz :> :-)

Awatar użytkownika
diablo228
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 476
Rejestracja: 10 lis 2009, 06:27
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: diablo228 » 20 lis 2009, 19:00

:-P musze kogoś znalesć z VAGIEm na śląsku co by mi to poogladał a najważniejsze znał sie natym ;-)

denis44
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 388
Rejestracja: 12 lip 2007, 13:50
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: denis44 » 21 lis 2009, 13:39

możemy zrobić logi i wrzucić na forum to ktoś pomoże:)
ale tak dopiero w grudniu będę miał czas:)

Awatar użytkownika
diablo228
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 476
Rejestracja: 10 lis 2009, 06:27
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: diablo228 » 22 lis 2009, 11:25

może wpadne w czwartek na spota do katowic i chlopaki mi pomogą :-P

januszbin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 407
Rejestracja: 21 wrz 2009, 11:27
Lokalizacja: LWL

Post autor: januszbin » 23 lis 2009, 10:23

LukasV8 pisze:U mnie na manometrze sadzi doladowanie do 1bara .powyzej 2500 obr wciska w fotel. Jesli masz sprawna turbinke naapaewno poczujesz :> :-)
Witam ....mam pytanie w związku z tym co napisałeś.....ten 1 bar to w którym momencie masz,ile obrotów musi mieć silnik aby uzyskać takie doładowanie ?Pytam, bo u mnie powyżej 3000 tyś. jest może nieco powyżej 0,5 bara.....

Awatar użytkownika
bieniek1984
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 446
Rejestracja: 07 lip 2007, 14:49
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: bieniek1984 » 23 lis 2009, 16:07

Kolego januszbin, w czasie jazdy się sprawdza a jak ty sprawdzasz ?? na postoju nie osiągniesz max ciśnienia.

januszbin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 407
Rejestracja: 21 wrz 2009, 11:27
Lokalizacja: LWL

Post autor: januszbin » 23 lis 2009, 22:38

tak właśnie robiłem ale znalazłem przyczynę,zapieczona dźwigienka zaworu i cała moc poszła w rurę ....

[ Dodano: 2009-11-24, 07:39 ]
teraz jest tak ,ze ciśnienie dochodzi do ok 0,8-0,9 bara ale w momencie przyspieszania i utrzymuje się przez ułamek sekundy,później po ustaleniu pewnej prędkości np.120 km/h spada do ok. 0,5 bara i zostaje w tej pozycji.....proszę o opinię ,czy tak ma być ,czy jeszcze jest coś nie tak....?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl