Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep
Sklep Bestdrive

[80 B4 1.9 1z] Podnosi obroty na rozgrzanym silniku i zmulon

ODPOWIEDZ
ferdek84
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 10 mar 2009, 14:50
Lokalizacja: Kuryłówka

[80 B4 1.9 1z] Podnosi obroty na rozgrzanym silniku i zmulon

Post autor: ferdek84 » 16 lis 2009, 20:07

Witam. Nie znalazłem pomocy na forach, więc zakładam nowy temat.Mam problem polegający na tym, że przy uruchomieniu silnika wówczas gdy jest gorący to podnosi na dosłownie na moment obroty i po chwili wszystko wraca do normy. Na zimnym odpala normalnie. Od momentu gdy jest ta usterka to bez względu na to czy zimny czy gorący strałię moc i jest bardzo słaby. Wciskam podczas jazdy pedał w podłogę a on ledwo przyspiesza. Mam z autem czasem problem z szarpaniem, ale bardzo niereglarnym a spowodowane jest to pęcherzykami powietrza w paliwie. W dniu gdy akurat mnie szarpną podczas jazdy dałem na luz i wcisnełem do dechy pedał gazu na pare sekund, wtedy w lusterku wstecznym pojawiła się ogromna chmura czarnych spalin, jeszcze nigdy mi tak nie zakopcił. I właśnie od tego momentu mam problem z tymi obrotami i ze zmuleniem. Dodam, że miałem pół roku temu identyczny problem i wtedy po kompem w Centrum Diesla wyszło, że jest ustawiona dwa razy za duża dawka paliwa. Mechanik ustawił wtedy odpowiednią dawke i wszystko się naprawiło, moc wróciła i nie podnosił obrotów. Teraz też byłem w tym zakładzie, ale komputer nic nie pokazał. Sprawdzali wszystkie wartości liczbowe na pracującym silniku i nic, dawka była idealna. Wykręcali czujnik wału korbowego i elektrozawór na pompie i nic. Dodam, że silnik po odpaleniu pracuje równo bez falowania. Co za cholerstwo siedzi w mojej niuni się pytam? <osohozi> .. A mam 1.9 TDI 90km 66kw, rok 94 nastawnik indukcyjny.

karol121
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1077
Rejestracja: 09 lis 2007, 11:06
Lokalizacja: Sandomierz

Post autor: karol121 » 16 lis 2009, 23:14

a jaka masz dawke rozruchowa na cieplym silniku co do kopcenia na czarno to moze byc ukklad dolotowy nie szczelny sprawdz wszystkie weze i wezyki w dolocje

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 16 lis 2009, 23:25

Przy daniu pełnego gazu na luzie mógł Ci pęknąć/poluzować się gumowy przewód doprowadzający powietrze do silnika. Gwałtowny skok ciśnienia, coś źle zamontowane/guma zmęczona wiekiem, nieszczelność i stąd czarne dymy z tyłu.
Sprawdź dolot i ciśnienie turba.

ferdek84
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 10 mar 2009, 14:50
Lokalizacja: Kuryłówka

Post autor: ferdek84 » 17 lis 2009, 06:57

Dawki rozruchowej przy ciepłyn silniku nie znam bo nie widziałem monitora kompa jak mi to sprawdzał. Ja siedziałem w środku i kilka razy gościu kazał mi go gasić i odpalać więc sądze, że właśnie wtedy to sprawdzał. na końcu mówił, że wszystko ok.

[ Dodano: 2009-11-17, 06:59 ]
A dodam jeszcze, że jak teraz jeżdze takim zmulonym i czasem dodam mocno gazu to poprostu nie ma żadnego kopcenia, normalnie jak benzyniak.

przemik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 608
Rejestracja: 10 sie 2007, 11:16
Lokalizacja: Konskie/Warszawa

Post autor: przemik » 17 lis 2009, 15:03

Odczytaj bledy VAG iem i wrzuc na forum .... stawian na swirujacy regulator dynamicznego kata wtrysku...

ferdek84
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 10 mar 2009, 14:50
Lokalizacja: Kuryłówka

Post autor: ferdek84 » 17 lis 2009, 16:19

A jeszcze jedno dodam. przy odpalaniu na gorącym nie zawsze podnosi obroty do tej samej wysokości. Np postoi z 20 min i troche ostygnie to po odpaleniu też podnosi, ale już mniej. czyli im bardziej gorący tym wyżej podnosi obroty.

[ Dodano: 2009-11-17, 20:00 ]
No i na razie to nie mam fizycznej możliwości odczytania błędów z VAG :-(

[ Dodano: 2009-11-28, 16:54 ]
Witam po raz kolejny. Dzisiaj wróciłem z serwisu diesla gdzie gdzie próbowali rozwiązać mój problem, ale niestety nic nie wymyślili. wymontowali całą pompę i sprawdzali pod różnymi miernikami, nagrzewali ją i takie tam..niestety nie znaleźli nic. pompa w 100 procentach sprawna. radzili żebym szukał coś z elektroniką bo wyskakuje mi błąd elektrozaworu na pompie. Już tłumaczę. dwa lata temu podczas jazdy auto mi zgasło, miałem przy sobie próbówkę i okazało się, że nie było prądu w przewodzie zasilającym elektrozawór. pojechałem do elektromechanika i podłączył elektrozawór w innym źródle i coś tam wlutował abym mógł normalnie gasić kluczykiem. Od tamtej pory jeździłem normalnie i inni elektromechanicy mówili, że nie ma potrzeby tego zmieniać, że tak może być podłączone. Nie wykasowali mi tego błędu na kompie i cały czas wyskakuje,ze jest mechaniczna usterka elektrozaworu. A sam elektrozawór wtedy wymieniłem na nowy. Czy takie ominięcie zasilania tego elektrozaworu może mieć wpływ na moją usterkę? Jest sens abym jednak naprawiał to i zasilał elektrozawór tak jak jest to oryginalnie przez sterownik?

[ Dodano: 2010-01-25, 17:54 ]
Wita..problem już rozwiązany.. wszystkie kłopoty w moim aucie były spowodowane przez ominięcie zasilania tego elektrozaworu. mechanik podłączył oryginalne zasilanie i znalazł przyczyne tego, że czasem odcinało w tym przewodzie oryginalnym zasilanie.. a przyczyną był przekaźnik nr 364.znajduje się on pod kierownicą..to taka duza niebieska kostka. pozdrawiam.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
opony samochodowe części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl