Witam,
Mam następujący problem, nie wiem czy to dokladnie elektrozawór czy tez jakiś czujnik (zaznaczony na zdjęciu strzałką, zdjęcie jest zapożyczone więc na zakreślony wąż nie zwracajcie uwagi). Do tego elektrozaworu szedł środkowy z 3 wężyków od filtra powietrza. Przy elektrozaworze złamał mi się dziobek na który wchodził wężyk, skleiłem go ale zauważyłem że auto od momentu złamania końcówki i jej sklejenia pali więcej niż normalnie. Możliwe ze urządzenie uległo całkowitemu uszkodzeniu czy ma ono wpływ na ilość spalanego paliwa? Jak sprawdzić czy działa poprawnie?
[Audi B4 tdi] Urwany wężyk od elektrozaworu
Na zdjęciu (czerwona strzałka) zaznaczony jest N18 elektrozawór sterujący pracą EGRkiwolfxaudi pisze:Mam następujący problem, nie wiem czy to dokladnie elektrozawór czy tez jakiś czujnik (zaznaczony na zdjęciu strzałką, zdjęcie jest zapożyczone więc na zakreślony wąż nie zwracajcie uwagi). Do tego elektrozaworu szedł środkowy z 3 wężyków od filtra powietrza. Przy elektrozaworze złamał mi się dziobek na który wchodził wężyk, skleiłem go ale zauważyłem że auto od momentu złamania końcówki i jej sklejenia pali więcej niż normalnie. Możliwe ze urządzenie uległo całkowitemu uszkodzeniu czy ma ono wpływ na ilość spalanego paliwa? Jak sprawdzić czy działa poprawnie?
Steruje on pracą zaworu recylkulacji spalin (Exhaust Gas Recilculation) czyli zaworem określającym iloscią spalin jakie wracają do powtórnego spalenia.
Jeśli używałeś kleju typu Super glue lub kropelka możliwe że przypadkowo zakleiłeś cały otwór lub drobina kleju zakleiła zaworek od środka.
Jest to możliwe ze auto będzie więcej paliło z powodu uszkodzenia tego zaworu.
Jeżeli N18 pracuje prawidłowo ....to w żółtym plastikowym wężyku ,który jest podłączony do EGR wytwarza się podciśnienie które go otwiera...zdejmij ten wężyk podczas pracy silnika i sprawdź palcem,lub nakładaj i zdejmuj na końcówkę w EGR ,będzie widać jak otwiera się lub zamyka.....jeżeli nie to znaczy że zakleiłeś otwór w końcówce N18.Moim zdaniem jeżeli N18 jest uszkodzony to EGR jest zamknięty a nie otwarty tak jak napisał kolega w poprzednim poście,i nie powinno to mieć wpływu na większe zużycie paliwa....wprost przeciwnie.....zamknięty EGR skutkuje tym,że silnik jest żwawszy tak jak przy zaślepionym EGR,ale to moja teoria...możliwe że się mylę....
na biegu jałowym powinno być podciśnienie, które cały czas utrzymuje otwarty EGRjanuszbin pisze:Jeżeli N18 pracuje prawidłowo ....to w żółtym plastikowym wężyku ,który jest podłączony do EGR wytwarza się podciśnienie które go otwiera...zdejmij ten wężyk podczas pracy silnika i sprawdź palcem,lub nakładaj i zdejmuj na końcówkę w EGR ,będzie widać jak otwiera się lub zamyka
najpierw przeczytaj uważnie którą końcówkę zakleił (a są ich 3 i zakleił tylko tą która jest odpowiedzialna za zamykanie a nie otwieranie EGR więc EGR się otworzy ale nie zamknie mimo braku zasilania cewki N18) i dopiero potem się wypowiedzjanuszbin pisze: .....jeżeli nie to znaczy że zakleiłeś otwór w końcówce N18
to zależy jak się uszkodzi, jak zablokuje podciśnienie (zawór zamknięty) to EGR się nie otworzy a jak będzie przepuszczał to EGR będzie częściowo lub całkiem otwarty i silnik będzie pracował na spalinach a więc więcej palił, dymił i miał mniej mocyjanuszbin pisze:Moim zdaniem jeżeli N18 jest uszkodzony to EGR jest zamknięty a nie otwarty tak jak napisał kolega w poprzednim pościei nie powinno to mieć wpływu na większe zużycie paliwa....
jeżeli jest zamknięty/zaślepiony to tak ale u kolegi, który zatkał nie ten wężyk EGR jest otwarty więc aby mieć pewność że będzie zamknięty to należy go zaślepić, trwa to raptem 15 minut i kończy wszystkie z tym związane problemyjanuszbin pisze:..zamknięty EGR skutkuje tym,że silnik jest żwawszy tak jak przy zaślepionym EGR,ale to moja teoria...możliwe że się mylę....