Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[Audi B4 tdi] Urwany wężyk od elektrozaworu

ODPOWIEDZ
wolfxaudi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 62
Rejestracja: 06 lis 2008, 13:20

[Audi B4 tdi] Urwany wężyk od elektrozaworu

Post autor: wolfxaudi » 17 lis 2009, 22:24

Witam,

Mam następujący problem, nie wiem czy to dokladnie elektrozawór czy tez jakiś czujnik (zaznaczony na zdjęciu strzałką, zdjęcie jest zapożyczone więc na zakreślony wąż nie zwracajcie uwagi). Do tego elektrozaworu szedł środkowy z 3 wężyków od filtra powietrza. Przy elektrozaworze złamał mi się dziobek na który wchodził wężyk, skleiłem go ale zauważyłem że auto od momentu złamania końcówki i jej sklejenia pali więcej niż normalnie. Możliwe ze urządzenie uległo całkowitemu uszkodzeniu czy ma ono wpływ na ilość spalanego paliwa? Jak sprawdzić czy działa poprawnie?

Awatar użytkownika
widmo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1267
Rejestracja: 18 sie 2007, 11:57
Lokalizacja: Kraków

Post autor: widmo » 18 lis 2009, 00:10

wolfxaudi pisze:Mam następujący problem, nie wiem czy to dokladnie elektrozawór czy tez jakiś czujnik (zaznaczony na zdjęciu strzałką, zdjęcie jest zapożyczone więc na zakreślony wąż nie zwracajcie uwagi). Do tego elektrozaworu szedł środkowy z 3 wężyków od filtra powietrza. Przy elektrozaworze złamał mi się dziobek na który wchodził wężyk, skleiłem go ale zauważyłem że auto od momentu złamania końcówki i jej sklejenia pali więcej niż normalnie. Możliwe ze urządzenie uległo całkowitemu uszkodzeniu czy ma ono wpływ na ilość spalanego paliwa? Jak sprawdzić czy działa poprawnie?
Na zdjęciu (czerwona strzałka) zaznaczony jest N18 elektrozawór sterujący pracą EGRki
Steruje on pracą zaworu recylkulacji spalin (Exhaust Gas Recilculation) czyli zaworem określającym iloscią spalin jakie wracają do powtórnego spalenia.

Jeśli używałeś kleju typu Super glue lub kropelka możliwe że przypadkowo zakleiłeś cały otwór lub drobina kleju zakleiła zaworek od środka.
Jest to możliwe ze auto będzie więcej paliło z powodu uszkodzenia tego zaworu.

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 18 lis 2009, 01:09

EGR zaślepić i nie będzie problemu, jak zatkałeś w N18 ten wężyk co idzie do filtra to będziesz miał cały czas otwarty EGR i wtedy będzie większe spalanie i mniejsza moc silnika bo zamiast silnik dostać powietrza to dławi się pewną ilością spalin

januszbin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 407
Rejestracja: 21 wrz 2009, 11:27
Lokalizacja: LWL

Post autor: januszbin » 18 lis 2009, 09:07

Jeżeli N18 pracuje prawidłowo ....to w żółtym plastikowym wężyku ,który jest podłączony do EGR wytwarza się podciśnienie które go otwiera...zdejmij ten wężyk podczas pracy silnika i sprawdź palcem,lub nakładaj i zdejmuj na końcówkę w EGR ,będzie widać jak otwiera się lub zamyka.....jeżeli nie to znaczy że zakleiłeś otwór w końcówce N18.Moim zdaniem jeżeli N18 jest uszkodzony to EGR jest zamknięty a nie otwarty tak jak napisał kolega w poprzednim poście,i nie powinno to mieć wpływu na większe zużycie paliwa....wprost przeciwnie.....zamknięty EGR skutkuje tym,że silnik jest żwawszy tak jak przy zaślepionym EGR,ale to moja teoria...możliwe że się mylę....

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 18 lis 2009, 15:07

januszbin pisze:Jeżeli N18 pracuje prawidłowo ....to w żółtym plastikowym wężyku ,który jest podłączony do EGR wytwarza się podciśnienie które go otwiera...zdejmij ten wężyk podczas pracy silnika i sprawdź palcem,lub nakładaj i zdejmuj na końcówkę w EGR ,będzie widać jak otwiera się lub zamyka
na biegu jałowym powinno być podciśnienie, które cały czas utrzymuje otwarty EGR
januszbin pisze: .....jeżeli nie to znaczy że zakleiłeś otwór w końcówce N18
najpierw przeczytaj uważnie którą końcówkę zakleił (a są ich 3 i zakleił tylko tą która jest odpowiedzialna za zamykanie a nie otwieranie EGR więc EGR się otworzy ale nie zamknie mimo braku zasilania cewki N18) i dopiero potem się wypowiedz
januszbin pisze:Moim zdaniem jeżeli N18 jest uszkodzony to EGR jest zamknięty a nie otwarty tak jak napisał kolega w poprzednim pościei nie powinno to mieć wpływu na większe zużycie paliwa....
to zależy jak się uszkodzi, jak zablokuje podciśnienie (zawór zamknięty) to EGR się nie otworzy a jak będzie przepuszczał to EGR będzie częściowo lub całkiem otwarty i silnik będzie pracował na spalinach a więc więcej palił, dymił i miał mniej mocy
januszbin pisze:..zamknięty EGR skutkuje tym,że silnik jest żwawszy tak jak przy zaślepionym EGR,ale to moja teoria...możliwe że się mylę....
jeżeli jest zamknięty/zaślepiony to tak ale u kolegi, który zatkał nie ten wężyk EGR jest otwarty więc aby mieć pewność że będzie zamknięty to należy go zaślepić, trwa to raptem 15 minut i kończy wszystkie z tym związane problemy

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl