Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[AAZ 1,9 TD] turbina po regeneracji nie wytwarza ciśnienia

ODPOWIEDZ
Dario152
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 44
Rejestracja: 14 paź 2009, 22:50

[AAZ 1,9 TD] turbina po regeneracji nie wytwarza ciśnienia

Post autor: Dario152 » 23 paź 2009, 07:10

Witam . No i po jednym kłopocie . Turbina wymieniona -oleju nie bierze ( koszt z wymianą bagatela 1500 zł) , ale pojawił się nowy problem . Turbina nie ma ciśnienia , jest na gwarancji ale jeśli to nie wina turbiny? .W serwisie w którym mi ją wymieniali powiedzieli że przyczyną zerowgo ciśnienia może być taki elektrozawór do ktorego jest podłaczony plastikowy wężyk z serwa ,a drugi do takiej puszki przy turbinie..Nie wiem jak ten zawór sie nazywa. A może to coś innego ,wie ktoś może co może być i jak temu zaradzić ??

Darek
Ostatnio zmieniony 23 paź 2009, 07:38 przez Dario152, łącznie zmieniany 1 raz.

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 23 paź 2009, 08:25

może być otwarty EGR i wtedy silnik chodzi praktycznie na spalinach i turbo nie ma jak napompować, w AAZ nie ma elektrozaworu do sterowania turbiną, elektrozawór jest tylko do sterowania EGR a na gruszkę WG w turbinie ma iść wężyk z wylotu turbo

Awatar użytkownika
dubbler
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 666
Rejestracja: 02 mar 2008, 12:30
Lokalizacja: LU / RBI
Kontakt:

Post autor: dubbler » 23 paź 2009, 09:35

Ten "zaworek" jak go nazwałeś, służy do regulacji EGR'u i jak pisze UKI_XX, może cały czas otwierać EGR bo są źle podłączone wężyki. Inna sprawa to skręcona sztanga, czyli zawór upustowy za wcześnie się otwiera

Dario152
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 44
Rejestracja: 14 paź 2009, 22:50

Post autor: Dario152 » 23 paź 2009, 18:46

Dzwoniłem do firmy ktora sprzedała mi turbinę i powiedzieli mi żebym wyregulowł cięgło ( śróbę m8 ) które jest przy turbinie . Bo może za mało się otwierać przepustnica w turbinie . Teraz cięgło przesuwa się prawie jeden cemtymetr jak dodam gazu. Spróbuję pokręcić tym cięgłem tylko czy ciegło mam skrócić czy wydlużyć żeby wiecej otwierał sie przepustnica spalin.? ,jeśli nie pomoże to może zaślepić EGR?

Darek

Awatar użytkownika
dubbler
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 666
Rejestracja: 02 mar 2008, 12:30
Lokalizacja: LU / RBI
Kontakt:

Post autor: dubbler » 23 paź 2009, 22:33

po 1. podłącz manometr, bo bez tego nie da się wyregulować turba.
sztanga, bo o niej mowa powinna otwierać przepustnicę po dodaniu gazu , jak chcesz zwiększyć ciśnienie musisz przekręcić jedną śrubkę (zewnętrzną), a drugą do niej dokręcić
Obrazek

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 24 paź 2009, 10:11

dubbler pisze:po 1. podłącz manometr, bo bez tego nie da się wyregulować turba.
I pamiętaj również że pomiarów nie masz co robić w garażu, tylko trzeba manometr pociągnąć do kabiny i ciśnienie sprawdzić podczas jazdy. Najlepiej 3 bieg i gaz do dechy.

Dario152
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 44
Rejestracja: 14 paź 2009, 22:50

Post autor: Dario152 » 19 lis 2009, 20:03

Moja turbina już wytwrza ciśnienie. Musialem trochę podregulować na cięgle. i jest OK.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TD”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl