Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[all] Światła mijania na przekaźnikach

Modyfikacje, pomysły i jak sama nazwa wskazuje rezania, rezania i jeszcze raz rezania
Awatar użytkownika
IC69
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 4800
Rejestracja: 05 sty 2007, 22:48
Imię: Irek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: IC69 » 11 lis 2009, 21:05

julekF1, zespolone rozbiera się je tak samo jak zwykłe.

Awatar użytkownika
monkahead
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 562
Rejestracja: 04 maja 2009, 10:41
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: monkahead » 13 lis 2009, 13:52

Ja czyscilem lampy ale w innym aucie (Seicento), najpierw recznie przeplukalem, a pozniej do zmywarki na szybkie mycie. Poprawe bylo widac jednak zauwazylem ze po pewnym czasie wzrok przyzwyczaja sie do 'nowych' lamp, niezaleznie od metody rezania ... najgorzej jest w nocy, na deszczu po 8h siedzenia przed komputerem w pracy ... ale na to, to chyba tylko fabryczne ksenony pomagaja.

Mierzyl moze ktos natezenie pradu [A] na wtyczce H4 przed rezaniem swiatel za pomoca przekaznika i juz po, po podlaczeniu dodatkowego kabla z akumulatora?

Awatar użytkownika
kamilek89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 528
Rejestracja: 04 lip 2009, 08:58
Lokalizacja: ŁUBNO/ RZE

Post autor: kamilek89 » 13 lis 2009, 19:25

ja dziś zrezałem światła mijania i muszę powiedzieć że jest róznica:) pozdrówka

Awatar użytkownika
grze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3198
Rejestracja: 09 lip 2008, 17:57
Lokalizacja: południe

Post autor: grze » 13 lis 2009, 19:27

kamilek89 pisze:ja dziś zrezałem światła mijania i muszę powiedzieć że jest róznica:) pozdrówka
to może podałbyś jakie miałeś napięcia na żarówkach przed i po?

Awatar użytkownika
majler
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 92
Rejestracja: 06 kwie 2009, 02:14

Post autor: majler » 13 lis 2009, 23:19

a ja powiem tak, zrobilem na jedna lampe, mam zarowki Filipsa blu viżyn, odblyski czyscilem jak malowalem ramki, czyli z ponad miesiac..
tak na prawde nie widze roznicy..
szkoda ze nie mam zadnego miernika, wtedy okazaloby sie czy jest jakas roznica...
a przekaznik mialem z dwoma wyjsciami nr 87

Awatar użytkownika
Kubik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2399
Rejestracja: 04 cze 2007, 22:10
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Kubik » 18 lis 2009, 18:16

Właśnie jestem świeżo po rezaniu świateł, potwierdzam w 100% że różnica jest.
Nie dawno wymieniłem lampy z oryginalnych na te pod spodem i było widać znaczną różnicę, teraz po dołożeniu nowej instalacji z przekaźnikami jest jeszcze lepiej. Stały plus w mojej instalacji wziąłem ze skrzynki bezpieczników z pinu L30. Kolejny krok to wymiana żarówek na osramki, tu się jednak trochę waham bo komplet kosztuje 40 zł. więc wydać to na darmo mi się trochę nie uśmiecha. <ok>

Awatar użytkownika
grze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3198
Rejestracja: 09 lip 2008, 17:57
Lokalizacja: południe

Post autor: grze » 18 lis 2009, 18:27

kubik pisze:Właśnie jestem świeżo po rezaniu świateł, potwierdzam w 100% że różnica jest.
a z ilu na ile wzrosło Ci napięcie na kostkach żarówek?
kubik pisze:Kolejny krok to wymiana żarówek na osramki, tu się jednak trochę waham bo komplet kosztuje 40 zł. więc wydać to na darmo mi się trochę nie uśmiecha. <ok>
Kup sobie żarówki Osram Bilux po 9,50 zł/szt. dobrze świecą i bardzo trwałe.

Awatar użytkownika
Kubik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2399
Rejestracja: 04 cze 2007, 22:10
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Kubik » 19 lis 2009, 06:30

grze pisze:a z ilu na ile wzrosło Ci napięcie na kostkach żarówek?
Szczerze mówiąc to teraz nie mierzyłem więc nie wiem, jak będę miał chwile to zmierzę.
Kiedyś sprawdzałem jeszcze na starych lampach to strata była ponad 1,5 V
grze pisze:Kup sobie żarówki Osram Bilux po 9,50 zł/szt. dobrze świecą i bardzo trwałe.
Te żarówki co mam teraz nie są złe, tylko zastanawiam się czy dając te o lepszym świetle będzie jakaś różnica :roll:

Awatar użytkownika
monkahead
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 562
Rejestracja: 04 maja 2009, 10:41
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: monkahead » 19 lis 2009, 07:17

kubik te Twoje nowe klosze maja chyba soczewke pod swiatla mijania, wiec nic dziwnego ze odczules roznice. Interesuja mnie takie czarne 'angel eyes' na soczewce do mojej B4 ale cena w okolicach 600PLN jest na razie lekko zaporowa. Jesli masz mozliwosc pomierzenia napiecia i natezenia pradu jaki masz teraz na tych swiatelkach, to daj znac. Ja swoje wartosci podalem pare postow wyzej, wiec bedzie mozna porownac. Jesli zobacze wyrazna roznice w stosunku do moich wartosci, to moze wreszcie zrezam te swiatelka w ta sobote.

Awatar użytkownika
grze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3198
Rejestracja: 09 lip 2008, 17:57
Lokalizacja: południe

Post autor: grze » 19 lis 2009, 12:57

monkahead pisze:do mojej B4 ale cena w okolicach 600PLN jest na razie lekko zaporowa.
za tą kasę wolałbym kupić nowe ori reflektory hella lub bosch do b4.

Awatar użytkownika
Kubik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2399
Rejestracja: 04 cze 2007, 22:10
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Kubik » 19 lis 2009, 16:56

monkahead pisze:masz mozliwosc pomierzenia napiecia i natezenia pradu jaki masz teraz na tych swiatelkach
Dzisiaj mierzyłem napięcie i na żarówce jest 13,5 V Muszę jeszcze sprawdzić jakie będzie napięcie jak zmienię przewód masowy na 2,5 mm2, bo na razie jest chyba 1 mm2.
Natężenia na razie nie zmierzyłem.

Awatar użytkownika
monkahead
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 562
Rejestracja: 04 maja 2009, 10:41
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: monkahead » 19 lis 2009, 19:20

kubik przewod masowy, a nie ten 12V ktory idzie bezposrednio z aku na styk nr 30? Wczesniej w watku bylo napisane ze wlasnie ten z aku ma byc 'gruby'. Mase (styk 86) brales z karoserii, czy wpinales sie moze bezposrednio do masy na przewodzie z kostki H4?

Awatar użytkownika
Kubik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2399
Rejestracja: 04 cze 2007, 22:10
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Kubik » 20 lis 2009, 08:11

Przewód masowy chce dać nowy bo narazie jeszcze go nie zmieniłem.
Z pinu L30 (w skrzynce bezpieczników od dołu) podłączyłem +12V i on idzie do przekaźnika ale nie wiem pinu o jakim numerze bo robiłem to na pamięć. Z przekaźnika na zasilanie żarówki.

Awatar użytkownika
monkahead
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 562
Rejestracja: 04 maja 2009, 10:41
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: monkahead » 20 lis 2009, 12:04

OK ale musiales podlaczyc mase do przekaznika, dlatego pytam skad ja wziales? Sztukowales nowy kabel i laczyles go (przekaznik) z karoseria, czy podlaczyles sie (przekaznikiem) pod 'mase' ktora idzie oryginalnie na kostke H4?

Awatar użytkownika
Kubik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2399
Rejestracja: 04 cze 2007, 22:10
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Kubik » 20 lis 2009, 15:19

monkahead pisze:Sztukowales nowy kabel i laczyles go (przekaznik) z karoseria, czy podlaczyles sie (przekaznikiem) pod 'mase' ktora idzie oryginalnie na kostke H4?
Wpiąłem się w oryginalną masę.

Zrobiłem pomiary napięcia.

Zgaszony silnik - bez przekaźników
Aku 12,20 Lampa 10,6

Odpalony silnik
Aku 13,96 Lampa 12,46

Zgaszony silnik z przekaźnikami
Aku 12,20 Lampa 11,60

Odpalony silnik
Aku 14,00 Lampa 13,20

Po podłączeniu niezależnej masy napięcie na lampie wzrosło o 0,15V, wniosek taki że nie opłaca się nowej masy ciągnąć.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Rezanie”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl