[all] Światła mijania na przekaźnikach
Ja czyscilem lampy ale w innym aucie (Seicento), najpierw recznie przeplukalem, a pozniej do zmywarki na szybkie mycie. Poprawe bylo widac jednak zauwazylem ze po pewnym czasie wzrok przyzwyczaja sie do 'nowych' lamp, niezaleznie od metody rezania ... najgorzej jest w nocy, na deszczu po 8h siedzenia przed komputerem w pracy ... ale na to, to chyba tylko fabryczne ksenony pomagaja.
Mierzyl moze ktos natezenie pradu [A] na wtyczce H4 przed rezaniem swiatel za pomoca przekaznika i juz po, po podlaczeniu dodatkowego kabla z akumulatora?
Mierzyl moze ktos natezenie pradu [A] na wtyczce H4 przed rezaniem swiatel za pomoca przekaznika i juz po, po podlaczeniu dodatkowego kabla z akumulatora?
Właśnie jestem świeżo po rezaniu świateł, potwierdzam w 100% że różnica jest.
Nie dawno wymieniłem lampy z oryginalnych na te pod spodem i było widać znaczną różnicę, teraz po dołożeniu nowej instalacji z przekaźnikami jest jeszcze lepiej. Stały plus w mojej instalacji wziąłem ze skrzynki bezpieczników z pinu L30. Kolejny krok to wymiana żarówek na osramki, tu się jednak trochę waham bo komplet kosztuje 40 zł. więc wydać to na darmo mi się trochę nie uśmiecha. <ok>
Nie dawno wymieniłem lampy z oryginalnych na te pod spodem i było widać znaczną różnicę, teraz po dołożeniu nowej instalacji z przekaźnikami jest jeszcze lepiej. Stały plus w mojej instalacji wziąłem ze skrzynki bezpieczników z pinu L30. Kolejny krok to wymiana żarówek na osramki, tu się jednak trochę waham bo komplet kosztuje 40 zł. więc wydać to na darmo mi się trochę nie uśmiecha. <ok>
a z ilu na ile wzrosło Ci napięcie na kostkach żarówek?kubik pisze:Właśnie jestem świeżo po rezaniu świateł, potwierdzam w 100% że różnica jest.
Kup sobie żarówki Osram Bilux po 9,50 zł/szt. dobrze świecą i bardzo trwałe.kubik pisze:Kolejny krok to wymiana żarówek na osramki, tu się jednak trochę waham bo komplet kosztuje 40 zł. więc wydać to na darmo mi się trochę nie uśmiecha. <ok>
Szczerze mówiąc to teraz nie mierzyłem więc nie wiem, jak będę miał chwile to zmierzę.grze pisze:a z ilu na ile wzrosło Ci napięcie na kostkach żarówek?
Kiedyś sprawdzałem jeszcze na starych lampach to strata była ponad 1,5 V
Te żarówki co mam teraz nie są złe, tylko zastanawiam się czy dając te o lepszym świetle będzie jakaś różnica :roll:grze pisze:Kup sobie żarówki Osram Bilux po 9,50 zł/szt. dobrze świecą i bardzo trwałe.
kubik te Twoje nowe klosze maja chyba soczewke pod swiatla mijania, wiec nic dziwnego ze odczules roznice. Interesuja mnie takie czarne 'angel eyes' na soczewce do mojej B4 ale cena w okolicach 600PLN jest na razie lekko zaporowa. Jesli masz mozliwosc pomierzenia napiecia i natezenia pradu jaki masz teraz na tych swiatelkach, to daj znac. Ja swoje wartosci podalem pare postow wyzej, wiec bedzie mozna porownac. Jesli zobacze wyrazna roznice w stosunku do moich wartosci, to moze wreszcie zrezam te swiatelka w ta sobote.
Dzisiaj mierzyłem napięcie i na żarówce jest 13,5 V Muszę jeszcze sprawdzić jakie będzie napięcie jak zmienię przewód masowy na 2,5 mm2, bo na razie jest chyba 1 mm2.monkahead pisze:masz mozliwosc pomierzenia napiecia i natezenia pradu jaki masz teraz na tych swiatelkach
Natężenia na razie nie zmierzyłem.
Wpiąłem się w oryginalną masę.monkahead pisze:Sztukowales nowy kabel i laczyles go (przekaznik) z karoseria, czy podlaczyles sie (przekaznikiem) pod 'mase' ktora idzie oryginalnie na kostke H4?
Zrobiłem pomiary napięcia.
Zgaszony silnik - bez przekaźników
Aku 12,20 Lampa 10,6
Odpalony silnik
Aku 13,96 Lampa 12,46
Zgaszony silnik z przekaźnikami
Aku 12,20 Lampa 11,60
Odpalony silnik
Aku 14,00 Lampa 13,20
Po podłączeniu niezależnej masy napięcie na lampie wzrosło o 0,15V, wniosek taki że nie opłaca się nowej masy ciągnąć.