[b4 2.6 ABC] Modyfikacja - Turbo z 2.7TT
[b4 2.6 ABC] Modyfikacja - Turbo z 2.7TT
Witam zastanawiam sie juz dłuższy czas jak wzmocnic silnik ABC. Wpadłem na pomysł wstawienia trurbiny z silnika 2.7 Bi turbo znalazłem schemat tego silnika i jest zbudowany prawie tak samo jak ABC. Silnik 2.6 nie jest wyżyłowany wiec wydaje mi sie, że turbinka by mu bardzo nie zaszkodziła. Jeżeli chodzi o kwestje techniczną to wiem tyle, że turbine napedzają spaliny czyli jest w okolicy kolektora wydechowego. W kolektorze wydechowym w ABC są dwa otwory w jednym siedzi sonda, a w drugi jest w kręcona "śruba" wiec podłączenie turbiny wydaje sie być proste nie widziałem kolektora od 2.7 ale podejżewam, że wygląda podobnie. Oczewiscie dochodzi do tego intercooler tez od 2.7. Wydaje mi sie, że plastikowy kolektor od ABC mogłby nie wytrzymać wiec zastąpił bym go aluminiowym od 2.8. Prosz o profesjonalne porady co do tego pomysłu, a nie posty typu kup sobie inne auto zrob swapa czy cos w tym stylu. Nie jestem zaawansowany w mechanice, ale wiem narazie tyle ile mi potrzeba . Wiec prosił bym jak to wygląda z technicznego punktu widzenia prosze wytknąć błędy tego rozumowania o ile są ;]. Pozdrawiam i dołączam zdjecie silnika 2.7 Bi turbo
Ostatnio zmieniony 29 cze 2011, 14:33 przez Bereton, łącznie zmieniany 1 raz.
Hehe jezeli jest to realne w kosztach i w wykonaniu to zrobie;]
Turbospręzarka 800 zł
Intercooler 300 zł
Na allegro plus inne koszta które wyjdą podrodze no ok 2000zł tak mi sie wydaje dlatego, że niewiem to pytam;]. Jezeli to by działało to wydał bym 2000zł zeby miał z 220KM heheh;];];]
[ Dodano: 2009-11-21, 20:23 ]
Ps. Silnik V6 w tym samochodzie odpowiada mi w 100% silnik i auto dlatego jeżeli cos takiego by wyszło i działało to była by to dobra zabawka nie samochod do jazdy na codzien bo na 2.7 Bi turbo mnie nie stać do zabawy.
Turbospręzarka 800 zł
Intercooler 300 zł
Na allegro plus inne koszta które wyjdą podrodze no ok 2000zł tak mi sie wydaje dlatego, że niewiem to pytam;]. Jezeli to by działało to wydał bym 2000zł zeby miał z 220KM heheh;];];]
[ Dodano: 2009-11-21, 20:23 ]
Ps. Silnik V6 w tym samochodzie odpowiada mi w 100% silnik i auto dlatego jeżeli cos takiego by wyszło i działało to była by to dobra zabawka nie samochod do jazdy na codzien bo na 2.7 Bi turbo mnie nie stać do zabawy.
- tokarka606
- Forum Audi 80
- Posty: 606
- Rejestracja: 07 mar 2009, 09:21
- Lokalizacja: ZKO
Bereton, troszke musisz poczytac jeszcze bo narazie nie masz o tym pojecia
kolega wyżej wypisal ci co jest potrzebne turbiny nie napedzisz napewno przez ta zaslepiona dziurkę <ok> musisz miec dodatkowy komputer zeby wysterowac ta turbine i dawki paliwa tak czy inaczej wszystko sie da zrobic ale napewno nie tak jak myslisz i nie za 2000zl koszty beda takie ze bardziej by sie oplacalo rozbita s4 anglika kupic kiedys na allegro byl taki za 11000 i przelozyc caly silnik ze wszystkim
kolega wyżej wypisal ci co jest potrzebne turbiny nie napedzisz napewno przez ta zaslepiona dziurkę <ok> musisz miec dodatkowy komputer zeby wysterowac ta turbine i dawki paliwa tak czy inaczej wszystko sie da zrobic ale napewno nie tak jak myslisz i nie za 2000zl koszty beda takie ze bardziej by sie oplacalo rozbita s4 anglika kupic kiedys na allegro byl taki za 11000 i przelozyc caly silnik ze wszystkim
Dzieki za odpowiedzi. Wiem, że mało wiem i daltego jak mi cos wpadnie do głowy to najpierw szukam w necie, a jak czegos nie znajde to pytam tu na forum. Chyba nie ma w tym nic dziwnego musze sie gdzies uczyc tego czego nie wiem;]. Jeżeli chodzi o pisto to co to jest
- przepływka/mbc/n75
- dv
- dp
- swinka
W jaki sposób sie odpręża silnik. Pozdrawiam[/i]
- przepływka/mbc/n75
- dv
- dp
- swinka
W jaki sposób sie odpręża silnik. Pozdrawiam[/i]
Kolego to był pomysł ciezko jest napisac normalnie jeżeli jestes takim znawca i nie chcesz sie dzielic doświadczeniem to po co piszesz. Zatrzymaj komentarze dla siebie. Nie wiem jak sie odręża silnik i dlatego zapytałem. Po to jest forum, żeby pytać. Dopiero sie ucze, a jeżeli rozebrałem ten silnik i złozyłem go do kupy to dał bym sobie i z tym rade. Dzieki i pozdrawiam.
- tokarka606
- Forum Audi 80
- Posty: 606
- Rejestracja: 07 mar 2009, 09:21
- Lokalizacja: ZKO
http://www.tuningforum.pl/viewtopic.php?f=3&t=103160
http://chojnacki.com.pl/index.php?option=com_content&task=view&id=6&Itemid=7
http://www.racingforum.pl/index.php?showtopic=12652
http://chojnacki.com.pl/index.php?option=com_content&task=view&id=6&Itemid=7
http://www.racingforum.pl/index.php?showtopic=12652
Ostatnio zmieniony 22 lis 2009, 17:21 przez tokarka606, łącznie zmieniany 1 raz.
Bereton Odprężenie to pikuś, jeżeli znajdziesz gdzieś uszczelki które wytrzymają...Gdzieś o uszy mi sie obiło, iż w motorsporcie, stosuje sie "piramidy" aluminiowe, wtedy masz szanse, że nie będziesz miał przedmuchów... Ale to już koszta, większe niż cały twój samochód plus uturbienie.
Pamiętaj, że to silnik z 6 garami, w bemkach wystarczy jedna suszarka, w twoim przypadku nie... Koszta podwójne, dwa kolektory, kto Ci je wyspawie? Kto Ci samochód wystroi? Wiesz, jakie są koszta wystrojenie takiego czegoś? Obawiam się, że nie...
Zapraszam, na racingforum.pl
Tutaj nie znajdziesz żadnych odpowiedzi na nurtujące Cie pytania.
Pozdrooo
Pamiętaj, że to silnik z 6 garami, w bemkach wystarczy jedna suszarka, w twoim przypadku nie... Koszta podwójne, dwa kolektory, kto Ci je wyspawie? Kto Ci samochód wystroi? Wiesz, jakie są koszta wystrojenie takiego czegoś? Obawiam się, że nie...
Zapraszam, na racingforum.pl
Tutaj nie znajdziesz żadnych odpowiedzi na nurtujące Cie pytania.
Pozdrooo
dodaje tutaj posta gdyż nie chce zaśmiecać forum nowymi tematami.
Otóż czy turbine można założyć do audi 80 typ b3 i b4? przy silniku na jednym punkcje i na wielo punkcje. podzielcie się swoją wiedza dobrzy fachowcy
jeżeli jest możliwe to sugeruje że silnik wytrzyma, a jakieś rzeróbki trzeba by zrobić? jakie?
chęci mam kase na to też mam a jak te dwie rzeczy są to i trzecia też będzie czyli WIEDZA i UMIEJEETNOSC. bo grunt to mieć chęci, i koledzy nie zniechęcajcie tylko naprawde pomóżcie, bo wiemże to przyda sie wielu innym początkującym. nie ma żadnego faq ani tutorialu dotyczącego tego tematu.
forum ma najlepszych fachowców, więc nasuwa sie pytanie dlaczego nie są tymi pierwszymi co by zrobili tutrial dotyczący Turbospreżarka itp.
Otóż czy turbine można założyć do audi 80 typ b3 i b4? przy silniku na jednym punkcje i na wielo punkcje. podzielcie się swoją wiedza dobrzy fachowcy
jeżeli jest możliwe to sugeruje że silnik wytrzyma, a jakieś rzeróbki trzeba by zrobić? jakie?
chęci mam kase na to też mam a jak te dwie rzeczy są to i trzecia też będzie czyli WIEDZA i UMIEJEETNOSC. bo grunt to mieć chęci, i koledzy nie zniechęcajcie tylko naprawde pomóżcie, bo wiemże to przyda sie wielu innym początkującym. nie ma żadnego faq ani tutorialu dotyczącego tego tematu.
forum ma najlepszych fachowców, więc nasuwa sie pytanie dlaczego nie są tymi pierwszymi co by zrobili tutrial dotyczący Turbospreżarka itp.
Z tego co się orientuję uturbianie silników nie przystosowanych do tego nie ma większego sensu gdyż silniki fabrycznie do tego przystosowane mają bardziej zaawansowane smarowanie/studzenie/uszczelnienie tłoka tak więc jeżeli ktoś się na to zdecyduje wyda kupę gotówki, czasu, nerwów i mase innych przydrożnych przebojów to w efekcie długo się nie pocieszy.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 1567
- Rejestracja: 28 mar 2007, 13:58
- Imię: Zbyszek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK
- Lokalizacja: WWL
AMEN, lepszym wyjsciem dla B3/B4 wydaje sie byc swap na 1.8 20VT z B5 bo to i silnik swiezszy, nowoczesniejszy i konstrukcyjnie przygotowany do turbo a przy tym niemozebnie rozwojowy. IMO w Twojej sytuacji sa dwie drogi:
- zrobic remont kapitalny tego co masz plus ewentualnie niewielkie przerobki typu 'poprawianie po fabryce' i cieszyc sie zdrowa seria
- porwac sie na swap na nowoczesniejsza jednostke z nowszego modelu, koszty wyjda zapewne takie same jak w przypadku uturbienia a korzysc i zywotnosc calosci bedzie nieporownywalnie wieksza
- zrobic remont kapitalny tego co masz plus ewentualnie niewielkie przerobki typu 'poprawianie po fabryce' i cieszyc sie zdrowa seria
- porwac sie na swap na nowoczesniejsza jednostke z nowszego modelu, koszty wyjda zapewne takie same jak w przypadku uturbienia a korzysc i zywotnosc calosci bedzie nieporownywalnie wieksza