Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[AAH] Załamanie po wizycie na hamownii. Autko nie ma mocy

Wszystko co tyczy się silników V6
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
rafal102
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 65
Rejestracja: 22 lis 2009, 10:19
Lokalizacja: Mrągowo
Kontakt:

[AAH] Załamanie po wizycie na hamownii. Autko nie ma mocy

Post autor: rafal102 » 23 lis 2009, 17:47

Panowie mam problem z Audi B4 AAH 2.8 V6.

Dziś miałem czas i podłączyłem autko pod kompa i miałem uśmiech na twarzy bo było brak jakichkolwiek błędów. No to jak brak błędów to buta i na hamownie. I kopara mi opadła jak autko wypluło 129 koni i wkręca się tylko do 5800 obrotów z mizernym skutkiem.. Panowie co to może być..?? Czego szukać..?? Proszę o pomoc..
Ostatnio zmieniony 13 lis 2012, 12:35 przez rafal102, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
hct
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 320
Rejestracja: 25 sie 2007, 12:43
Lokalizacja: Kraków/Jasło

Post autor: hct » 23 lis 2009, 17:53

kompresje na tlokach sprawdzales? olej lyka ?

Awatar użytkownika
rafal102
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 65
Rejestracja: 22 lis 2009, 10:19
Lokalizacja: Mrągowo
Kontakt:

Post autor: rafal102 » 23 lis 2009, 17:58

Autko mam 4 dni to nie mogę powiedzieć. Jutro sprawdzę kompresję ale myślę, że to coś innego. Bo z dolnych obrotów to on ma chęć jechać ale potem już nie.. za raz pokażę wykres.. :(

Awatar użytkownika
hct
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 320
Rejestracja: 25 sie 2007, 12:43
Lokalizacja: Kraków/Jasło

Post autor: hct » 23 lis 2009, 18:00

a czujesz kopa jak przekroczysz 4200 obrotów?

Awatar użytkownika
rafal102
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 65
Rejestracja: 22 lis 2009, 10:19
Lokalizacja: Mrągowo
Kontakt:

Post autor: rafal102 » 23 lis 2009, 18:02

No nie własnie wtedy zaczyna się muł.. ;(

[ Dodano: 2009-11-23, 18:05 ]
Tu jest wykres z hamowni..

Od 4200 wszystko leci na łeb na szyje..

Obrazek
Ostatnio zmieniony 24 lis 2009, 14:23 przez rafal102, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Kokolino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3371
Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
Imię: Radomir
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Kokolino » 23 lis 2009, 18:09

Sprawdź kolego kolektor ssący a dokładnie czy działa układ podciśnieniowy do zmiany długości kanałów ssących. Do sprawdzenia również otwarcie się drugiej przepustnicy. Jeżeli okazę sie że wszystko jest ok to oprócz pomiarów sprawdziłbym ustawienie rozrządu.

Awatar użytkownika
rafal102
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 65
Rejestracja: 22 lis 2009, 10:19
Lokalizacja: Mrągowo
Kontakt:

Post autor: rafal102 » 23 lis 2009, 18:12

Też myślałem o rozrządzie.. nie dawno miał wymieniany i może jest coś źle złożony.. Kolego w Hondzie miał przestawiony o dwa zęby i też mu nie wchodził na obroty.. :(

A gdzie znajduje się ten układ podciśnieniowy..??

Koledzy a przy ilu jest odcięcie w V6..??

Awatar użytkownika
hct
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 320
Rejestracja: 25 sie 2007, 12:43
Lokalizacja: Kraków/Jasło

Post autor: hct » 23 lis 2009, 18:13

no to panie kochanie przy przepustnicy jest taka gruszka i cięgno zprawdz czy to sie rusza
to cosik otwiera krótki dolot po przekroczeniu 4200obrotów jesli masz to nie sprawne to wszystko jasne

Awatar użytkownika
rafal102
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 65
Rejestracja: 22 lis 2009, 10:19
Lokalizacja: Mrągowo
Kontakt:

Post autor: rafal102 » 23 lis 2009, 18:15

Się robi panowie. Jadę za raz do garażu i będę działał w tym temacie. Panowie ale czy mimo wszystko nie jest za mało mocy na początku..?? Moim zdaniem powinno być więcej..?? Czy przez te cięgno może być problem..??

Awatar użytkownika
Vision
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 992
Rejestracja: 18 kwie 2007, 05:41
Lokalizacja: warszawa

Post autor: Vision » 23 lis 2009, 18:26

moze być :
pompa paliwa , ciśnienie
przełącznik rury ssącej o działaniu stopniowym , 4100rpm i sprawdź czy puszka podciśnieniowa rury ssącej przyciąga
Ostatnio zmieniony 13 lis 2012, 12:37 przez Vision, łącznie zmieniany 3 razy.

Awatar użytkownika
hct
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 320
Rejestracja: 25 sie 2007, 12:43
Lokalizacja: Kraków/Jasło

Post autor: hct » 23 lis 2009, 18:40

co do mocy to ten silnik ma max moc po przekroczeniu 5000 a jak ty mowisz ze jest lipa po przekroczeniu 4000 to jak chcesz zeby ci wiecej KM wyszlo a hamowni

sprawdz otwieranie tego krotkiego dolotu by wyglada na to ze to bedzie to

[ Dodano: 2009-11-23, 18:57 ]
teraz tak panowie bo ja nie wiem kiedy ta ciegno ma sie ryszyc czy w momecie odpalenia auta ono odrazu zaciaga a potem po 4200 odpuszcza czy odwrotnie ze przy wolnych obrotach jest w tej samej pozycji co na zgaszonym silniku i po 4200 dopiero sie rusza


bo kolegarafal102, mowi ze po odpaleniu silnika ciegno zmienia pozycje
wiec jesli ktos sie temu przygladal i wie to napiszczie bo chlopaki cos kombinuja przy aucie
Ostatnio zmieniony 23 lis 2009, 22:56 przez hct, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
rafal102
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 65
Rejestracja: 22 lis 2009, 10:19
Lokalizacja: Mrągowo
Kontakt:

Post autor: rafal102 » 23 lis 2009, 21:30

Kolego "hct" dzięki bardzo za starania i za pomoc.

Ale ciągle stoję w martwym punkcie. Sprawdziłem przewody ciśnieniowe przedmuchałem wszystkie i wszystkie są ok.

Sprawdziłem tą gruszkę i te łopatki. Autko podczas zapalania zasysa i je albo zamyka albo otwiera nie wiem w jakim położeniu one są na zgaszonym silniku. Ale jak odpiąłem je od cięgna to mimo wszystko czy ułożyłem je w tej czy w drugiej pozycji to jest brak reakcji.

Panowie autko i z obciążeniem i bez nie przekracza 5800 obrotów. Jak by miał odcięcie.. ale toć tak chyba być nie może.

Panowie ale drugie pytanie.. jeżeli nawet czy ta gruszka by szwankowa czy jeszcze coś innego to czy on nie powinien po woli ale przekraczać tych obrotów 5800..?? Powinno długo to trwać ale powinien iść dalej..

I następne pytanie na jakiej zasadzie działa odcinka.>?? jak ją się ustawia..?? przestawia od czego to zależy..??

No i następna teza.. Rozrząd.. był zmieniany pół roku temu nie wiem przez kogo ale wiem, że był zrobiony na znaki zrobione farbą.. nie jest powiedziane, że nie jest walnięty o ząbek.. ale czy to mogło by być przyczyną..??

Panowie proszę o pomoc. Nie będę mógł spać przez te autko do puki nie wypluje serii albo blisko serii..
Ostatnio zmieniony 23 lis 2009, 22:56 przez rafal102, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
IC69
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 4800
Rejestracja: 05 sty 2007, 22:48
Imię: Irek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: IC69 » 23 lis 2009, 22:53

rafal102, poczytaj ten temat (a w szczególności drugą jego stronę) :arrow: https://audi80.pl/b4-aah-obroty-silnika-vt19305.htm

Awatar użytkownika
LU_ANGEL
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 182
Rejestracja: 17 maja 2009, 02:09
Lokalizacja: Lublin

Post autor: LU_ANGEL » 24 lis 2009, 07:44

zauwazcie ze momentu ma prawie pod fabryke... wyplula mu 240Nm < fabrycznie 250Nm> dodatkowo spojżcie na straty na rolkach... tam gdzie ma 129KM ma 20KM strat na kolach..
Jak dla mnie masz moc silników 2.6 czyli 150KM
zmien swiece, filtry... sproboj jeszcze raz
sprawdz cisnienie na tłokach... Nie oszukujmy sie te silniki maja swoje lata i wielu wlascicieli przed nami...
Jak dla mnie DRAMATU nie ma...
PS. Nie wierze zeby silnik po przebiegu +200tys po XXX wlascicielach mialo nadal dane fabryczne bez przeprowadzenia remontu kapitalnego...
Aha skad mamy wiedziec czy nasze audi przypadkiem nie wyjechalo z fabryki w Niedziele i juz wtedy mialo ciut mniej konikow w zagrodzie...

Pozdrawiam <ok>
PS.. Sprawdz gruszke podcisnienia... to moze byc przyczyna niedomagan powyzej 4 tys obr.

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 24 lis 2009, 09:19

Kolego na twoim miejscu podpiął bym VAg-a i sprawdził co pokazuje przepływka bo wyglada ze ona nie domaga, sprawdx równiez cisnienie paliwa oraz cisnienie na tłokach. kolego masz LPG czy tylko PB.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki V6”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl