[AAH] Załamanie po wizycie na hamownii. Autko nie ma mocy
[AAH] Załamanie po wizycie na hamownii. Autko nie ma mocy
Panowie mam problem z Audi B4 AAH 2.8 V6.
Dziś miałem czas i podłączyłem autko pod kompa i miałem uśmiech na twarzy bo było brak jakichkolwiek błędów. No to jak brak błędów to buta i na hamownie. I kopara mi opadła jak autko wypluło 129 koni i wkręca się tylko do 5800 obrotów z mizernym skutkiem.. Panowie co to może być..?? Czego szukać..?? Proszę o pomoc..
Dziś miałem czas i podłączyłem autko pod kompa i miałem uśmiech na twarzy bo było brak jakichkolwiek błędów. No to jak brak błędów to buta i na hamownie. I kopara mi opadła jak autko wypluło 129 koni i wkręca się tylko do 5800 obrotów z mizernym skutkiem.. Panowie co to może być..?? Czego szukać..?? Proszę o pomoc..
Ostatnio zmieniony 13 lis 2012, 12:35 przez rafal102, łącznie zmieniany 1 raz.
No nie własnie wtedy zaczyna się muł.. ;(
[ Dodano: 2009-11-23, 18:05 ]
Tu jest wykres z hamowni..
Od 4200 wszystko leci na łeb na szyje..
[ Dodano: 2009-11-23, 18:05 ]
Tu jest wykres z hamowni..
Od 4200 wszystko leci na łeb na szyje..
Ostatnio zmieniony 24 lis 2009, 14:23 przez rafal102, łącznie zmieniany 1 raz.
moze być :
pompa paliwa , ciśnienie
przełącznik rury ssącej o działaniu stopniowym , 4100rpm i sprawdź czy puszka podciśnieniowa rury ssącej przyciąga
pompa paliwa , ciśnienie
przełącznik rury ssącej o działaniu stopniowym , 4100rpm i sprawdź czy puszka podciśnieniowa rury ssącej przyciąga
Ostatnio zmieniony 13 lis 2012, 12:37 przez Vision, łącznie zmieniany 3 razy.
co do mocy to ten silnik ma max moc po przekroczeniu 5000 a jak ty mowisz ze jest lipa po przekroczeniu 4000 to jak chcesz zeby ci wiecej KM wyszlo a hamowni
sprawdz otwieranie tego krotkiego dolotu by wyglada na to ze to bedzie to
[ Dodano: 2009-11-23, 18:57 ]
teraz tak panowie bo ja nie wiem kiedy ta ciegno ma sie ryszyc czy w momecie odpalenia auta ono odrazu zaciaga a potem po 4200 odpuszcza czy odwrotnie ze przy wolnych obrotach jest w tej samej pozycji co na zgaszonym silniku i po 4200 dopiero sie rusza
bo kolegarafal102, mowi ze po odpaleniu silnika ciegno zmienia pozycje
wiec jesli ktos sie temu przygladal i wie to napiszczie bo chlopaki cos kombinuja przy aucie
sprawdz otwieranie tego krotkiego dolotu by wyglada na to ze to bedzie to
[ Dodano: 2009-11-23, 18:57 ]
teraz tak panowie bo ja nie wiem kiedy ta ciegno ma sie ryszyc czy w momecie odpalenia auta ono odrazu zaciaga a potem po 4200 odpuszcza czy odwrotnie ze przy wolnych obrotach jest w tej samej pozycji co na zgaszonym silniku i po 4200 dopiero sie rusza
bo kolegarafal102, mowi ze po odpaleniu silnika ciegno zmienia pozycje
wiec jesli ktos sie temu przygladal i wie to napiszczie bo chlopaki cos kombinuja przy aucie
Ostatnio zmieniony 23 lis 2009, 22:56 przez hct, łącznie zmieniany 1 raz.
Kolego "hct" dzięki bardzo za starania i za pomoc.
Ale ciągle stoję w martwym punkcie. Sprawdziłem przewody ciśnieniowe przedmuchałem wszystkie i wszystkie są ok.
Sprawdziłem tą gruszkę i te łopatki. Autko podczas zapalania zasysa i je albo zamyka albo otwiera nie wiem w jakim położeniu one są na zgaszonym silniku. Ale jak odpiąłem je od cięgna to mimo wszystko czy ułożyłem je w tej czy w drugiej pozycji to jest brak reakcji.
Panowie autko i z obciążeniem i bez nie przekracza 5800 obrotów. Jak by miał odcięcie.. ale toć tak chyba być nie może.
Panowie ale drugie pytanie.. jeżeli nawet czy ta gruszka by szwankowa czy jeszcze coś innego to czy on nie powinien po woli ale przekraczać tych obrotów 5800..?? Powinno długo to trwać ale powinien iść dalej..
I następne pytanie na jakiej zasadzie działa odcinka.>?? jak ją się ustawia..?? przestawia od czego to zależy..??
No i następna teza.. Rozrząd.. był zmieniany pół roku temu nie wiem przez kogo ale wiem, że był zrobiony na znaki zrobione farbą.. nie jest powiedziane, że nie jest walnięty o ząbek.. ale czy to mogło by być przyczyną..??
Panowie proszę o pomoc. Nie będę mógł spać przez te autko do puki nie wypluje serii albo blisko serii..
Ale ciągle stoję w martwym punkcie. Sprawdziłem przewody ciśnieniowe przedmuchałem wszystkie i wszystkie są ok.
Sprawdziłem tą gruszkę i te łopatki. Autko podczas zapalania zasysa i je albo zamyka albo otwiera nie wiem w jakim położeniu one są na zgaszonym silniku. Ale jak odpiąłem je od cięgna to mimo wszystko czy ułożyłem je w tej czy w drugiej pozycji to jest brak reakcji.
Panowie autko i z obciążeniem i bez nie przekracza 5800 obrotów. Jak by miał odcięcie.. ale toć tak chyba być nie może.
Panowie ale drugie pytanie.. jeżeli nawet czy ta gruszka by szwankowa czy jeszcze coś innego to czy on nie powinien po woli ale przekraczać tych obrotów 5800..?? Powinno długo to trwać ale powinien iść dalej..
I następne pytanie na jakiej zasadzie działa odcinka.>?? jak ją się ustawia..?? przestawia od czego to zależy..??
No i następna teza.. Rozrząd.. był zmieniany pół roku temu nie wiem przez kogo ale wiem, że był zrobiony na znaki zrobione farbą.. nie jest powiedziane, że nie jest walnięty o ząbek.. ale czy to mogło by być przyczyną..??
Panowie proszę o pomoc. Nie będę mógł spać przez te autko do puki nie wypluje serii albo blisko serii..
Ostatnio zmieniony 23 lis 2009, 22:56 przez rafal102, łącznie zmieniany 1 raz.
- IC69
- Przyjaciele
- Posty: 4800
- Rejestracja: 05 sty 2007, 22:48
- Imię: Irek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Warszawa
rafal102, poczytaj ten temat (a w szczególności drugą jego stronę) https://audi80.pl/b4-aah-obroty-silnika-vt19305.htm
zauwazcie ze momentu ma prawie pod fabryke... wyplula mu 240Nm < fabrycznie 250Nm> dodatkowo spojżcie na straty na rolkach... tam gdzie ma 129KM ma 20KM strat na kolach..
Jak dla mnie masz moc silników 2.6 czyli 150KM
zmien swiece, filtry... sproboj jeszcze raz
sprawdz cisnienie na tłokach... Nie oszukujmy sie te silniki maja swoje lata i wielu wlascicieli przed nami...
Jak dla mnie DRAMATU nie ma...
PS. Nie wierze zeby silnik po przebiegu +200tys po XXX wlascicielach mialo nadal dane fabryczne bez przeprowadzenia remontu kapitalnego...
Aha skad mamy wiedziec czy nasze audi przypadkiem nie wyjechalo z fabryki w Niedziele i juz wtedy mialo ciut mniej konikow w zagrodzie...
Pozdrawiam <ok>
PS.. Sprawdz gruszke podcisnienia... to moze byc przyczyna niedomagan powyzej 4 tys obr.
Jak dla mnie masz moc silników 2.6 czyli 150KM
zmien swiece, filtry... sproboj jeszcze raz
sprawdz cisnienie na tłokach... Nie oszukujmy sie te silniki maja swoje lata i wielu wlascicieli przed nami...
Jak dla mnie DRAMATU nie ma...
PS. Nie wierze zeby silnik po przebiegu +200tys po XXX wlascicielach mialo nadal dane fabryczne bez przeprowadzenia remontu kapitalnego...
Aha skad mamy wiedziec czy nasze audi przypadkiem nie wyjechalo z fabryki w Niedziele i juz wtedy mialo ciut mniej konikow w zagrodzie...
Pozdrawiam <ok>
PS.. Sprawdz gruszke podcisnienia... to moze byc przyczyna niedomagan powyzej 4 tys obr.