[ALL]Zmiana oleju z minerala na syntetyk-tylko spostrzeżenia
ja bym takich rzeczy nierobił znam wiele osób co zmieniło z mineralnego na syntetyk ładnie on płuka silnik, a silnik chodzi gorzej niz rozklekotany diesel i troszke klepia zawory ja bym czegos takiego niezrobił swojej audicy jak juz ja smaruje minerał to niech ja smaruje ,no chyba ze by była po kapitalce to wtedy bym sie zastanawiał ale i tak niemiał bym pewnosci 100% czy tak bym zrobił
u mnie poprzedni właściciel lał lotosa minerała zaraz po kupnie wymieniłem na półsyntetyk mobila. Generalnie różnice czuć po odpaleniu tzn popychacze krócej się tłuką (jakieś 3s) jeżdżę już rok, oleju nie bierze właściwie nic albo bardzo znikome ilości silnik ABT ps: te silniki z tego co wiem stworzone są dla półsyntetyków przynajmniej wg książki półsyntetyk spełnia najszersze kryteria (temp pracy) doboru oleju dla naszego obszaru geograficznego, cytat z ksiazki Dietera Korpa: "Audi kładą nacisk na stosowanie tzw. olejów wysokosprawnych ... syntetycznych lub w częsci syntetycznych"
Jak kupiłem swoją audiczkę to miała zalany mineralny Mobil, śmigała od 4 lat na gazie, popychacze hydrauliczne hałasowały, a przebieg po dzień dzisiejszy jest wielką niewiadomą. Na liczniku 210 tys. w serwisówce ostatni wpis 280 tys. a rok później rzeczoznawca wpisał 480 tys. Zdecydowałem się zalać półsyntetyk Mobila. Byłem zdania "co jej nie dobije to jej nie zaszkodzi " Po tym zabiegu byłem mile zaskoczony - spalanie oleju znacznie spadło (z 0,6 do 0,2 litra na 1000 km) na pewno pomogły też wymiana uszczelki pod miską olejową i deklem zaworów, silnik lżej pracuje, ciśnienie oleju jest w normie (przy 90' C trzyma na obrotach 1,5 - 2,0 bara), popychacze dalej hałasują, ale do tego się już przyzwyczaiłem, a poza tym w środku tego nie słychać Tak więc jednym słowem polecam taką zmianę. Ja śmigam już pół roku i nie zauważyłem żadnych niepokojących objawów.
Też miałem minerał i zmieniłem na półsyntetyk teraz mam valvoline silnik ma nalatane około 370kkm i nie mam z nim najmniejszego problemu oprócz tego,że jest trochę brudny to tak jak przed wymianą brał 1,5 litra na 10 000km tak i teraz tyle bierze,osiągi się nie zmieniły. Teraz czeka mnie już druga wymiana.
- bieniek1984
- Forum Audi 80
- Posty: 446
- Rejestracja: 07 lip 2007, 14:49
- Lokalizacja: Elbląg
Ja tam smigam na Mobili 15w40 i myślę ze auto z takimi przebiegami raczej nie mają mega dobrej szczelności. Jak byłem u mechanika to sprawdzał w książce i też miał tam napisane że 1Z 15w40 więc myślę że ok będzie a wiadomo że zawsze jest gęstrzy niż syntetyk czy pół i do turbo powinno się stosować takie alej ale to już moje 2 auto z turbo i jezdzi spokojnie na mineralnym. A jak ktoś w rure nie daje po odpaleniu to myślę że będzie ok ale oczywiście to moje zdanie
- Niki20
- Forum Audi 80
- Posty: 6758
- Rejestracja: 03 gru 2008, 17:47
- Imię: Dominik
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Harta/Rzeszów
- Kontakt:
Wiele osób jeździ na półsyntetykach/syntetykach i nie mają problemów ze szczelnością.bieniek1984 pisze:Ja tam smigam na Mobili 15w40 i myślę ze auto z takimi przebiegami raczej nie mają mega dobrej szczelności.
Pamiętaj także o tym, że mineralny zostawia dużo więcej syfu w silniku oraz ma gorsze właściwości smarne...
- bieniek1984
- Forum Audi 80
- Posty: 446
- Rejestracja: 07 lip 2007, 14:49
- Lokalizacja: Elbląg
- bieniek1984
- Forum Audi 80
- Posty: 446
- Rejestracja: 07 lip 2007, 14:49
- Lokalizacja: Elbląg
Z tego co wiem to jak się zmieni na mineralny i jeździ na nim jakiś czas to już lepiej nie zmieniać na mineralny. Ogólnie to mam kolega co pracuje w hurtowni olei i mówił sam że dużych różnic nie ma między syntetykiem a mineralnym i ważne jest żeby wymieniać na czas. Wiadome jest że jak ktoś nie ma wycieków a jeździ na syntetyku to nie ma po co lać mineralnego.
- Niki20
- Forum Audi 80
- Posty: 6758
- Rejestracja: 03 gru 2008, 17:47
- Imię: Dominik
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Harta/Rzeszów
- Kontakt:
No w gęstości to jest spora różnica mimo wszystko Jeżeli robi się remont silnika to można spokojnie przechodzić z minerała na półsyntetyk.bieniek1984 pisze:dużych różnic nie ma między syntetykiem a mineralnym
Wiesz to wszystko zależy od kondycji Twojego silnika.limal19 pisze:to jestem ciekaw jak ja bym zalał pół syntetyk do swojego RU 75 KM jak on by to przyjoł i jakby sie zachowywał
- bieniek1984
- Forum Audi 80
- Posty: 446
- Rejestracja: 07 lip 2007, 14:49
- Lokalizacja: Elbląg
Niki20, No tak ale wiadomo że jak nie masz remontu silnika a półsynetyk jest rzadszy to moment silnik będzie się pocił lub powstaną wycieki (wiadomo wszystko jest uwaruNiki20, nkowane od kondycji silnika). Ale oczywiście tak jak mówisz, po remoncie tez bym zalał syntetyk lub półsyntetyk. Ja nie ryzykuje i zalewam mineralny.