Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.9 tdi 1z] Pasek alternatora

kamillomza
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 30
Rejestracja: 18 mar 2009, 19:28

[1.9 tdi 1z] Pasek alternatora

Post autor: kamillomza » 21 lis 2009, 17:58

Witam pękł mi dopiero ten grubszy pasek chyba wielorowkowy? Jak sie przybrac do jego zmiany ? da rade od góry ?

erger
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 19 lis 2008, 18:40
Lokalizacja: Białystok

Post autor: erger » 21 lis 2009, 19:22

Z góry to raczej trudno będzie . Problemem może być założenie paska na napinacz, który potrafi stawiać niezłe opory. Wielu kolegów z forum miało z tym trochę zabawy. Powodzenia i aby napinacz nie był zapieczony.

Awatar użytkownika
Spietyq
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 344
Rejestracja: 22 sty 2009, 18:56
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Tczew

Post autor: Spietyq » 21 lis 2009, 22:24

Proponuję wg opisu kolegi krzyżak2211. Do wymiany paska alternatora użyj pręta zbrojeniowego 50-60cm obojętnie jakiego każdy jest dość twardy, wygnij go wcześniej na końcu w taki lekki łuk i włóż go tu zablokuj o napinacz i śrubę od rolki, odegnij w prawo i pasek będzie tak poluzowany że praktycznie sam zejdzie bez użycia żadnych narzędzi. Tak samo przy zakładaniu.
https://audi80.pl/b4-1z-wymiana-pask ... t32283.htm

kamillomza
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 30
Rejestracja: 18 mar 2009, 19:28

Post autor: kamillomza » 22 lis 2009, 14:27

ale najpierw trzeba tamten od wspomagania zdjąć patrze , masz moze na jakims zdjeciu na zywo gdzie ten pret wsadzic ?

Awatar użytkownika
Spietyq
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 344
Rejestracja: 22 sty 2009, 18:56
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Tczew

Post autor: Spietyq » 22 lis 2009, 15:26

Tak najpierw musisz ściągnąć pasek klinowy z tym jest prosta sprawa. Popuszczasz pompę wspomagania odciągasz w stronę silnika i pasek schodzi. Odnośnie wielorowkowego niestety nie posiadam fotki, ale odpowiednio wygięty pręt musisz tak zainstalować, aby oparł się w taki sposób żeby odciągnąć ramię napinacza z rolką. Oby nie był zapieczony napinacz wtedy pozostaje go całego wyciągnąć poprzez wyciągniecie uchwytu alternatora i zobaczyć czy się nadaje do wymiany czy wystarczy przeczyścić zalać ropką, przesmarować itp...
Jak nie dasz rady zadryndaj 696857696

Awatar użytkownika
junglist
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 241
Rejestracja: 01 paź 2007, 03:06
Lokalizacja: Łódź

Post autor: junglist » 22 lis 2009, 17:33

napinacz z rolką najlepiej obejżeć organoleptycznie jak to się portusza,
a prent czy gruby śruokręt to sam bedziesz wiedział o co zaczepić... konstrukcja jest prosta...

u mnie zatarło się kółko na tym docisku i wesoło stopiło na ziemię...

wymieniłem je u elektryka w 10 min za pomocą:
- elektryka leżącego pod autem i wyginającego docisk śrubokrętem
- mnie naciągającego od góry pasek na docisk :D

u Ciebie dodatkowo trzeba zdjąć ten pasek od wspomagania
<ok> <ok> <ok>

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 22 lis 2009, 19:36

trzeba zdjąć pasek od wspomagania tak jak piszą koledzy a od góry bez problemu się zakłada ten wieloklinowy tylko weź sobie jakąś długą brechę by naciągnąć napinacz bo żadnym śróbokręcikiem lub czymś małym tego nie naciągniesz jeśli będzie miało mocne opory...wymiana rolki napinacza zajęła mi 20 minut z czego 10 minut zajęło naciąganie napinacza u ciebie trzeba będzie dodać parę minut na pasek od wspomagania...

kamillomza
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 30
Rejestracja: 18 mar 2009, 19:28

Post autor: kamillomza » 22 lis 2009, 22:17

tylko w którą strone ten napinacz giąć ?

Awatar użytkownika
junglist
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 241
Rejestracja: 01 paź 2007, 03:06
Lokalizacja: Łódź

Post autor: junglist » 22 lis 2009, 23:18

przeciwnie do kierunku w którym ma napinać pasek :D

kamillomza
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 30
Rejestracja: 18 mar 2009, 19:28

Post autor: kamillomza » 23 lis 2009, 09:48

ale chodzi o to by to rolkę naciągnąć ? bo ona wogule sie nie rusza

Awatar użytkownika
junglist
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 241
Rejestracja: 01 paź 2007, 03:06
Lokalizacja: Łódź

Post autor: junglist » 23 lis 2009, 10:12

kamillomza pisze:ale chodzi o to by to rolkę naciągnąć ? bo ona wogule sie nie rusza
Tak...
ralka powinna się odchylić... a mechanizm napinania ma silną sprężynę... albo się zapiekł...
wd-40 i próbuj dalej...

Awatar użytkownika
DYZIO
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1163
Rejestracja: 27 lis 2007, 23:39
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: DYZIO » 23 lis 2009, 10:29

A ja mam taką małą uwagę żeby bardzo nie meczyć się z tym zakładaniem wystarczy kupić pasek wieloklinowy o długości 900 u nas prawidłowo idzie 890 i bedzie mniej roboty i najlepiej przy tym napinaczu odkręcić śrubkę imbusową (od strony spężyny) co trzyma pręt od rolki napinajacej i wyciągnąć ten pręt i sobie nasmarować żeby lekko chodził <ok>

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 23 lis 2009, 15:42

kamillomza pisze:tylko w którą strone ten napinacz giąć ?
musisz nagiąć np brechę w prawo wtedy rolka pójdzie trochę na dół i założysz pasek...

jetta1911
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 179
Rejestracja: 27 wrz 2009, 11:13
Lokalizacja: Duczki

Post autor: jetta1911 » 25 lis 2009, 20:22

a nie lepiej by było zdjąć kapsel z rolki i kluczem 17 tam podjeść ????

tom1205
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 21
Rejestracja: 16 gru 2008, 14:14
Lokalizacja: skarżysko

Post autor: tom1205 » 08 sty 2010, 07:39

Witam.
Czy w aucie z klimatyzacją da radę samemu wymienić pasek wielorowkowy czy raczej u mechanika?przy wymianiae rozrzadu ponad 40tyś temu mechanik wymienił mi na troche dłuższy i teraz zaczął piszczeć na zimnym kupiłem preparat do smarowania pasków to jeszcze bardziej napierdziela .Droga może być wymiana tego paska ?
Pozdrawiam

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl