[1.9 tdi 1z] Pasek alternatora
-
- Forum Audi 80
- Posty: 30
- Rejestracja: 18 mar 2009, 19:28
[1.9 tdi 1z] Pasek alternatora
Witam pękł mi dopiero ten grubszy pasek chyba wielorowkowy? Jak sie przybrac do jego zmiany ? da rade od góry ?
- Spietyq
- Forum Audi 80
- Posty: 344
- Rejestracja: 22 sty 2009, 18:56
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Tczew
Proponuję wg opisu kolegi krzyżak2211. Do wymiany paska alternatora użyj pręta zbrojeniowego 50-60cm obojętnie jakiego każdy jest dość twardy, wygnij go wcześniej na końcu w taki lekki łuk i włóż go tu zablokuj o napinacz i śrubę od rolki, odegnij w prawo i pasek będzie tak poluzowany że praktycznie sam zejdzie bez użycia żadnych narzędzi. Tak samo przy zakładaniu.
https://audi80.pl/b4-1z-wymiana-pask ... t32283.htm
https://audi80.pl/b4-1z-wymiana-pask ... t32283.htm
-
- Forum Audi 80
- Posty: 30
- Rejestracja: 18 mar 2009, 19:28
- Spietyq
- Forum Audi 80
- Posty: 344
- Rejestracja: 22 sty 2009, 18:56
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Tczew
Tak najpierw musisz ściągnąć pasek klinowy z tym jest prosta sprawa. Popuszczasz pompę wspomagania odciągasz w stronę silnika i pasek schodzi. Odnośnie wielorowkowego niestety nie posiadam fotki, ale odpowiednio wygięty pręt musisz tak zainstalować, aby oparł się w taki sposób żeby odciągnąć ramię napinacza z rolką. Oby nie był zapieczony napinacz wtedy pozostaje go całego wyciągnąć poprzez wyciągniecie uchwytu alternatora i zobaczyć czy się nadaje do wymiany czy wystarczy przeczyścić zalać ropką, przesmarować itp...
Jak nie dasz rady zadryndaj 696857696
Jak nie dasz rady zadryndaj 696857696
napinacz z rolką najlepiej obejżeć organoleptycznie jak to się portusza,
a prent czy gruby śruokręt to sam bedziesz wiedział o co zaczepić... konstrukcja jest prosta...
u mnie zatarło się kółko na tym docisku i wesoło stopiło na ziemię...
wymieniłem je u elektryka w 10 min za pomocą:
- elektryka leżącego pod autem i wyginającego docisk śrubokrętem
- mnie naciągającego od góry pasek na docisk
u Ciebie dodatkowo trzeba zdjąć ten pasek od wspomagania
<ok> <ok> <ok>
a prent czy gruby śruokręt to sam bedziesz wiedział o co zaczepić... konstrukcja jest prosta...
u mnie zatarło się kółko na tym docisku i wesoło stopiło na ziemię...
wymieniłem je u elektryka w 10 min za pomocą:
- elektryka leżącego pod autem i wyginającego docisk śrubokrętem
- mnie naciągającego od góry pasek na docisk
u Ciebie dodatkowo trzeba zdjąć ten pasek od wspomagania
<ok> <ok> <ok>
- hudy
- Forum Audi 80
- Posty: 4865
- Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
- Imię: Robert
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Alwernia
- Kontakt:
trzeba zdjąć pasek od wspomagania tak jak piszą koledzy a od góry bez problemu się zakłada ten wieloklinowy tylko weź sobie jakąś długą brechę by naciągnąć napinacz bo żadnym śróbokręcikiem lub czymś małym tego nie naciągniesz jeśli będzie miało mocne opory...wymiana rolki napinacza zajęła mi 20 minut z czego 10 minut zajęło naciąganie napinacza u ciebie trzeba będzie dodać parę minut na pasek od wspomagania...
-
- Forum Audi 80
- Posty: 30
- Rejestracja: 18 mar 2009, 19:28
-
- Forum Audi 80
- Posty: 30
- Rejestracja: 18 mar 2009, 19:28
A ja mam taką małą uwagę żeby bardzo nie meczyć się z tym zakładaniem wystarczy kupić pasek wieloklinowy o długości 900 u nas prawidłowo idzie 890 i bedzie mniej roboty i najlepiej przy tym napinaczu odkręcić śrubkę imbusową (od strony spężyny) co trzyma pręt od rolki napinajacej i wyciągnąć ten pręt i sobie nasmarować żeby lekko chodził <ok>
Witam.
Czy w aucie z klimatyzacją da radę samemu wymienić pasek wielorowkowy czy raczej u mechanika?przy wymianiae rozrzadu ponad 40tyś temu mechanik wymienił mi na troche dłuższy i teraz zaczął piszczeć na zimnym kupiłem preparat do smarowania pasków to jeszcze bardziej napierdziela .Droga może być wymiana tego paska ?
Pozdrawiam
Czy w aucie z klimatyzacją da radę samemu wymienić pasek wielorowkowy czy raczej u mechanika?przy wymianiae rozrzadu ponad 40tyś temu mechanik wymienił mi na troche dłuższy i teraz zaczął piszczeć na zimnym kupiłem preparat do smarowania pasków to jeszcze bardziej napierdziela .Droga może być wymiana tego paska ?
Pozdrawiam