Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3] Regulator napięcia( stabilizator napięcia)

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
SoNiK__
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 67
Rejestracja: 06 lis 2009, 00:25

[B3] Regulator napięcia( stabilizator napięcia)

Post autor: SoNiK__ » 22 lis 2009, 15:22

Panowie potrzebuje konkretnych danych( elektrycy ,elektronicy mile widziani) <mikolaj>
A mianowicie jak sprawdzić Regulator napięcia na mierniku. Jakie powinny byc wyniki dla dobrego a jakie dla złego.

radzek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 20
Rejestracja: 21 lis 2009, 16:34
Lokalizacja: 3city
Kontakt:

Post autor: radzek » 22 lis 2009, 15:32

samego regulatora nei sprawdzisz domowym sposobem. Musial bys udac sie do elektryka, profesjonalny warsztat powinien miec specjalny miernik do sprawdzania regulatorow. Co do samego prady ladowania to powinno scylowac w garnicach 13,7-14,7v w zaleznosci od stopnia zurzycia akumulatora (im nizsza wartosc ladowania np 13,8 tym alternator podaje wiecej pradu do akumulatora)

Awatar użytkownika
SoNiK__
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 67
Rejestracja: 06 lis 2009, 00:25

Post autor: SoNiK__ » 22 lis 2009, 19:32

a ze zwykłym miernikiem nie mam co podchodzic?
Ostatnio zmieniony 26 lis 2009, 12:52 przez SoNiK__, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 23 lis 2009, 00:46

Można podejść ale trzeba wpiąć się w odpowiedni przewód. Znajdź na forum schemat podłączenia dodatkowych zegarów (stary typ). Zobacz pod jaki kolor trzeba podpiąć voltomierz, przewód ten znajduje się pod osłoną pod kierownicą (tą od przekaźników w kabinie pasażerskiej), bliżej sterowania nawiewami. Jest gruby i w połowie długości wchodzi do jakiejś wtyczki, trudno go nie znaleźć.
W tym kablu masz najlepsze napięcie dla całej sieci.

Awatar użytkownika
spiczi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2453
Rejestracja: 02 sty 2008, 14:48
Lokalizacja: RBR/RZ
Kontakt:

Post autor: spiczi » 23 lis 2009, 01:07

Kolego a co wogóle chcesz sprawdzić? Jak Ci ładuje alternator?

Awatar użytkownika
SoNiK__
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 67
Rejestracja: 06 lis 2009, 00:25

Post autor: SoNiK__ » 23 lis 2009, 13:59

Nie :-> dodatkowe zegary mi nie działają( temperatury nie pokazuje i nie pokazuje mi ilości paliwa) chce wykluczyć wszystkie mozliwosci , zeby nie kupować na " pałe" :-? a jak człowiek mądrzejszy to pózniej bedzie tylko lżej :-D

Awatar użytkownika
ziemor
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1456
Rejestracja: 12 paź 2007, 00:19
Lokalizacja: Bielsko

Re: [B3] Regulator napięcia( stabilizator napięcia)

Post autor: ziemor » 24 lis 2009, 15:32

SoNiK__ pisze:Panowie potrzebuje konkretnych danych( elektrycy ,elektronicy mile widziani) <mikolaj>
A mianowicie jak sprawdzić Regulator napięcia na mierniku. Jakie powinny byc wyniki dla dobrego a jakie dla złego.
Regulator ma trzymać napięcie najbliżej wartości 14,4 volta na akumulatorze
Najlepiej by nie przekraczało 14,4 volta bo przeładowanie akumulatora jest bardzo szkodliwe

tu masz link do podobnego tematu i jest tam filmik z testu regulatora
https://audi80.pl/-b3-80-20-16v-6a-p ... ht=#379477

Ja zapakowałem regulator HUCO 14,5 V- pomiary poniżej

Pomiary w mojej audioli :
Aku 65 Ah

silnik zimny:
14.51 - bez obciązenia
14.43 - z światłami mijania

silnik nagrzany :
14.11 - bez obciązenia
14.03 - z światłami mijania

Więc napięcie powyżej 14.4 jest tylko na początku co na pewno nie jest szkodliwe bo potem napięcie spada
Dodam że oznaką pełnego naładowania akumulatora jak go ładujemy w domu jest :
- stała nie wzrastająca wartość nap. ładowania ok 2.70 V na ogniwo t.j. 16,20 volt na aku
- stała nie wzrastająca gęstość elektrolitu (1,27 &#8211; 1,28 g/cm3)
- silne gazowanie elektrolitu przy płytach dodatnich i ujemnych

Ludzie dlaczego te regulatory nie są skompensowane temperaturowo ?
Nawet jak miałem ori Bosch'a to też takie zaniżenie było jak się silnik nagrzał :-(
Jak jest u Was z tymi napięciami ? jeśli Ktoś może to proszę zrobić pomiary i wkleić dane ( cztery pomiary )
Ostatnio zmieniony 24 lis 2009, 21:36 przez ziemor, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
SoNiK__
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 67
Rejestracja: 06 lis 2009, 00:25

Post autor: SoNiK__ » 26 lis 2009, 12:44

znalazłem instrukcje panowie jak zmierzyć czy stabilizator dziala. Jak wszystko gładko pójdzie to przedtsawie opis na forum :mrgreen:

[ Dodano: 2009-11-26, 18:09 ]
Więc tak. [B3] Regulator napięcia( stabilizator napięcia) czyli pająk w zegarach mierzymy:
-przewody mają być nalożone (żółty i niebieski).
-wyciągamy lekko zegary aby zrobić miejsce do mierzenia stabilizatora.
-włączamy zapłon
-między środkowe i lewe "łapki stabilizatora naapięcia(patrząc od tyłu- czyli nie od strony napisów)przyłączyć woltonierz.
-przyrząd powinien wskazać 9,75-10,25 V.
- gdy napięcie nie mieści sie w tym przedziale to stabilizator jest uszkodzony.
-najgorsze gdy nie ma w ogóle napięcia, wtedy cos sie dzieje z przewodem doprowadzającym.(w tym celu należy podłączyć środkow (masa) i prawe odnóża stabilizatora.Gdy wskaźnik nie pokazuje napięcia akumulatora to należy poszukać przerwy w przewodzie doprowadzającym.
zrobiłem to wszystko u siebie i teraz mam pewnośc na 100% ze stabilizator wyzionol ducha :mrgreen:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Przełączniki zespolone, zegary, stacyjka.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl