Panowie potrzebuje konkretnych danych( elektrycy ,elektronicy mile widziani) <mikolaj>
A mianowicie jak sprawdzić Regulator napięcia na mierniku. Jakie powinny byc wyniki dla dobrego a jakie dla złego.
[B3] Regulator napięcia( stabilizator napięcia)
samego regulatora nei sprawdzisz domowym sposobem. Musial bys udac sie do elektryka, profesjonalny warsztat powinien miec specjalny miernik do sprawdzania regulatorow. Co do samego prady ladowania to powinno scylowac w garnicach 13,7-14,7v w zaleznosci od stopnia zurzycia akumulatora (im nizsza wartosc ladowania np 13,8 tym alternator podaje wiecej pradu do akumulatora)
- trepek
- Forum Audi 80
- Posty: 5446
- Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
- Imię: Grzegorz
- Model: Inny
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.6 ABC+lpg
- Lokalizacja: Olkusz
Można podejść ale trzeba wpiąć się w odpowiedni przewód. Znajdź na forum schemat podłączenia dodatkowych zegarów (stary typ). Zobacz pod jaki kolor trzeba podpiąć voltomierz, przewód ten znajduje się pod osłoną pod kierownicą (tą od przekaźników w kabinie pasażerskiej), bliżej sterowania nawiewami. Jest gruby i w połowie długości wchodzi do jakiejś wtyczki, trudno go nie znaleźć.
W tym kablu masz najlepsze napięcie dla całej sieci.
W tym kablu masz najlepsze napięcie dla całej sieci.
Re: [B3] Regulator napięcia( stabilizator napięcia)
Regulator ma trzymać napięcie najbliżej wartości 14,4 volta na akumulatorzeSoNiK__ pisze:Panowie potrzebuje konkretnych danych( elektrycy ,elektronicy mile widziani) <mikolaj>
A mianowicie jak sprawdzić Regulator napięcia na mierniku. Jakie powinny byc wyniki dla dobrego a jakie dla złego.
Najlepiej by nie przekraczało 14,4 volta bo przeładowanie akumulatora jest bardzo szkodliwe
tu masz link do podobnego tematu i jest tam filmik z testu regulatora
https://audi80.pl/-b3-80-20-16v-6a-p ... ht=#379477
Ja zapakowałem regulator HUCO 14,5 V- pomiary poniżej
Pomiary w mojej audioli :
Aku 65 Ah
silnik zimny:
14.51 - bez obciązenia
14.43 - z światłami mijania
silnik nagrzany :
14.11 - bez obciązenia
14.03 - z światłami mijania
Więc napięcie powyżej 14.4 jest tylko na początku co na pewno nie jest szkodliwe bo potem napięcie spada
Dodam że oznaką pełnego naładowania akumulatora jak go ładujemy w domu jest :
- stała nie wzrastająca wartość nap. ładowania ok 2.70 V na ogniwo t.j. 16,20 volt na aku
- stała nie wzrastająca gęstość elektrolitu (1,27 – 1,28 g/cm3)
- silne gazowanie elektrolitu przy płytach dodatnich i ujemnych
Ludzie dlaczego te regulatory nie są skompensowane temperaturowo ?
Nawet jak miałem ori Bosch'a to też takie zaniżenie było jak się silnik nagrzał
Jak jest u Was z tymi napięciami ? jeśli Ktoś może to proszę zrobić pomiary i wkleić dane ( cztery pomiary )
Ostatnio zmieniony 24 lis 2009, 21:36 przez ziemor, łącznie zmieniany 1 raz.
znalazłem instrukcje panowie jak zmierzyć czy stabilizator dziala. Jak wszystko gładko pójdzie to przedtsawie opis na forum :mrgreen:
[ Dodano: 2009-11-26, 18:09 ]
Więc tak. [B3] Regulator napięcia( stabilizator napięcia) czyli pająk w zegarach mierzymy:
-przewody mają być nalożone (żółty i niebieski).
-wyciągamy lekko zegary aby zrobić miejsce do mierzenia stabilizatora.
-włączamy zapłon
-między środkowe i lewe "łapki stabilizatora naapięcia(patrząc od tyłu- czyli nie od strony napisów)przyłączyć woltonierz.
-przyrząd powinien wskazać 9,75-10,25 V.
- gdy napięcie nie mieści sie w tym przedziale to stabilizator jest uszkodzony.
-najgorsze gdy nie ma w ogóle napięcia, wtedy cos sie dzieje z przewodem doprowadzającym.(w tym celu należy podłączyć środkow (masa) i prawe odnóża stabilizatora.Gdy wskaźnik nie pokazuje napięcia akumulatora to należy poszukać przerwy w przewodzie doprowadzającym.
zrobiłem to wszystko u siebie i teraz mam pewnośc na 100% ze stabilizator wyzionol ducha :mrgreen:
[ Dodano: 2009-11-26, 18:09 ]
Więc tak. [B3] Regulator napięcia( stabilizator napięcia) czyli pająk w zegarach mierzymy:
-przewody mają być nalożone (żółty i niebieski).
-wyciągamy lekko zegary aby zrobić miejsce do mierzenia stabilizatora.
-włączamy zapłon
-między środkowe i lewe "łapki stabilizatora naapięcia(patrząc od tyłu- czyli nie od strony napisów)przyłączyć woltonierz.
-przyrząd powinien wskazać 9,75-10,25 V.
- gdy napięcie nie mieści sie w tym przedziale to stabilizator jest uszkodzony.
-najgorsze gdy nie ma w ogóle napięcia, wtedy cos sie dzieje z przewodem doprowadzającym.(w tym celu należy podłączyć środkow (masa) i prawe odnóża stabilizatora.Gdy wskaźnik nie pokazuje napięcia akumulatora to należy poszukać przerwy w przewodzie doprowadzającym.
zrobiłem to wszystko u siebie i teraz mam pewnośc na 100% ze stabilizator wyzionol ducha :mrgreen: