Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.9 AZZ] Temperatura, chłodzenie,ciśnienie, Pomocy :( AZZ

Awatar użytkownika
JanekAudi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 310
Rejestracja: 12 lis 2009, 19:23
Lokalizacja: Bydgoszcz / Sierpc

[1.9 AZZ] Temperatura, chłodzenie,ciśnienie, Pomocy :( AZZ

Post autor: JanekAudi » 27 lis 2009, 16:24

Witam mam problem, mianowicie hm od czego tu zacząć... ubywa mi płynu chłodniczego, w wężach robi sie duze ciśnienie są bardzo twarde ale gdy odkrece korek cisnienie ucieknie i nie wyrzuca mi płynu... czy w zbiorniczku czy w korku powinien byc jakis zaworek upustowy cisnienie czy cos ? ogrzewanie działa wysmienicie... i wentylatory mi sie nie wlanczają.. przy jakich temperaturach powinny sie włanczac ? u mnie jest 90 stopni i nic.. i odrazu zaczyna parowac wszystko i ucieka plyn zbiorniczkem u góry z pod korka.. Jakie są temperatury otwieraia termostatu i przy jakiej powinna sie właczyc chłodnica znaczy wentylatory..
Ostatnio zmieniony 27 lis 2009, 16:30 przez JanekAudi, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Kokolino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3371
Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
Imię: Radomir
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Kokolino » 27 lis 2009, 16:28

_uwaga

Awatar użytkownika
Bartek90
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 568
Rejestracja: 16 wrz 2009, 19:49
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Bartek90 » 27 lis 2009, 16:50

Wyłącznik termiczno czasowy włącza wentylator gdy temp cieczy chłodzącej waha się między 93 a 98 stopniami. A zatem sprawdź bezpiecznik wentylatora, czy wszystkie złącza prawidłowo siedzą i sam wyłącznik termiczny.

Awatar użytkownika
Niki20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6758
Rejestracja: 03 gru 2008, 17:47
Imię: Dominik
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Harta/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Niki20 » 27 lis 2009, 17:00

JanekAudi pisze:i wentylatory mi sie nie wlanczają.. przy jakich temperaturach powinny sie włanczac ?
Jeżeli temperatura silnika osiągnie wartość ok 93 st.
JanekAudi pisze:Jakie są temperatury otwieraia termostatu
87 stopni. ;-)
A temperatura Ci nie rośnie za bardzo?? Korek od zbiorniczka wyrównawczego ma odpowietrznik, może on jest zatkany... Spróbuj wymienić korek.

Awatar użytkownika
Bartek90
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 568
Rejestracja: 16 wrz 2009, 19:49
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Bartek90 » 27 lis 2009, 17:05

Jeżeli rzeczywiście płyn ci wytryskuje po odkręceniu i węże są bardzo twarde, to masz to samo co stało się w aucie mojego tatusia. Radzę żebyś raczej nie jeździł bo pompa może po prostu się delikatnie mówiąc zepsuć. Jemu wymieniali pompę, uszczelkę pod głowicą i tam jeszcze pare innych.

[ Dodano: 2009-11-27, 17:06 ]
A temperatura Ci nie rośnie za bardzo??
Powinna w takim wypadku.

[ Dodano: 2009-11-27, 17:08 ]
Korek od zbiorniczka wyrównawczego ma odpowietrznik, może on jest zatkany
Jeżeli płyn wytryskuje to nie wina korka.

Awatar użytkownika
junglist
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 241
Rejestracja: 01 paź 2007, 03:06
Lokalizacja: Łódź

Post autor: junglist » 27 lis 2009, 17:25

Bartek90 pisze:Korek od zbiorniczka wyrównawczego ma odpowietrznik
ale działa on jeśli korka nie dokręci sie na pałe....

korek powinien być dokręcony nie za mocno. U mnie jest tak, że krzyżyk wyprofilowany na nakrętce jest pod kątem 90stopni do szerokości i długości auta...

Awatar użytkownika
Bartek90
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 568
Rejestracja: 16 wrz 2009, 19:49
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Bartek90 » 27 lis 2009, 17:28

No ja nie mówię że nie działa :-) Ale to nie jest przyczyna tego co się u kolegi Janka dzieje

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 27 lis 2009, 17:58

Nie będę zakładał nowego tematu bo się nie opłaca tylko podepnę się do niego.
Ogrzewanie zaczyna mi działać do 10 min po nagrzaniu się silnika. Jak zacznie działać to jest piekarnik. Termostat się zawiesza? Tymczasowo jeżdżę na przewierconym korku, ponieważ zaworek nie puszczał ciśnienia i ułamało mi jeden krociec od chłodnicy i szkoda mówić. Ale jest to tymczasowo, aż nie wymienię chłodnicy na nową.

Awatar użytkownika
Bartek90
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 568
Rejestracja: 16 wrz 2009, 19:49
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Bartek90 » 27 lis 2009, 18:14

Możesz regulować temp?

jetta1911
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 179
Rejestracja: 27 wrz 2009, 11:13
Lokalizacja: Duczki

Post autor: jetta1911 » 27 lis 2009, 18:18

a jakom temperaturę osiąga pod czas jazdy?????
powiedz coś więcej o tym problemie

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 27 lis 2009, 18:26

Podczas jazdy 98*C (dwa wentyle na chłodnicy więc na więcej nie pozwolą), z górki na luzie schodzi do ~90-92*C, jak stoję w korku raczej normalnie się zachowuje, może ciutkę bardziej się grzeje silnik przez to, że układ chłodzenia nie trzyma ciśnienia.

Może to kwestia temperatury na zewnątrz, może to tego, że układ nie trzyma ciśnienia ale chyba wolniej się nagrzewa silnik.

Temperaturę mogę regulować pokrętłem.
Powiem Wam, że jak wczoraj wyłączyłem dmuchawy (pokrętło ustawione pomiędzy 1 biegiem a biegiem zerowym) poczułem taki delikatny jakby swąd. Może to nagrzewnica? Fakt, że gorące już wszystko było (silnik, nagrzewnica, ogrzewanie działało). Jak działają dmuchawy to tego nie czuć dlatego zdziwiłem się co to mogło być.

Awatar użytkownika
guzeek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 18 wrz 2007, 21:26
Lokalizacja: Chełm

Post autor: guzeek » 27 lis 2009, 18:49

Witam klubowiczów,
miałem założyć podobny post, ale podepnę się do tego. Mianowicie chciałem wiedzieć jakie temp. osiągacie na swoich AAZetach?
Ja u siebie mam zazwyczaj 88-90 st. W sytuacjach ekstremalnych lub w korkach latem łapię 92-94 i więcej nie (auto bez klimy). Raz zdarzyło mi się dojść do 97, ale to było wtedy, gdy chciałem sprawdzić, czy działa wentylator (lato, upał, na postoju i wysokie obr. silnika - wentylator się włączył przy 97 st.). A teraz ciekawostka: jak kupiłem auto to przez 2-3 miesiące jeździłem z temp. max. 78-80 st. (marzec-maj). Po wymianie oleju podskoczyła do ok. 90 i tak już zostało niezależnie od pory roku. Jak jest u was?
Co do tematu JankaAudi, to wydaje mi się, że to wina korka od zbiorniczka płynu.

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 27 lis 2009, 19:38

Teraz masz dobre tempretatury, wcześniej miałeś dziwnie niskie.

Awatar użytkownika
Niki20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6758
Rejestracja: 03 gru 2008, 17:47
Imię: Dominik
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Harta/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Niki20 » 27 lis 2009, 19:59

trepek, prawdopodobnie termostat Ci się wiesz i dlatego tak się dzieje...
guzeek pisze:Po wymianie oleju podskoczyła do ok. 90
No ciekawe... :roll: ;-)

Awatar użytkownika
JanekAudi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 310
Rejestracja: 12 lis 2009, 19:23
Lokalizacja: Bydgoszcz / Sierpc

Post autor: JanekAudi » 27 lis 2009, 21:34

A wiec tak... samochod sie nie przegrzewa... on nie osiaga wiecej jak 90 stopni.. Lub wskażnik żle wskazuje... płyn nie wylatuje mi cały czas tylko jest taki motyw jakby ten korek był zapchany czy cos bo, robi sie cisnienie odkrecam korek to automatycznie płyn wylatuje ale nie duzo, tylko tyle co te cisnienie sie uspokoi, a jezdzilem przez pół godziny bez korka i wszystko dobrze, tylko czemu nie idzie temperatura powyzej 90 stopni ? eh jakos to pomieszałem wszystko ale mam nadzieje ze wiecie co mam na mysli

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TD”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl