[b4 2.6 ABC] Modyfikacja - Turbo z 2.7TT
Tak na logike to mogło by się to udać - jedna mniejsza i jedna większa, mała by dobijała większą i pompowała od dołu a duża na większych obrotach, mozna by było pozbyć się turbo-dziury. Jak to by wygladało w praktyce nie mam pojęcia - tylko takie moje gdybanie.
foto podgladowe
http://www.dieselplace.com/forum/uploads/twin_turbo.jpg
foto podgladowe
http://www.dieselplace.com/forum/uploads/twin_turbo.jpg
Myślę że taniej i prościej niż swap 2,7 biturbo wyjdzie założenie kompresora do V6, np. Motodyne lub PES mają gotowe zestawy do tych silników. http://www.motodyne.com/frames/12vsc.html
ok a ile by to dało plus mocy więcej? tak na oko?Cichy pisze:Tak na logike to mogło by się to udać - jedna mniejsza i jedna większa, mała by dobijała większą i pompowała od dołu a duża na większych obrotach, mozna by było pozbyć się turbo-dziury. Jak to by wygladało w praktyce nie mam pojęcia - tylko takie moje gdybanie.
foto podgladowe
http://www.dieselplace.com/forum/uploads/twin_turbo.jpg
szukam sposobu na podniesienie znacznie mocy silnika, wysokospręź to juz łatwiej mniej przeróbek.
może jakieś inne ustawienie turba?
turbo nie jest drogie 500zł na allegro naj tańsze do audi
http://allegro.pl/item828355037_turbosprezarka_regeneracja_audi_bmw_vw_renault_itp.html
http://allegro.pl/item828652857_turbosprezarka_audi_80_a4_a6_a8.html
z takiego ułożenia jak pokazałeś to wynikało by że jedna bierze powietrze z drugiej,
1.nasuwa mi sie pytanie czy to nie aby jest gorzej gdyż jedna bierze powietrze od drugiej z czego mniej niżeli dwie swobodnie?
2.a może taki sposób jedna mechaniczna a druga na spaliny napęd?
3.(4-turbo) jeżeli 4 cylindry to dało by się wstawić aby dmuchała jedna do jednego cylindra, duże przeróbki musiałyby być w silniku (jakie)?
4.czy do każdego plus turba więcej musi być osobny interkuler, tzn każde turbo ma mieć swój interkuler??
mówimy cały czas o 1,9TDi
-
- Forum Audi 80
- Posty: 172
- Rejestracja: 23 lip 2007, 19:11
na tej aukcji oferuja regeneracje (usluge), a nie turbosprezarke -.-kejsej pisze: turbo nie jest drogie 500zł na allegro naj tańsze do audi
http://allegro.pl/item828355037_turbosp ... t_itp.html
odposc sobie ...
dobra kij tam cene walić, chodzi o wiedze a napewno wykorzystam ja u siebie
ja znalazłem cos takiego
http://blogsilnika.blogspot.com/2009_09_01_archive.html
info ogólne
może macie coś lepszego. dobre by było jak jedna sprzeżarka ma swoje cylindry tylko że jak schemat taki będzie wyglądał. opowiedzcie mi na tamte pytania drodzy fachowcy
[ Dodano: 2009-12-03, 10:12 ]
jaki sposób ustawiecia czy tez połączenia turbospręzanek dałby najbardziej optymalne skutki poprawy osiągów silnika.
jaka sprężarka by działała już przy 1000 obrotów i do jakiej max mocy była by wydajna?
[ Dodano: 2009-12-03, 10:14 ]
mam zamiar kupić i kupie turbo kolejne do 1,9tdi . dlatego pytam aby to wykorzystać a nie poto by zawracać komuś czas
[ Dodano: 2009-12-03, 10:15 ]
jakie byście polecali turbo ?
ja znalazłem cos takiego
http://blogsilnika.blogspot.com/2009_09_01_archive.html
info ogólne
może macie coś lepszego. dobre by było jak jedna sprzeżarka ma swoje cylindry tylko że jak schemat taki będzie wyglądał. opowiedzcie mi na tamte pytania drodzy fachowcy
[ Dodano: 2009-12-03, 10:12 ]
jaki sposób ustawiecia czy tez połączenia turbospręzanek dałby najbardziej optymalne skutki poprawy osiągów silnika.
jaka sprężarka by działała już przy 1000 obrotów i do jakiej max mocy była by wydajna?
[ Dodano: 2009-12-03, 10:14 ]
mam zamiar kupić i kupie turbo kolejne do 1,9tdi . dlatego pytam aby to wykorzystać a nie poto by zawracać komuś czas
[ Dodano: 2009-12-03, 10:15 ]
jakie byście polecali turbo ?
Powiem Ci tak ten projekt powinien wyladowac w dziale "swapy bez przyszlosci" lub cos w ten desen. Z tego co wyczytalem chcesz sie bawic z silnikiem 1.9TDi czy moze z tym co masz pod Avatarem AAD? 1.9TDi silnikow troche jest. W B4 montowali 1Z oraz AFN odpowiednio 90km oraz 110km. AFN rozni sie tym ze ma wieksze wtryski no i turbine o zmiennej geometrii lopatek.
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... sc&start=0
Koles wsadzal do 2.0 115km turbo wlasnie z 1.9TDi i bylo za malo, wniosek jeden po przeczytaniu czesci tematu. Turbo z Diesla ma za mala wydajnosc aby efektywnie pracowalo z benzyniakiem. Dorwij Turbo z jakiegos benzyniaka i wtedy sie baw dalej. Polecalbym Ci turbo z 1.8T ale najlepiej z jakiejsc rozbitej S3. Reasumujac turbo z klekota nie nadaje sie do benzyniaka, ludzie czesto je pakuja myslac ze kosmiczna moc wyciagna. A robia to tylko temu ze to turbo jest latwiej dostepne, bo wyciagna z jakiegos iveca czy paska.
Moim zdaniem bez sensu jesli mialo by to miec jakis efekt to ludzie by to stosowali, dlatego ze jeden gar nie wytworzy Ci ciaglego pedu spalin potrzebnego do napedzenia turbiny.kejsej pisze:może macie coś lepszego. dobre by było jak jedna sprzeżarka ma swoje cylindry tylko że jak schemat taki będzie wyglądał. opowiedzcie mi na tamte pytania drodzy fachowcy
Najlepiej jedna ale jesli masz silnik o duzej pojemnosci taniej jest dac dwa turba mniejsze niz jedno wieksze, mowa tu o silniku BiTurbo.kejsej pisze:jaki sposób ustawiecia czy tez połączenia turbospręzanek dałby najbardziej optymalne skutki poprawy osiągów silnika.
Opowiedz, zadna nie bedzie dzialac od 1000 obrotow, patrz co napisalem wyzej, spaliny musza miec odpowiednia predkosc, dlatego turbo "ciagnie" najnizej od 1700-1800 obr.jaka sprężarka by działała już przy 1000 obrotów i do jakiej max mocy była by wydajna?
poczytaj sobie temat na vwgolf.pl odzaluj chwile czasu, zarejestruj sie i poczytaj.kejsej pisze:mam zamiar kupić i kupie turbo kolejne do 1,9tdi . dlatego pytam aby to wykorzystać a nie poto by zawracać komuś czas
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... sc&start=0
Koles wsadzal do 2.0 115km turbo wlasnie z 1.9TDi i bylo za malo, wniosek jeden po przeczytaniu czesci tematu. Turbo z Diesla ma za mala wydajnosc aby efektywnie pracowalo z benzyniakiem. Dorwij Turbo z jakiegos benzyniaka i wtedy sie baw dalej. Polecalbym Ci turbo z 1.8T ale najlepiej z jakiejsc rozbitej S3. Reasumujac turbo z klekota nie nadaje sie do benzyniaka, ludzie czesto je pakuja myslac ze kosmiczna moc wyciagna. A robia to tylko temu ze to turbo jest latwiej dostepne, bo wyciagna z jakiegos iveca czy paska.
jak chcesz miec doładowanie od 1000obr/min to kup sobie najpier kute korby i tłoki (gdzies z 6000zł) wtryski, turbiny, kompa co to obsłuży. inaczej to w jeden dzien wysadzisz ten silnik. masz jakies podstawy teoretyczne chociaz żeby sie za to zabierac? kup sobie jakąś książke o silnikach turbo poczytaj i nie będzie takich pytan jak są...nie zrozum mnie źle, nic do ciebie nie mam, ale taka dyskusja jest dziwna...stac cie na to na pewno?
Przerobka kolektora wydechowego pod jedna turbine to koszt ok 1500. Bo fabrycznego zeliwnego nie ma co przerabiac, szkoda kasy. Wyspawac nalezy z nierdzewki aby byl to kolektor rurowy. Tak jak mowi przedmowca, jest wiele madrych ksiazek z ktorych dowiesz sie duzo wiecej niz na niejednym forum. Na forach nie znajdziesz super fachowca, bo im szkoda czasu na dyskusje na takie tematy jak te. A Ty bys chcial aby tu Ci wszyscy sprzedali gotowy przepis. Poszukaj po necie pozbieraj informacje, poczytaj pare ksiazek. Dopiero wtedy zrob kosztorys, zobaczysz ile tak naprawde kasy w to idzie. I naprawde nie warto isc po najnizszej lini oporu (czytaj tanie czesci). Zerknij chocby tu:
http://www.bookmaster.pl/ksiazka/86483.xhtml niby ksiazka troche kosztuje ale jesli przyjdzie co do czego to docenisz ta lekture.
Pamietam byl kiedys artykul o gosciu ktory bawil sie z Oplem Corsa B. Chcial zrobic dobry, mocny, wolnossacy silnik. Pytal po forach szukal w internecie, ale jedynie gdzie znalazl konretne informacje to wlasnie ksiazki. Pare wzorow, aby dokladnie wyliczyc pojemnosc komory spalania w glowicy. Wyliczyc stopien sprezania tym samym.
http://www.bookmaster.pl/ksiazka/86483.xhtml niby ksiazka troche kosztuje ale jesli przyjdzie co do czego to docenisz ta lekture.
Pamietam byl kiedys artykul o gosciu ktory bawil sie z Oplem Corsa B. Chcial zrobic dobry, mocny, wolnossacy silnik. Pytal po forach szukal w internecie, ale jedynie gdzie znalazl konretne informacje to wlasnie ksiazki. Pare wzorow, aby dokladnie wyliczyc pojemnosc komory spalania w glowicy. Wyliczyc stopien sprezania tym samym.
Żeliwo, dlatego, że zacznie pękać, nawet, jeśli pospawie to najlepszy specjalista, który podczas spawania będzie podgrzewał materiał....
Żeliwne to tylko ori pod dane TURBO, dużo ludzi jest z nich zadowolony.
flgmnft gdzie spawają kolektory rurowe za 1500zł, mowa o customowych, pod dane auto, nie wynalazki z Chin.
Ogólnie mówiąc, flgmnft ma racje.
Żeliwne to tylko ori pod dane TURBO, dużo ludzi jest z nich zadowolony.
flgmnft gdzie spawają kolektory rurowe za 1500zł, mowa o customowych, pod dane auto, nie wynalazki z Chin.
Ogólnie mówiąc, flgmnft ma racje.
Hmm o tych za 1500 to tak szczerze mowiac slyszalem od takiego typa ktory pracuje razem z Gosciem na ktorego wolaja GTO, robil pare samochodow z rodziny VW i Audi, m.in golfa mk2 srebrnego z 1.8T wystrojony na ok 300km, robili takze mk1 (czerwone) z tym samym silnikiem. Kiedys przy rozmowie wyszlo ze na uturbienie silnika trzeba ok 8000-10000pln. Koles jest podobno znany na slasku Bo za same kolektory trzeba dac ok 1500 za sztuke. Tak lekka reka rzucone. Ale mysle ze jakbys dal spawaczowi kolektor oryginal na wzor to by dospawal takze z mocowaniem na turbo. Szukalem teraz kontaktu bo mieli kiedys strone zalozona, ale znalezc nie moge.
flgmnft pisze:Powiem Ci tak ten projekt powinien wyladowac w dziale "swapy bez przyszlosci" lub cos w ten desen. Z tego co wyczytalem chcesz sie bawic z silnikiem 1.9TDi czy moze z tym co masz pod Avatarem AAD? 1.9TDi silnikow troche jest. W B4 montowali 1Z oraz AFN odpowiednio 90km oraz 110km. AFN rozni sie tym ze ma wieksze wtryski no i turbine o zmiennej geometrii lopatek.Moim zdaniem bez sensu jesli mialo by to miec jakis efekt to ludzie by to stosowali, dlatego ze jeden gar nie wytworzy Ci ciaglego pedu spalin potrzebnego do napedzenia turbiny.kejsej pisze:może macie coś lepszego. dobre by było jak jedna sprzeżarka ma swoje cylindry tylko że jak schemat taki będzie wyglądał. opowiedzcie mi na tamte pytania drodzy fachowcyNajlepiej jedna ale jesli masz silnik o duzej pojemnosci taniej jest dac dwa turba mniejsze niz jedno wieksze, mowa tu o silniku BiTurbo.kejsej pisze:jaki sposób ustawiecia czy tez połączenia turbospręzanek dałby najbardziej optymalne skutki poprawy osiągów silnika.Opowiedz, zadna nie bedzie dzialac od 1000 obrotow, patrz co napisalem wyzej, spaliny musza miec odpowiednia predkosc, dlatego turbo "ciagnie" najnizej od 1700-1800 obr.jaka sprężarka by działała już przy 1000 obrotów i do jakiej max mocy była by wydajna?poczytaj sobie temat na vwgolf.pl odzaluj chwile czasu, zarejestruj sie i poczytaj.kejsej pisze:mam zamiar kupić i kupie turbo kolejne do 1,9tdi . dlatego pytam aby to wykorzystać a nie poto by zawracać komuś czas
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... sc&start=0
Koles wsadzal do 2.0 115km turbo wlasnie z 1.9TDi i bylo za malo, wniosek jeden po przeczytaniu czesci tematu. Turbo z Diesla ma za mala wydajnosc aby efektywnie pracowalo z benzyniakiem. Dorwij Turbo z jakiegos benzyniaka i wtedy sie baw dalej. Polecalbym Ci turbo z 1.8T ale najlepiej z jakiejsc rozbitej S3. Reasumujac turbo z klekota nie nadaje sie do benzyniaka, ludzie czesto je pakuja myslac ze kosmiczna moc wyciagna. A robia to tylko temu ze to turbo jest latwiej dostepne, bo wyciagna z jakiegos iveca czy paska.
mam zamiar bawić się napewno 1,9Tdi a z koniami i modelem silnika to jeszcze nie wiem bo jestem w trakcie szukania i kupienia Audi b4 1.9TDi może 2,0TDi to już sie zobaczy
dlaczego chce montować? mam zamiar zmnieszyć sporo spalanie gdż robie dziennie ok.160km z czego 25km po mieście a reszta trasa. a dokladanie turb ma sens ze spalaniem
bo przecież sporo zmnieszy spalanie zwiększajac mieszankę w tlen.
mysle nad czyms takim.(patrz obrazek)
możliwosci:
1. pierwsze turbo zwyczajne jakie jest od razu w TDi drugie małe.
2. oba takie same(seryjne z audi)
kolejny pomysl:
zy da się aby były 2 seryjne zwykle jak z audi i wszystkie maja swoje wloty i wloty powietrza nie zależne od siebie.
podlaczenie pod wydech 2 duze potem male turb
[ Dodano: 2009-12-08, 00:05 ]
co sądzicie o czymś takim czy zadziałało by to?
a jeśli by zadziałało to czy zorpierniczy silnik ? tylko że w benzybe w 2l AAD?
podłączone by było do korby np. alternatora
to taka mini domowa turbosprężarka raczej nadmuch o tak nazwijmy nadmuch spręzający powietrze. i tak ile by to dało barów 0,3?
prosze o komentarz.
Wiesz co to kompresor srubowy? Czytaj sprezarka mechaniczna. Chlopie nie kombinuj z tymi sprezakrami, jesli ludzie tego nie stosuja tzn ze nie zda to egzaminu. A na pewno nie jestes jakims innowatorem, bo ten pomysl na pewno wpadl do glowu juz nie jednemu zapalonemu tuningowcowi, ktory mialby kase i czas aby to wprowadzic w zycie. Ale tego nie zrobil z oczywistego wzgledu, nie oplaca sie. Po za tym ciezko jest zestroic jedno turbo a co dopiero dwa polaczone w szereg. Zauwaz ze w silnikach TDi powyzej 105 km kazda turbina ma zmienna geometrie lopatek. Jak tym chcesz sterowac? Odpusc sobie, nie zrobisz nic dobrego z tym klekotem. Lepiej po prostu wymien turbo na wieksze i odpowiedni program w dobrej firmie zrob.
Odnosnie Twojego pomyslu z wentylatorkiem
tu masz http://www.turbodyne.com/index.php?opti ... &Itemid=12 tzw E-turbo
A lepiej kup sobie kompresor z Silnika PG (czytaj G60), oddaj do regeneracji i jego zamontuj. Powinien Ci dac nawet 1 bar. A najlepiej to odpusc sobie. Odemnie tyle, szkoda moich wypocin, a ten projekt i tak do skutku nie dojdzie.
Odnosnie Twojego pomyslu z wentylatorkiem
tu masz http://www.turbodyne.com/index.php?opti ... &Itemid=12 tzw E-turbo
A lepiej kup sobie kompresor z Silnika PG (czytaj G60), oddaj do regeneracji i jego zamontuj. Powinien Ci dac nawet 1 bar. A najlepiej to odpusc sobie. Odemnie tyle, szkoda moich wypocin, a ten projekt i tak do skutku nie dojdzie.