[B4 1.9 td AAZ] Problem z odpalaniem na ciepłym silniku
[80 B4 1.9TD AAZ] Probemy przy gorącym silniku
Witam
Mam problem otóż...gdy odpalam autko np rano kiedy to silnik jest zimny odpala bardzo dobrze i wszystko dziala prawidlowo silnik jest dynamiczny i wogole wszystko OK..lecz gdy sie nagrzeje do okolo 90 stopni (na zegarze) zaczynaja sie klopoty. silnik nie chce odpalac i jest mniej dynamiczny i słabnie.
Olej i filtry wymienione byly okolo 10 miesiecy temu, leje tylko rope, akumulator dobry, swiece wymienione okolo pol roku temu.nabite ma cos okolo 250tys ale to chyba nie w tym problem..
Jaka moze byc przyczyna?
Mam problem otóż...gdy odpalam autko np rano kiedy to silnik jest zimny odpala bardzo dobrze i wszystko dziala prawidlowo silnik jest dynamiczny i wogole wszystko OK..lecz gdy sie nagrzeje do okolo 90 stopni (na zegarze) zaczynaja sie klopoty. silnik nie chce odpalac i jest mniej dynamiczny i słabnie.
Olej i filtry wymienione byly okolo 10 miesiecy temu, leje tylko rope, akumulator dobry, swiece wymienione okolo pol roku temu.nabite ma cos okolo 250tys ale to chyba nie w tym problem..
Jaka moze byc przyczyna?
Ostatnio zmieniony 23 maja 2007, 10:08 przez adidoom, łącznie zmieniany 1 raz.
TD czyli wtrysk mechaniczny na pompie rotacyjnej [AAZ]
nie spotkałem się z tym jeszcze, ale powiedz jak tam spalanie? być może problem lezy po stronie pompy wtryskowej, może być ustawiona np za duża dawka paliwa rozruchowa, gdy jest zimny - pali dobrze, gdy jest ciepły dawka jest paliwa i się dławi, traci na mocy itp
niestety chyba więcej nie pomogę
nie spotkałem się z tym jeszcze, ale powiedz jak tam spalanie? być może problem lezy po stronie pompy wtryskowej, może być ustawiona np za duża dawka paliwa rozruchowa, gdy jest zimny - pali dobrze, gdy jest ciepły dawka jest paliwa i się dławi, traci na mocy itp
niestety chyba więcej nie pomogę
nie chce prorokować
wina leży po stronie układu zasilania raczej na pewno ale co bym sprawdził na poczatek to kąt wtrysku i fazy rozrządu.
[ Dodano: 2007-05-22, 22:45 ]
[ Dodano: 2007-05-22, 22:45 ]
to nie benzyniak mistrzu :lol: , paliwem diesla nie zdławisz co najwyżej rozkręcisz, bo to jest istota pracy diesla, reguluje sie ilość paliwa a nie mieszanki paliwowo-powietrznejcobra pisze:może być ustawiona np za duża dawka paliwa rozruchowa, gdy jest zimny - pali dobrze, gdy jest ciepły dawka jest paliwa i się dławi, traci na mocy itp
Re: nie chce prorokować
to ciekawe kolego... miałeś diesla że tak mówisz, czy przeczytałeś to gdzieś...McGiver pisze:wina leży po stronie układu zasilania raczej na pewno ale co bym sprawdził na poczatek to kąt wtrysku i fazy rozrządu.
[ Dodano: 2007-05-22, 22:45 ]to nie benzyniak mistrzu :lol: , paliwem diesla nie zdławisz co najwyżej rozkręcisz, bo to jest istota pracy diesla, reguluje sie ilość paliwa a nie mieszanki paliwowo-powietrznejcobra pisze:może być ustawiona np za duża dawka paliwa rozruchowa, gdy jest zimny - pali dobrze, gdy jest ciepły dawka jest paliwa i się dławi, traci na mocy itp
powiedz jeszcze co znaczy że wina lezy po stronie układu zasilania???
jeśli ustawisz za dużą dawkę paliwa to niestety, wzrośnie Ci spalanie a spadnie moc... żadna filozofia
Adidoom, Ty nie zdiagnozujesz autka vagiem bo AAZ nie obsługuje tego typu zabiegów, nie ma kompa, nie ma pod co podłączyć vaga
jakbyś pytał to jestem mechanikiem i sie grzebie w dieslach od 11 lat a pracowałem nawet na stole pomiarowym do pomp i sądzę że troszkę się znam. W dieslu jeśli jest za duża dawka paliwa to będzie tuman czarny z wydechu i to zniego jest ta za wysoka temperatura. A co znaczy wina układu zasilania??????........ mniejwiecej tyle co: zły kąt wtrysku, rozregulowana pompa, wypracowaniem głowiczki pompy wtryskowej, spadek wydatku sekcji głównej pompy wtryskowej na skutek zmian temperatury spowodowane zużyciem się części roboczych-wysokociśnieniowych pompy, podwieszanie zaworka zwrotnego w pompie, uszkodzenie regulatora odśrodkowego, złe ustawienie ciśnienia otwarcia wtryskiwaczy, itp itd. diesel ciężko palący na ciepło to może być niezłą zagwozdka. Generalnie pierwsza rzeczą jaką sie powinno sprawdzić to czy układ sie nie zapowietrza na ciepło, m.in. po to są te przezroczyste rurki z filtra i do filtra paliwa. Możliwości jest sporo.cobra pisze:to ciekawe kolego... miałeś diesla że tak mówisz, czy przeczytałeś to gdzieś...
dobra, zwracam honor... ale mogę Cię zapewnić że przy nadmiernej dawce, motorek będzie słabł i to chyba tutaj mi przyznasz rację... a skoro kolega pisze o nieco podwyższonym spalaniu 7-8 to winy szukałbym najpier w rozregulowanej pompie, głównie w dawce. Co do kąta wtrysku to mam pewne wątpliwości czy ma wieksze znaczenie na pracę ciepłego silnika
jeśli fazy rozrządu są rozjechane to bedzie to miało ogromne znaczenie, ja stawiam na za późny kąt wtrysku i złe fazy rozrządu. tfu tfu wypluć i odstukać ciekawe co sie dzieje na dolnym kole rozrzadu pod spodem?????cobra pisze:Co do kąta wtrysku to mam pewne wątpliwości czy ma wieksze znaczenie na pracę ciepłego silnika
_________________
[ Dodano: 2007-05-23, 00:04 ]
no niestety nie przyznam bo............ jeśli zwiększysz dawkę to zwiększysz automatycznie obroty silnika czyli dokładnie to samo co byś wcisną pedał gazu :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: jeszcze raz powtarzam cały czas mówimy o dieslu a nie o beznyniaku, a te silniki mają trochę inne zasady i warunki pracy a tylko idea końcowa jest ta samacobra pisze:ale mogę Cię zapewnić że przy nadmiernej dawce, motorek będzie słabł i to chyba tutaj mi przyznasz rację...
[B4 1.9 td AAZ] Problem z odpalaniem na ciepłym silniku
Może miał ktoś podobny problem. autko na zimnym silniku pali bez problemu a gdy się zagrzeje muszę parę razy pokręcić zanim odpali. może jest zły kąt wtrysku?
a mogę w jakiś sposób sam sprawdzić kąt wtrysku i jak sie go ustawia w moim aucie
Witam
do sprawdzenia kąta wyprzedzenia wtrysku potrzebny jest stroboskop do diesela lub czujnik zegarowy z odpowiednią końcówką ,ale nawet suwmiarką elektroniczną można to zrobić i będzie w granicach błędu. Dla Twojego silnika początek tłoczenia powinien się zawierać wgranicach: 0,83-0,97 mm a ustawia się przez obrót pompy przy wsporniku, ale przed ustawianiem radziłbym zajrzeć do fachowej literatury (jest w dziale dowland) bo możesz narobić więcej szkody niż pożytku a czynności jest zbyt wiele żeby o nich tutaj pisać. Natomiast jeżeli chodzi o ciężkie zapalanie na ciepłym silniku, to zajrzyj do posta którego pisałem parę dni temu.
pozdro
Witam
do sprawdzenia kąta wyprzedzenia wtrysku potrzebny jest stroboskop do diesela lub czujnik zegarowy z odpowiednią końcówką ,ale nawet suwmiarką elektroniczną można to zrobić i będzie w granicach błędu. Dla Twojego silnika początek tłoczenia powinien się zawierać wgranicach: 0,83-0,97 mm a ustawia się przez obrót pompy przy wsporniku, ale przed ustawianiem radziłbym zajrzeć do fachowej literatury (jest w dziale dowland) bo możesz narobić więcej szkody niż pożytku a czynności jest zbyt wiele żeby o nich tutaj pisać. Natomiast jeżeli chodzi o ciężkie zapalanie na ciepłym silniku, to zajrzyj do posta którego pisałem parę dni temu.
pozdro