Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9 td AAZ] Problem z odpalaniem na ciepłym silniku

ODPOWIEDZ
adidoom

[80 B4 1.9TD AAZ] Probemy przy gorącym silniku

Post autor: adidoom » 22 maja 2007, 20:46

Witam
Mam problem otóż...gdy odpalam autko np rano kiedy to silnik jest zimny odpala bardzo dobrze i wszystko dziala prawidlowo silnik jest dynamiczny i wogole wszystko OK..lecz gdy sie nagrzeje do okolo 90 stopni (na zegarze) zaczynaja sie klopoty. silnik nie chce odpalac i jest mniej dynamiczny i słabnie.
Olej i filtry wymienione byly okolo 10 miesiecy temu, leje tylko rope, akumulator dobry, swiece wymienione okolo pol roku temu.nabite ma cos okolo 250tys ale to chyba nie w tym problem..
Jaka moze byc przyczyna?
Ostatnio zmieniony 23 maja 2007, 10:08 przez adidoom, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Vision
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 992
Rejestracja: 18 kwie 2007, 05:41
Lokalizacja: warszawa

Post autor: Vision » 22 maja 2007, 21:00

jaki to model czy bezpośredni wtrysk to można sprawdzić przez Vag a przyczyny to; brak odpowietrzenia silnika,zapowietrzenie,wtryskiwacz,rozpylacz,źle ustawiona pompa,

[ Dodano: 2007-05-22, 21:02 ]
zbiornika nie silnika

Awatar użytkownika
cobra
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2112
Rejestracja: 22 lis 2006, 22:39
Lokalizacja: Lublin

Post autor: cobra » 22 maja 2007, 21:50

TD czyli wtrysk mechaniczny na pompie rotacyjnej [AAZ]
nie spotkałem się z tym jeszcze, ale powiedz jak tam spalanie? być może problem lezy po stronie pompy wtryskowej, może być ustawiona np za duża dawka paliwa rozruchowa, gdy jest zimny - pali dobrze, gdy jest ciepły dawka jest paliwa i się dławi, traci na mocy itp

niestety chyba więcej nie pomogę

adidoom

Post autor: adidoom » 22 maja 2007, 22:18

cobra ma racje jest to AAZ dokladnie nie wiem o co wam chodzi ze spalaniem ale na 100km pali okolo 7-8 litrow ON.

aha jesli chodzi o to co i jak zdiagnozowac to prosze o porady krok po kroku poniewaz jest to moj pierwszy samochod i ciagle go poznaje :) pzdr

Awatar użytkownika
McGiver
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 48
Rejestracja: 16 maja 2007, 10:04
Lokalizacja: Białystok

nie chce prorokować

Post autor: McGiver » 22 maja 2007, 22:43

wina leży po stronie układu zasilania raczej na pewno ale co bym sprawdził na poczatek to kąt wtrysku i fazy rozrządu.

[ Dodano: 2007-05-22, 22:45 ]
cobra pisze:może być ustawiona np za duża dawka paliwa rozruchowa, gdy jest zimny - pali dobrze, gdy jest ciepły dawka jest paliwa i się dławi, traci na mocy itp
to nie benzyniak mistrzu :lol: , paliwem diesla nie zdławisz co najwyżej rozkręcisz, bo to jest istota pracy diesla, reguluje sie ilość paliwa a nie mieszanki paliwowo-powietrznej

Awatar użytkownika
cobra
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2112
Rejestracja: 22 lis 2006, 22:39
Lokalizacja: Lublin

Re: nie chce prorokować

Post autor: cobra » 22 maja 2007, 23:01

McGiver pisze:wina leży po stronie układu zasilania raczej na pewno ale co bym sprawdził na poczatek to kąt wtrysku i fazy rozrządu.

[ Dodano: 2007-05-22, 22:45 ]
cobra pisze:może być ustawiona np za duża dawka paliwa rozruchowa, gdy jest zimny - pali dobrze, gdy jest ciepły dawka jest paliwa i się dławi, traci na mocy itp
to nie benzyniak mistrzu :lol: , paliwem diesla nie zdławisz co najwyżej rozkręcisz, bo to jest istota pracy diesla, reguluje sie ilość paliwa a nie mieszanki paliwowo-powietrznej
to ciekawe kolego... miałeś diesla że tak mówisz, czy przeczytałeś to gdzieś...
powiedz jeszcze co znaczy że wina lezy po stronie układu zasilania???

jeśli ustawisz za dużą dawkę paliwa to niestety, wzrośnie Ci spalanie a spadnie moc... żadna filozofia

Adidoom, Ty nie zdiagnozujesz autka vagiem bo AAZ nie obsługuje tego typu zabiegów, nie ma kompa, nie ma pod co podłączyć vaga

Awatar użytkownika
McGiver
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 48
Rejestracja: 16 maja 2007, 10:04
Lokalizacja: Białystok

Post autor: McGiver » 22 maja 2007, 23:28

cobra pisze:to ciekawe kolego... miałeś diesla że tak mówisz, czy przeczytałeś to gdzieś...
jakbyś pytał to jestem mechanikiem i sie grzebie w dieslach od 11 lat a pracowałem nawet na stole pomiarowym do pomp i sądzę że troszkę się znam. W dieslu jeśli jest za duża dawka paliwa to będzie tuman czarny z wydechu i to zniego jest ta za wysoka temperatura. A co znaczy wina układu zasilania??????........ mniejwiecej tyle co: zły kąt wtrysku, rozregulowana pompa, wypracowaniem głowiczki pompy wtryskowej, spadek wydatku sekcji głównej pompy wtryskowej na skutek zmian temperatury spowodowane zużyciem się części roboczych-wysokociśnieniowych pompy, podwieszanie zaworka zwrotnego w pompie, uszkodzenie regulatora odśrodkowego, złe ustawienie ciśnienia otwarcia wtryskiwaczy, itp itd. diesel ciężko palący na ciepło to może być niezłą zagwozdka. Generalnie pierwsza rzeczą jaką sie powinno sprawdzić to czy układ sie nie zapowietrza na ciepło, m.in. po to są te przezroczyste rurki z filtra i do filtra paliwa. Możliwości jest sporo.

Awatar użytkownika
cobra
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2112
Rejestracja: 22 lis 2006, 22:39
Lokalizacja: Lublin

Post autor: cobra » 22 maja 2007, 23:52

dobra, zwracam honor... ale mogę Cię zapewnić że przy nadmiernej dawce, motorek będzie słabł i to chyba tutaj mi przyznasz rację... a skoro kolega pisze o nieco podwyższonym spalaniu 7-8 to winy szukałbym najpier w rozregulowanej pompie, głównie w dawce. Co do kąta wtrysku to mam pewne wątpliwości czy ma wieksze znaczenie na pracę ciepłego silnika

Awatar użytkownika
McGiver
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 48
Rejestracja: 16 maja 2007, 10:04
Lokalizacja: Białystok

Post autor: McGiver » 23 maja 2007, 00:00

cobra pisze:Co do kąta wtrysku to mam pewne wątpliwości czy ma wieksze znaczenie na pracę ciepłego silnika
_________________
jeśli fazy rozrządu są rozjechane to bedzie to miało ogromne znaczenie, ja stawiam na za późny kąt wtrysku i złe fazy rozrządu. tfu tfu wypluć i odstukać ciekawe co sie dzieje na dolnym kole rozrzadu pod spodem?????

[ Dodano: 2007-05-23, 00:04 ]
cobra pisze:ale mogę Cię zapewnić że przy nadmiernej dawce, motorek będzie słabł i to chyba tutaj mi przyznasz rację...
no niestety nie przyznam bo............ jeśli zwiększysz dawkę to zwiększysz automatycznie obroty silnika czyli dokładnie to samo co byś wcisną pedał gazu :-P :-P :-P :-P :-P :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: jeszcze raz powtarzam cały czas mówimy o dieslu a nie o beznyniaku, a te silniki mają trochę inne zasady i warunki pracy a tylko idea końcowa jest ta sama

adidoom

Post autor: adidoom » 27 maja 2007, 22:42

Koledzy byłem u mechanika...niestety pompa jest do wymiany :(

pinex85
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 13 lis 2007, 17:50
Lokalizacja: Alwernia

[B4 1.9 td AAZ] Problem z odpalaniem na ciepłym silniku

Post autor: pinex85 » 20 lis 2007, 13:21

Może miał ktoś podobny problem. autko na zimnym silniku pali bez problemu a gdy się zagrzeje muszę parę razy pokręcić zanim odpali. może jest zły kąt wtrysku?

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 20 lis 2007, 16:58

Miałem coś podobnego ale w Fiacie Ducato, zimny palił od szczała a na ciepłym motorze odpalenie graniczyło czasem z cudem, pomogła wymiana wtrysków. Kont wtrysku oczywiście sprawdz od tego należało by zacząc.

pinex85
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 13 lis 2007, 17:50
Lokalizacja: Alwernia

Post autor: pinex85 » 21 lis 2007, 20:24

a mogę w jakiś sposób sam sprawdzić kąt wtrysku i jak sie go ustawia w moim aucie :?:

Awatar użytkownika
Mobilek
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 829
Rejestracja: 12 lis 2007, 13:54
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: Mobilek » 21 lis 2007, 22:32

a mogę w jakiś sposób sam sprawdzić kąt wtrysku i jak sie go ustawia w moim aucie

Witam
do sprawdzenia kąta wyprzedzenia wtrysku potrzebny jest stroboskop do diesela lub czujnik zegarowy z odpowiednią końcówką ,ale nawet suwmiarką elektroniczną można to zrobić i będzie w granicach błędu. Dla Twojego silnika początek tłoczenia powinien się zawierać wgranicach: 0,83-0,97 mm a ustawia się przez obrót pompy przy wsporniku, ale przed ustawianiem radziłbym zajrzeć do fachowej literatury (jest w dziale dowland) bo możesz narobić więcej szkody niż pożytku a czynności jest zbyt wiele żeby o nich tutaj pisać. Natomiast jeżeli chodzi o ciężkie zapalanie na ciepłym silniku, to zajrzyj do posta którego pisałem parę dni temu.
pozdro

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TD”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl